Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik gebruik t geld wel om in een vintage bak te steken die volgens ene Espen niks meer waard is weldra. Heb ik veel beter gevoel bij.

Hey Klinkske,

Ik heb het gevoel dat een mening van een volslagen onbekend persoon een grotere rol speelt in je keuzes dan jezelf beseft. Dit maak ik op uit de passief agressieve toon. Totaal zonde van je kostbare tijd.

Laat je vooral niet gekmaken en als het opknappen van zaken je passie is, dan zij dat zo! Die momenten van geluk pakt niemand van je af! 8):koffie:

Dank voor de bezorging maar ik ben een steenbok, ik ben zo koppig dat ik echt wel een pad volg dat nogal afwijkend is van al wie mijn vrouw kent. Ik krijg dat regelmatig te horen en ben daar dan ook heel trots op 😉

• Duimpje
Duimpjes: L3N
OP-X patches gemaakt en gespeeld, wordt denk ik een track. Kudt UI, geweldige klank.
Edit, stukje opgenomen, 96kb vanwege max filesize

Attachments

• opx.mp3
    10,5 MB
Laatst gewijzigd:
Midi en power voorzien naar het ikea keukenkast rack. Samson S b stock patchbay gescoord bij bax met nog eens extra korting. Ik voel al aan mijn water dat ik sssnake mag gaan shoppen bij Thomann...
Terwijl luister ik bevriende mensen hun radio programma's via stream :)

Vandaag heb ik een Oberheim OB-X8 opgehaald. De laatste jaren had ik enkel nog een Matrix-1000. Vroeger ook een XPander. Ik ben heel blij dat de OB-X8 er staat. De eerste indruk is erg goed. Veel speel genot 🙂
Jaaa, wel echt een van de mooiste analoge synths hoor., gefeliciteerd! Ik heb de mijne al een paar jaar en nog altijd gek op.

Ga aan een nieuw album beginnen vanavond, Specials. Wordt - en had beloofd dit niet meer te doen - een heel lang nummer bestaande uit meerdere delen.

Twee gitaarpedaalstandaartjes geprint:

1738877390655.png
1738877417091.png

Toch wel handig zo'n 3D printer in je studio; je kunt meteen maken wat je mist!

De laatste weken heb ik eindelijk ook de MIDI kabels aangesloten en missende audio kabels besteld en aangesloten. Het is nu eindelijk zoals ik het wil; zo beetje alle audio is aangesloten op 2 Soundcraft UI24R's en alles is flexibel te routeren. Dus geen kabeltjes meer omprikken maar met aux bussen en digitaal patchen routeren. Ook het MIDI gedeelte is met aan de ene kant van de ruimte een MIOXL en aan de andere kant een A-880 zo'n beetje op alles voorbereid. Heeft heel wat uurtjes gekost, maar zal het waard zijn!

IMG_8551.jpg

Verder in de Quantum Mk2 gedoken, met name de sampler engine. Probeer met 3 samples die ik gemaakt heb met de Roland D-50 en Korg M1 plugins de ultieme jaren 90 rompler pad te maken :D

Bekijk bijlage 3858544
Verder in de Quantum Mk2 gedoken, met name de sampler engine. Probeer met 3 samples die ik gemaakt heb met de Roland D-50 en Korg M1 plugins de ultieme jaren 90 rompler pad te maken :D
Bekijk bijlage 3858545
klinkt goed, met zon pad hoef je bijna niet meer muziek te schrijven gewoon paar notes op hold zetten :D

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Wilde weten of de Pool van Baloran echt die behoorlijke afmeting moet hebben dus openmaken dat ding en ja beetje vergelijkbaar met de One zit behoorlijk vol en wat me gelijk opviel een lading vectrols nu snap ik waarom ik hem zo goed vindt klinken en alle componenten hand gesoldeerd vindt hem ineens goedkoop😉
Vactrols doen niets aan de sound zelf,is gewoon een cheap alternatief voor variabel resistor,dus het zal zeker niet dat zijn dat invloed heeft waardoor je denkt hoe hij klinkt.

Vactrols doen niets aan de sound zelf,is gewoon een cheap alternatief voor variabel resistor,dus het zal zeker niet dat zijn dat invloed heeft waardoor je denkt hoe hij klinkt.
Natuurlijk doen die wel wat aan de sound. Nou ja als je er een sound mee bestuurd tenminste. volume, filter freq, resonance etc.
Ze hebben een curve, een bepaalde lineariteit en die hoor je.
Ze zijn ook nog eens langzaam en daardoor zit er een vertraging in.

Maar goed een vactrol is wel een ouderwets en primitief ding. Moet er niet aan denken dat al mijn synths er vol mee raken.
Maar mijn vactrol lpg en filter klinken erg fijn.

Zojuist deep gespaced met mn Roland RS09 door small stone phaser en Minikorg. Instant 70's drama. Me like.

Bekijk bijlage 3858561
In een heel ver verleden - het jaar 1985 - heb ik de RS09 ook nog een keer in mijn bezit gehad, met daarnaast de SA09 en de Korg MS10. Was na het spelen met alleen maar de Korg MS10 met een simpele Casio MT30 erbij.

Zojuist deep gespaced met mn Roland RS09 door small stone phaser en Minikorg. Instant 70's drama. Me like.

Bekijk bijlage 3858561
Die RS-09 heb ik ooit gehad.Mooie klanken.Mocht die in die tijd gaan demonstreren in de winkels.Ik was één van de eerste demonstrators van Roland geweest in Vlaanderen.Ik heb ze allemaal in handen gehad.JP-8,6,4.Sh,en ga zo maar door.

Back