Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het zal wel aan mijn rare oren liggen maar ik versta er helemaal niets van die A.I. Niet omdat het Engels is of wat ook . En waar het over gaat?. Alles is onverstaanbaar ???
Terwijl ik niet twijfel aan mijn oren

Dat gezegd zijnde, ik spreek Frans en ik vond deze mix op veel momenten erg moeilijk verstaanbaar. Ze ligt nogal diep in de mix en veel instrumentatie zit pal op haar stem.
In mijn geval is de lol ervan dat ik er een betere muzikant van wordt, ik upload mijn eigen songs en maak covers via suno in bepaalde stijlen. Zo leer ik heel veel van hoe de interpretatie is van mijn eigen songs in andere stijlen, en hoe je buiten je eigen patronen kan breken (zeker in pre chorus en bridge krijg ik vaak andere ideeen door de AI songs).Maar die video van die gast die een demotrack maakt die er verbasingwekkend goed uit komt.
Vind dat een beetje dubbel.
- het blijft kunstmatig ( de stem het meest )
- wat is de lol om zo te werken ? basicly heeft hij een paar akkoorden gemaakt en de melodie ingehummed.
..........
ik wil spelen :-)
In mijn geval is de lol ervan dat ik er een betere muzikant van wordt, ik upload mijn eigen songs en maak covers via suno in bepaalde stijlen. Zo leer ik heel veel van hoe de interpretatie is van mijn eigen songs in andere stijlen, en hoe je buiten je eigen patronen kan breken (zeker in pre chorus en bridge krijg ik vaak andere ideeen door de AI songs).
Daarnaast is het gewoon super handig als sampleloop generator op basis van je eigen ideeen, bijvoorbeeld een gitaar partij op synthesizer klinkt nergens naar, maar speel het gewoon in op je keyboard, upload het naar suno en je krijgt je eigen 'midi gitaar' als fantastische gitaar sample terug, super handig!
Ik krijg af en toe het gevoel hier op het forum (niet van jou overigens), dat mensen vinden dat AI alleen door niet muzikanten gebruikt wordt, in mijn geval is daar geen sprake van, Het enige verschil met de AI haters is, dat ik nieuwe technologie echt fantastisch vind en kijk hoe ik daar zelf als muzikant beter van kan worden en hoe je het creatief kan toepassen.
Ik ben er van overtuigd dat er een nieuwe generatie gaat opstaan die AI op een enorm creatieve manier weet te gebruiken, dat was ook het geval bij sampleloops gebruik (skrillex is nog steeds 1 van mijn voorbeelden hierin), maar voor AI gaat datzelfde gebeuren en over een jaar zullen de meeste dit ook wel op de 1 of andere manier gebruiken.
Zeker, er komt uit wat er in zit.Ik krijg af en toe het gevoel hier op het forum (niet van jou overigens), dat mensen vinden dat AI alleen door niet muzikanten gebruikt wordt, in mijn geval is daar geen sprake van, Het enige verschil met de AI haters is, dat ik nieuwe technologie echt fantastisch vind en kijk hoe ik daar zelf als muzikant beter van kan worden en hoe je het creatief kan toepassen.
Ik ben er van overtuigd dat er een nieuwe generatie gaat opstaan die AI op een enorm creatieve manier weet te gebruiken, dat was ook het geval bij sampleloops gebruik (skrillex is nog steeds 1 van mijn voorbeelden hierin), maar voor AI gaat datzelfde gebeuren en over een jaar zullen de meeste dit ook wel op de 1 of andere manier gebruiken.
Prima voorbeeld van hoe je je eigen partijen inspeelt maar dan door AI laat omzetten in iets wat beter klinkt.Daarnaast is het gewoon super handig als sampleloop generator op basis van je eigen ideeen, bijvoorbeeld een gitaar partij op synthesizer klinkt nergens naar, maar speel het gewoon in op je keyboard, upload het naar suno en je krijgt je eigen 'midi gitaar' als fantastische gitaar sample terug, super handig!
ik denk dat het verstandiger is als wij elkaar met rust laten, je kent mijn mening over jou, die als je er echt op staat best wil uitvergroten in 10 tallen posts over en weer, maar daar zijn wij beiden niet bij gebaat denk ik. Ik focus me op de mensen die ook AI gebruiken op een creatieve manier.Het zou fijn zijn als je je posts hierover kon schrijven zonder er keer op keer in te verwerken wat jij van andere mensen vind die AI haters zijn en wat je denkt dat zij vast denken en dat die toch wel AI gaan gebruiken. Erg vermoeiend. Er zijn toch ook zat muzikanten die nu ook geen sampleloops of uberhaupt een PC gebruiken? Net zo logisch als ik nu ga schrijven dat de meeste mensen die DAWless werken over een jaartje dat toch wel op hun mobiel doen, ze doen het nu alleen niet omdat ze niet van nieuwe technologie houden! Ofzo. Ik denk dat de meeste mensen die bepaalde technologieën niet fijn vinden om mee te werken en het op een andere manier doen prima weten wat ze willen.
Ja je zegt 'trip hop' en 'jazz' en je heb een aftreksel van Portishead met wat jazz licks er door.Ik zit al een tijdje met plannen om 'ns een trip hop track te maken en zag op youtube dark jazz and cinematic trip hop, was nieuwsgierig wat dit was en zet het aan.
We hebben het hier vaak over AI slop en sommigen zullen het wel verafschuwen maar gvd dit is gewoon goede muziek in trip hop stijl met een pietsie jazz.
Enigste wat je nog kan zeggen is dat de zang net iets te glas is misschien alhoewel het me niet stoort maar het gaat wel erg hard met AI muziek, ben je trip hop liefhebber klik 'm dan effe aan.

Erg mooi, daar is AI inderdaad perfect voor, voor analyse van die stijlen en om het in de vingers te krijgen, maak hier stems van en je kunt elk onderdeel van die stijl zo oefenen.Ik zit al een tijdje met plannen om 'ns een trip hop track te maken en zag op youtube dark jazz and cinematic trip hop, was nieuwsgierig wat dit was en zet het aan.
We hebben het hier vaak over AI slop en sommigen zullen het wel verafschuwen maar gvd dit is gewoon goede muziek in trip hop stijl met een pietsie jazz.
Enigste wat je nog kan zeggen is dat de zang net iets te glas is misschien alhoewel het me niet stoort maar het gaat wel erg hard met AI muziek, ben je trip hop liefhebber klik 'm dan effe aan.
Vervang AI door 'synthesizers en samplers', en je hebt 100% de discussie van 40 jaar geleden.Wat mij het meest tegen staat als het gaat om AI is is niet zozeer angst voor nieuwe technologie maar ik voorzie ook een aantal maatschappelijk / sociale verschuivingen die ik niet perse gezond kan vinden.
Waar het vroeger meer was van dingen samen doen en elkaar aanvullen is het steeds meer een individu geworden met een zootje technologie er omheen.
Waar muziek een saamhorig en liefdevol samenspel was is het nu totaal het omgekeerde, niet alleen in het maken er van maar ook in het beleven er van.
Je kan je als muzikant misschien verbeteren door AI toe te passen, maar de meeste zullen AI gebruiken om iets te kunnen waar ze eigenlijk zelf zwaar te kort schieten en zo iets produceren zonder zichzelf te verbeteren maar iets maken puur omdat het kan. Waar is dan de echte liefde en passie voor het vak gebleven als allerlei nozems ook muziek of ideëen gaan maken met behulp van AI.
Slick (en mooi gepolijst) past heel goed in de huidig wereld. Als ik om me heen kijk (in de media) dan zie ik altijd (zogenaamd) mooie mensen waar alles draait om een mooi en goed uiterlijk. Lelijk word mooi gemaakt op onnatuurlijke wijze (het zei met make-up, plastic surgery of met post productie) waardoor je het idee krijgt in een perfecte (nep) wereld te leven.Het is technisch indrukwekkend hoe slick het klinkt, maar creatief vind ik het dood en doodsaai om nog maar over de lyrics te beginnen... Het klinkt ook weer slick op dezelfde manier als andere Suno muziek, een soort eenheidsworst kwa hoe de productie in elkaar zit.
Slick (en mooi gepolijst) past heel goed in de huidig wereld.