Joystick voor Eurorack?

Ik heb er 3 zou niet zonder kunnen. Ik zou nu voor de Erica kiezen die 3 x XY kan opnemen. En dan de veren / springs eruit halen is mijn voorkeur.

Laatst gewijzigd:
Ik zou nu voor de Erica kiezen die 3 x XY kan opnemen. En dan de veren / springs eruit halen is mijn voorkeur.
Oh da's een mooie dat je voor 3 kanalen een Xy kan instellen, handig!
Als je een simpele joystick nodig hebt is een Flame joystick recorder ook een leuke, dan kan je (ik dacht) tot een minuut je beweging opnemen en laten loopen, je kan ook in een bepaalde stand freezen.

Ik maak even een apart topic over de XXPRSS module: XXPRSS

Graag daar verder over die module. Is best interessant, maar inderdaad geen Joystick. Vandaar.

Ik heb een niet-terugverende joystick in de Syntrx II en ik vind dat toch wel een leuke manier om parameters mee te bedienen. Voor Eurorack zal dat niet heel anders zijn, behalve dan dat je zelf de draadjes moet trekken ipv te mappen in de modmatrix.

Mogelijk lees ik over het antwoord heen, maar ik vraag mij nog af of een gevuld rack voldoende gewicht heeft om gewiebel aan een Joystick te weerstaan zonder te verschuiven of te kantelen...

Joysticks hebben over het algemeen een vederlichte touch nodig, dus het lijkt me geen probleem. Tenzij je de joystick in een death grip vast pakt alsof je in een op-leven-en-dood eindbattle van een of andere bossfight zit misschien, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling van dit soort joysticks.

Ik zou nu voor de Erica kiezen die 3 x XY kan opnemen.
Waarom post je die nu, gevaarlijk dit soort dingen. :D
Ik keek even op het internet en zag hoe hij samen met die drumsampler van Erica gebruikt wordt, kostte me wel meteen weer 610 euro, je wordt bedankt. ;)
Mooie combi en je kan ook nog je moves opnemen van verschillende kanalen.

Ik gebruik de Erica Joystick, ben er zeer tevreden over, gebruik 'm voor quadrafonisch te "pannen"

Voor zulke toepassingen leek de intellijel planar2 me ook erg mooi gezien die ook ingangen heeft. Scheelt je een quad vca. Kan veel, kost ook veel.

Mij ontgaat echt alle joy als ik de prijs van die Erica stick zie.
Toch gekocht... heeel veel joy.. Maar ik mis een cv input.. voor iets van quantisatie.. iemand een tip. Breakout box. Hack?

Wat zou die CV-input dan moeten doen? Het idee van een joystick is toch om daarmee handmatig een continu CV-signaal in te voeren?

Nou dit is best een geavanceerde Joystick met recording cv loops en gate out.. ik zou best een cv reset willen elke 16/32 steps

Zou dat betekenen dat de CV-output periodiek terug gaat naar nul onafhankelijk van de stand die het pookje op die reset-momenten inneemt?

Ja, en na een gekozen periode/steps zelf te bepalen en in te stellen zou de opgenomen cv loop (de opgenomen xy beweging) van voor af aan beginnen.

Stel dat je de pook voortdurend in de maximale y stand hebt staan bij de x stand van nul, wat wordt dan de CV-output bij toepassing van periodiek resetten?

Dat is relatief na de opgenomen sporen waarvan er 4 zijn. Als de 4 sporen onafhankelijk van elkaar cv moduleren. En de joystick wordt in de door jou gestelde staat gesteld dan krijg je op het spoor dat je geselecteerd hebt een kleine handmatige modulatie die weer voorzichtig in de opgenomen loop opgaat.

De cv output is bepaald door de opgenomen modulatie. Een reset naar de begin cv waarde is ondanks de stand van de pook in ruste dus al bepaald zodra op de REC knop gedrukt word.

Maar ik mis een cv input.. voor iets van quantisatie..
Als je na wat maten an weer op manual overgaat dan gaat dat heel smooth, als je daarna na een ander channel gaat dan doet ie niets voor je weer met je joystick op die positie bent waar je op dat channel geeindigt was en niet een plotse overgang dan gaat ie toch goed of mis ik iets, wat wil je dan precies met die quantizer?
De bedoeling van een joystick is toch dat je niet met scales of zo bezig bent maar elke waarde traploos naar toe kan?
Misschien begrijp ik je verkeerd?

Hier vanaf 2.05;

Laatst gewijzigd:
Zoiets zou - denk ik - met 4 serieschakelingen van VCA's (of analog switches) en slew limeters gaan. Met de VCA's knijp je de momentane output van de joystick op het moment van resetten af en door de slew limeters zorg je er voor dat de aanpassing na het resetten geleidelijk verloopt.

Back