Joystick voor Eurorack?

Hoi, deze heb ik tijdje geleden gekocht als goedkoop alternatief:

Kerel is super sympathiek en antwoord/verzend snel.

@MstrFX heb je niet gewoon het eurorack virus te pakken? Krijg je onderhand geen hoofdpijn van al dat geld verspillen?

@MstrFX heb je niet gewoon het eurorack virus te pakken? Krijg je onderhand geen hoofdpijn van al dat geld verspillen?
Ja ik heb het virus zeker te pakken. Maar misschien heb je gezien dat ik ook al vrij veel hier te koop heb gezet. Ik wil maximaal 2x140HP.

Wat deze hobby interessant maakt is dat er echt een nieuw level aan units gemaakt wordt. Maar dat zie je in heel Synth land.

Waar ik het meeste geld aan heb verloren is software.

Ja software heb ik ook aardig wat aangeschaft,om er vervolgens niets mee te doen,want registreren en accounts aanmaken en vergeten wat m’n inlog gegevens zijn,of gewoon helemaal vergeten dat ik het aangeschaft heb,vergeten hoe het überhaupt terug te vinden is,dat komt dan meestal voor als ik m’n laptop weer eens van een verse installatie wil voorzien,na jaren een gecrackte Ableton live gebruikt te hebben toch maar de live 11 suite aangeschaft,amper meer aangeraakt en toen was 12 er alweer,maar MacBook Pro uit 2014 is mn snelste laptop dus ga niet eens meer upgraden naar 12,eerst een nieuwe MacBook,die ik dan waarschijnlijk niet eens ga gebruiken 🤦‍♂️ oh ja ipad apps gebruik ik regelmatig om de handige hulpmiddelen

dit heb ik ook eens aangeschaft,werkte die versie niet meer toen ik m’n os had geupdate,moest ik kiezen tussen downgraden en andere software niet meer kunnen gebruiken of de nieuwe versie weer aanschaffen
Wel heel vette software om met allerlei soorten joysticks midi uit te sturen op de gekste manieren,kon ik voor zolang het duurde met Wii controllers en flight joysticks midi uitsturen,zie nu de mogelijkheden wel weer met Ableton cv out met m’n motu traveler’s

Dat worden weer wilde dromen vannacht,hopen dat ik m’n creditcard morgen niet vinden kan

Nee dat heb ik jaren geleden al afgeleerd,ik heb alles al wat ik hebben wil,een zolder vol leuke spulletjes

Interessant ding, wist niet dat deze bestond, had ik misschien ook wel willen hebben maar is niet makkelijk te koop in Europa, Modular Square in Frankrijk heeft 'm en zag een tweedehandse maar dan moet je naar Duitsland of hopen dat de deal oké is; Stonk - Tesseract - Eurorack
Nou ik ben er nog niet uit. Zijn hier medegebruikers van de Stonk?

Beetje vervelend dat ik maar 10min energie heb en dan m’n bed weer in ga. Heb kunnen samplen, reverb klinkt prima maar de Clock (is toch gewoon gate van Max 5v? Hij looped niet mee helaas

Dan gebruikt de drumlogue misschien een hoger voltage voor de sync out (gate) dan de andere clock die je gebruikt. Je kunt je clock eens via een offset patchen om het voltage te verhogem en kijken of het dan wel werkt.

Thx voor meedenken, nou het is dus andersom, in m’n analog heat zit een voltage meter en die beweegt amper op de drumlogue sync uit. Ik heb in Ableton m’n clock cv uit gestest en die kun je helemaal instellen. Wellicht vanavond weer testen. Heb Tesseract wel mailtje gestuurd.

Ik kan bij de drumlogue kiezen uit 8/16th rise/fall maar wat ik instel heeft ook geen invloed..

Update de maker van de Stonk gaat hem bekijken en repareren, totaal niet bruikbaar in 3 cases gestest.

Al met al theoretisch wel de meest geschikte voor mij.

Ik zie net tot mijn schrik dat mijn patch kabels regelmatig volop over de locatie heen hangen waar ik de joystick gepland had. Vandaar mijn vraag: wat is de ideale plaats in je Eurorack voor een joystick?

Niemand die de Doepfer A-174-4 heeft geroepen? Ik heb zelf al een andere, maar als ik die toen nog niet zou hebben gehad was ik voor deze Doepfer gegaan. Met deze joystick kun je drie CV-spanningen en een gate-signaal besturen. Wat uitgebreider dan de standaard joysticks

Ik zie net tot mijn schrik dat mijn patch kabels regelmatig volop over de locatie heen hangen waar ik de joystick gepland had. Vandaar mijn vraag: wat is de ideale plaats in je Eurorack voor een joystick?
image.jpg

Ik heb 2 Befaco Joysticks gebouwd.. en... 1 was eigenlijk voldoende

Stonk joystick heeft een firmware update, bug fix en:

Axes mod for selected channels only:

This will make any parameter assigned to the horizontal or vertical axes to react to the movement of the
joystick only if the channel is selected (it could be multiple channels selected too).
So when selecting a channel with a filter with the cutoff & resonance controlled by the horizontal & vertical
axes (for example), moving the joystick will affect these parameters, and when selecting a different channel,
these filter parameters will keep their values and now only the newly selected ones will be controlled by the
joystick.
This will apply only to the vertical and horizontal axes of the joystick, parameters assigned to the CV inputs will
always react to the voltage control, no matter if channels are selected or not.

Attachments

• Stonk.pdf
    1,2 MB · Bekeken: 95
Back