Het enige creatieve vind ik dat je de songtekst zelf maakt.
Ik maak niet alleen de songtekst zelf, ik maak ook de zanglijn/melodie, de timing, de frasering, alles, alleen zing ik het niet omdat m'n stem niet zo goed is en dat wordt dan zodra AI goed genoeg is door AI gedaan, alles wat met de zanglijn te maken heeft is van mij dus hoezo is dat niet creatief?
Het is niet even een knop indrukken zoals veel mensen met AI doen.
Het feit dat je het door A.I. laat inzingen is voor mij persoonlijk geen kunst. Voor jou wel. Prima
Dus als een ander het voor me zou inzingen en precies zo dat de ander een verlengstuk van me is dan is het wel kunst ook al heeft de ander totaal geen enkele inbreng maar omdat een mens het zingt ipv AI?
Prima als je het zo ziet maar ik zie AI op zo'n moment als een verlengstuk van mezelf, al zal ik dat pas doen op het moment dat ik precies als in een daw alles zo kan inregelen als ik zelf wil, het moet wel echt menselijk klinken en dan wordt het een soort softsynth voor me, voor mij zou een zangeres inhuren te duur zijn als ik muziek alleen als hobby maak.
Tegenwoordig zijn er zoveel mensen die samplepacks gebruiken of wat arpeggios met een druk op de knop invoeren, da's ook niet echt creatief als je het zo rechtlijnig ziet, ik ben wel iets makkelijker al stel ik wel eisen aan mezelf als het om tracks maken gaat.
Maar ik denk trouwens dat het niet lang meer duurt dat ook in een daw AI mogelijkheden gaan komen, dan kan je zoals jij het ziet alleen nog creatief zijn als je alle instrumenten zelf speelt, dus zelf drummen, giitaar, bas, piano, orgel, synth echt alles zelf inspelen, ik vraag me trouwens af hoeveel er hier op SF zelf echt alle instrumenten inspelen, de meesten zullen op z'n minst een midikeyboard gebruiken om in een daw wat softsynths of hardwaresynths te bespelen., je zal maar een harp moeten gebruiken of een akoustische bas, dan moet je die gaan huren en ook nog leren spelen, dat wordt nog wat.