Waarom minder echt meer is: interface, instrumenten, compositie etc

Hier ook aan het twijfelen over een paar dingen om de te doen. Maar ze zitten mijn proces niet in de weg, gebruik ze gewoon niet :geslaagd:

Wat is een goed begin is het halve werk?Astrolab!🤭Je ruimt ineens wat analoog spul op.

Dat doe ik met de hardware momenteel. Heb vorige week de studio helemaal omgegooid en opnieuw opgebouwd en het hele rack digitale synths is eruit (zie mijn advertenties in de markplaats map op dit forum en op marktplaats.nl :D ). Deze ruimtebesparing heeft geleid tot een veel prettigere opstelling dat ook weer bijdraagt aan focus en werkplezier.
Welke synths ga je kopen van de opbrengst 😋

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik weet niet of minder meer is, maar ik ga toch bijna alles wegdoen. Heb zo'n beetje alles te koop gezet zojuist. Hoewel, er komt nog wel wat bij waar ik nog foto's van moet maken.

Het is me inmiddels duidelijk dat je zowel te veel als te weinig kunt hebben. Waarschijnlijk heb ik straks te weinig. :D

Was al opvallend ja, alle hardware eruit en met software verder? Of hou je een paar dingen om mee te blijven werken?

Ik hou een paar dingen idd, REV2, Novation Nova Desktop, geluidskaart, VC340, zoiets.

Verder idd alles met software doen, hoewel ik moet zeggen dat de sound van mijn outboard gear belachelijk goed is, het doet echt veel met goeds de sound met weinig moeite.

De Tegeler EQP1 weet van een duffe kick sample een heel mooie kick te maken (staat ie ook bekend om maar is dus ook echt zo) moet nog zien dat me dat met software ook zo makkelijk lukt. En dat SSL spul. Yummie.

Maar ja, ik mis total recall.

Ik hou een paar dingen idd, REV2, Novation Nova Desktop, geluidskaart, VC340, zoiets.

Verder idd alles met software doen, hoewel ik moet zeggen dat de sound van mijn outboard gear belachelijk goed is, het doet echt veel met goeds de sound met weinig moeite.

De Tegeler EQP1 weet van een duffe kick sample een heel mooie kick te maken (staat ie ook bekend om maar is dus ook echt zo) moet nog zien dat me dat met software ook zo makkelijk lukt. En dat SSL spul. Yummie.

Er is ook wel outboard met recall. Bettermaker bijvoorbeeld.

Ik zit juist te kijken naar een Ferrofish Pulse 16 voor wat extra i/o omdat mijn inputs en outputs ramvol zitten en ik toch nog wat dingetjes erbij wil :D

Al eens naar de softube console gekeken? Fijne werkwijze :). Geen idee hoe de software clones zich meten met de real deal, maar werkt iig erg fijn met de mk3 hardware. Daarnaast komt er binnenkort ook een nieuwe fader aan, waarmee het helemaal een mooie set wordt.

Softtube maakt mooie spullen. Heb een aantal van hun compressors/eq’s.

Since het begin van het jaar werk ik met een speciaal gemaakte en minimale selectie. De laatste tijd neem ik echt de tijd om alles per stuk te doorgronden en zo de kracht van de module te ontdekken. Zal me niks verbazen als er wat dingen afvallen en verder ga met dat gene wat en makkelijk in gebruik is en waarde toevoegt in de productie.

Op software/plugin/library gebied heb ondertussen al aardig veel, qua hardware houd ik het beperkt ook al heb ik al maanden last van lichte gasvorming. Ik denk dat dit voor mij persoonlijk iig beter voor mn productiviteit is dan veel hardware hebben. Dus dan maar af en toe een opgeblazen gevoel. :D

Heb ook periodes gehad dat ik "less is more" gebruikte, heb bijv. het album Triton op alleen maar een Yamaha DJX1 gemaakt en ook de verloren gegane album Re-Organised? en Return To Reality.

Het kant een album maken met bijna 1 instrument.JM Jarre met een D50.
Maar een beetje saai als hobbyist,1 instrument hebben.(spreek wel over synths)

Back