Nooit een Nord Modular gehad, maar dankzij volgende tutorials bijna alles over synthese geleerd wat er toen te vinden was:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men kan proberen de Nord Virtual Modular van Joshy te bemachtigen. Deze NM software heeft geen restricties meer.

Wat hebben jullie toen met die Nord Modulars gedaan? Hoe hebben jullie ze gebruikt?
Op zich is VCV rack (of miRack op een iPad) in combinatie met een MIDI controller toch wel redelijk vergelijkbaar met een Micro modular qua integratie.Een hybride software/hardware product als de Nord Modular (software editor waarin je een modular ontwerp met links naar de hardware knoppen etc.) is er niet meer geloof ik. Er zijn wel een hoop software modulars (o.a. Voltage Modular, VCV Rack, Softube Modular) en ik geloof ook wel programmeerbaar Eurorack spul, maar da's toch allemaal niet hetzelfde als zo'n geïntegreerd systeem dat Nord Modular was.
Nou dat vind ik toch niet, want dan moet je toch weer gaan klooien met mapping, midi en audio input/output configuratie etc. Zoals met iedere VST in feite. Het kan allemaal wel natuurlijk, maar het is toch niet hetzelfde.Op zich is VCV rack (of miRack op een iPad) in combinatie met een MIDI controller toch wel redelijk vergelijkbaar met een Micro modular qua integratie.
Die Nord moet je toch ook mappen? Zeker die micro, die heeft amper knoppen.Nou dat vind ik toch niet, want dan moet je toch weer gaan klooien met mapping, midi en audio input/output configuratie etc. Zoals met iedere VST in feite. Het kan allemaal wel natuurlijk, maar het is toch niet hetzelfde.
Je hebt ook nog Axoloti gehad, maar dat was meer voor de electronica hobbyisten/maker scene en lijkt nu compleet verlaten: Axoloti makes any music hardware you can imagine - CDM Create Digital Music
Voordeel is dat de Axoloti editor Java en open source is dus minder afhankelijk van besturingssysteem updates.

In de research naar Pelle mode (NL1&2), ontdekte ik dat de modular eveneens over verborgen waveguide modules beschikt zoals een 'resonator ' en 'driver'.Physical Modeling on the Nord Modular G2
Tja, ik vind 'm nog steeds erg leuk. Voordeel van een Windows machine is dat de software nog steeds werkt, vanaf Windows 98SE t/m de recenste Windows 11 heeft hij het bij mij altijd gedaan. Mac is een ander verhaal, maar ik geloof dat er ook wel 3rd party oplossingen daarvoor zijn. Maar ik zou dan toch eerder een goedkope Windows machine ergens op de kop tikken, qua specs hoeft het nauwelijks iets voor te stellen dus die heb je al voor een paar tientjes. Wel een MIDI interface pakken waar goed ervaringen mee zijn, de editor is namelijk wel een beetje picky. Ik heb zelf de Roland UM-One (eerste versie) en die werkt perfect, ook bij andere NM gebruikers. Mijn E-mu 1x1 Tab niet, die viel steeds uit.
Nee, dan kun je een patch kiezen en bespelen. Voor zover er parameters aan de knoppen zijn toegekend in de patch kun je die knoppen dan ook gewoon gebruiken.Heb je ook een MIDI interface nodig als je de patches enkel maar via het Nord Modular keyboard zelf speelt?