Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Dat lijkt me wel tof om met je voeten te bassen en tegelijk gitaar te spelen en zingen...
Wat is dat voor pedaal ? merk, type?

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Dat lijkt me wel tof om met je voeten te bassen en tegelijk gitaar te spelen en zingen...
Wat is dat voor pedaal ? merk, type?
Hey Flyweight, dit pedaal is een Studiologic MP113 er is ook een 17 noten variant: MP117

Wel, kleine tip als je em aanschaft: dien je mogelijk het pedaal even te transposen. settings worden onthouden als ze eenmaal zijn opgeslagen.

De behuizing zelf is van plastic. De pedalen zelf zijn van metaal en afgewerkt met hout. De MP113 werkt op een 9 volt voeding. (wordt 1 ampere output gevraagd , maar krijg het werkend met 450 mAh met de Voodolabs Pedalpower Digital. :koffie:

Ben nog nooit zo productief geweest en bezig om een voorraadje production/library music aan te leggen in diverse genres.
Vooral Omnisphere en ook de Novation Summit worden veel gebruikt, naast diverse libraries.
Vind het leuk om te doen. Oké, je maakt muziek voor een bepaald doel en niet volledig naar eigen smaak, maar kan er toch m'n ei in kwijt qua creativiteit. Begonnen aan een cinematic ambient album dat zal worden uitgebracht bij een publisher.
En dan hopen dat er iets gebruikt gaat worden voor TV. Vervolgens nog veeeel meer maken en wie weet hou ik er dan op termijn nog eens een leuk zakcentje aan over. Zou wel cool zijn. (totdat AI de markt overneemt maar dat moet ik nog zien)

Ben nog nooit zo productief geweest en bezig om een voorraadje production/library music aan te leggen in diverse genres.
Vooral Omnisphere en ook de Novation Summit worden veel gebruikt, naast diverse libraries.
Vind het leuk om te doen. Oké, je maakt muziek voor een bepaald doel en niet volledig naar eigen smaak, maar kan er toch m'n ei in kwijt qua creativiteit. Begonnen aan een cinematic ambient album dat zal worden uitgebracht bij een publisher.
En dan hopen dat er iets gebruikt gaat worden voor TV. Vervolgens nog veeeel meer maken en wie weet hou ik er dan op termijn nog eens een leuk zakcentje aan over. Zou wel cool zijn. (totdat AI de markt overneemt maar dat moet ik nog zien)
Wat er weleens wordt vergeten is, dat een instrument of een stuk gear een stuk gereedschap is om een muzikaal doel te verwezenlijken.

Een veelzijdige synthesizer is eigenlijk een grote gereedschapskist. Een synthesizer met beperkte opties is slechts een simpel stuk gereedschap.

Dus lekker bezig met het vullen van je gereedschapskist! en persoonlijke libraries zijn key. Want dat zijn de geluiden die je pas direct inspireren.

Heel veel succes met je album en de mogelijke tv carrière! Spannende dingen op een leuke manier! :D

Ik ga een paar dagen weg dus ik heb een bescheiden portable productieset van SP-404 mk II, iPad & iPhone, powerbank/batterijen, verbindingskabels voor sample bronnen en Koala integratie en koptelefoon+reisspeaker ingepakt. Goede kans dat ik er niet aan toekom, maar hopelijk kan ik echt eens een serieuze deep dive in de SP/Koala combi doen.
Nou, dat werkt dus helemaal top. Oplaadbare batterijen in de SP, iPhone aan de USB-C en meteen audio in vanuit Spotify etc, met Koala direct twee weg controlling en sounds uitwisselen, dit is toch wel indrukwekkend.

Aa het kloten met ouwe tracks uit mijn jeugd om toffe samples te vinden/maken voor een 150 bpm oldskool stampen track. Moeilijk. Dan denk je wat tofs te hebben, maar is het vervolgens op 100 bpm en op geen mogelijkheid (in mijn kunnen tenminste) mooi te krijgen in 150 bpm....

Wel heerlijk weg spacen op twee akkoordjes met de RotDAM preset op de Virus B van @robpapen (als ik me niet vergis). Leuk voor hardcore stabs, maar dit klinkt ook lekkerrrrr. Met ableton delay en valhalla reverb.

Bekijk bijlage 3849905
Dat klinkt lekker Kobuz! Je moet je ook nooit laten vertellen door marketing of public dat synth XYX genre-specifiek is. Dat is een hoop onzin en wijst vaker meer naar de beperkingen in creativiteit (zowel in denken als werken) van anderen.

Nog steeds geklooi met de MIDI computer (en dat zal nog wel even duren...) maar ondertussen op piano al aan het oefenen en de noten vinden zodat de opname vlot(ter) zal gaan eens de studio terug up and running is.

Vandaag projectje afronden: pedalboard voeding is binnen, dus projectje wat ik laatst heb gepost kan worden afgerond.

Verder dien ik wat geluidjes samen te stellen voor een gelegenheidsbandje. (morgenmiddag een mini optreden)

Welk pedalboard is het geworden? Ik zit ook wel naar die dingen te kijken. Altijd hetzelfde: teveel pe(n)dalen en het board mag niet te groot zijn omdat anders de halve vloer vol ligt.

In de studio tour YT video van Alex Ball kan je een pedal oplossing zien die wel interessant lijkt. Een kastje (flightcase rack) met treklades op de vloer.

ik heb midipedalen en een Behringer Toro gecombineerd en bevestigd met velcro, samen met een analoge delay en phaser.

hier heb ik een aparte pedalboardvoeding voor aangeschaft om gedoe met verschillende adapters te voorkomen en zojuist de cable management afgerond.

Attachments

• 17189746430277580029623699301914.jpg
    17189746430277580029623699301914.jpg
    194 KB · Bekeken: 74
  • 171897466215438364035333016634.jpg
    171897466215438364035333016634.jpg
    175 KB · Bekeken: 78
Mijn UB-Xa is binnen van vanmiddag had ik tijd om een track (liedje) te maken en zelfs nog een demootje voor een tweede track in elkaar te flansen. Behalve de drums komt alles uit de UB-Xa... super lekkere synth. Klinkt echt moddervet...

De Wolken:

Demo:

Mijn UB-Xa is binnen van vanmiddag had ik tijd om een track (liedje) te maken en zelfs nog een demootje voor een tweede track in elkaar te flansen. Behalve de drums komt alles uit de UB-Xa... super lekkere synth. Klinkt echt moddervet...

De Wolken:
Bekijk bijlage 3849929

Demo:
Bekijk bijlage 3849930
De wolken zou zo in een act kunnen van een toneelstuk/theatervoorstelling 8):okdan:

Demo, geeft een goed geschetst beeld hoe de UB-XA klinkt. Klinkt inderdaad prima! :koffie:

Laatst gewijzigd:
Even met de Wavestate native gestoeid, eindelijk de manual boven gehaald.Even herkauwen.
Aan allen die de Wave n hebben, zet 'm zo vlug mogelijk aan.De moeite.

Ik heb bij Black friday die Captain Epic plugins gekocht. Die Beat plugin zat vol met bugs, heeft me vele videos en berichten gekost naar de devs en heeft tot deze week geduurd maar nu hebben ze de belangrijkste gefixed en een update gemaakt. Die ga ik vandaag eens diep testen.

Back