Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Workshops gegeven met onze synthesizers ‘Verstild Geluid’. Deelnemers van een muziekfestival in Drenthe laten schilderen op onze SoundArt.

Ik stel idd vragen in tekstvorm, heel gericht op een bepaald onderdeel steeds, maar ik stuur ook audio voorbeelden en screenshots (op geselecteerde schermgebieden, dus niet een heel scherm als het niet hoeft. ) Ik krijg dan heel gericht terug, dit moet er uit, dat moet anders of pak nu deze (stock) plugin en gebruik deze instellingen. Maar eigenlijk bespreek ik eigenlijk ieder onderdeel van wat ik doe, wat ik wil, hoe ik dat het best kan aanpakken. Niet dat ik dit anders niet zou kunnen, maar het is wel zeer leerzaam op je track gewoon vanaf het begin kloppend op te bouwen waarbij ik anders meestal in reparatie modus ga als ik wat heb staan. Het is overigens niet zo dat ik alles klakkeloos overneem, als ik iets anders wil dan het resultaat van de adviezen die ik krijg dan geef ik aan waar ik wel heen wil met mijn sound en dan werken 'we' in die andere richting verder, behoorlijk mooi dat dat allemaal kan.
Overigens kan ChatGPT wel audio analyseren, ik krijg dan feedback in tekstvorm als ik gerichte vragen stel over de audio die ik stuurde.

Laatst gewijzigd:
Bezig met een semi-klassiek werk, getiteld De Eendenkooi.

Vandaag gaat de korg prophecy terug de post op. Hopelijk refund de verkoper me zonder spierballen gerol via reverb… eerste keer ikiets terug stuur ooit via reverb.

.
Met meer diepgang dan een lokeend? (En het zwanenmeer staat inmiddels ook bijna droog hoorde ik net)
Zeker meer diepgang dan een lokeend, de vaart zit er zeker in.

Vandaag arrangement verder uitgewerkt van een track waar ik aan bezig ben.
Verder een microfoon aangesloten zodat ik wat vocals kan opnemen (mezelf) en dat in de track verder kan verwerken.
En niet onbelangrijk, de Prophet 5 aangesloten die vandaag is binnen gekomen. :W

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Ben bezig met mijn vorige imac 27 klaar te zetten en te testen voor een vriend zodat hij een betere computer heeft in zijn studio. Dat wordt dan n ruil met n synth vermoedelijk, een van de weken?
Verder nog wat gereedschap aangekregen om aan gear te werken. Kon al dienen toen ik die mac moeten uit elkaar halen tot op t bot.

Hetzelfde maar dan zonder hun logo. Want goedkoper 😅

AI zei “doe het niet”

Ik schreef “ik doe het toch”

AI: “ok maar volg dan een yt filmpje zidat je alle schroeven juist plaatst ivm lengte”

Er was geen fuck aan. Als je ooit een tamiya hebt gebouwd, you got this

Electra One Mini-preset gemaakt voor de AlphaJuno. Nog even goed testen voor ik hem 'publiek toegankelijk' maak. Ook die voor de M-1000, VX90, SX240, JT4000 en nog een paar. Kan dus zomaar zijn dat er binnenkort een BCR2000 op Marktplaats staat...

Kleine shout-out naar de AlphaJuno: er zijn niet veel analoge synths waarbij je de 'pulse width' van de saw kunt aanpassen! Blijvertje.

Hieronder het Envelope-scherm, op de Mini.

1786613706571.png

Laatst gewijzigd:
Na lang lopen klooien en zoeken gisteravond eindelijk mijn sync-probleem opgelost.
Alles was prima in sync totdat ik ging loopen in Cubase, dan werd het chaos.
Bleek een vinkje aan te staan waarvan ik dacht dat die altijd aan heeft gestaan. Maar die moest dus uit.
Midi Clock Follows Project Position was de boosdoener.

Club House met een JD990 geluidje

Groovy

Back