Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

'Big my secret' van Michael Nymann moet ik weer eens een keer opnieuw leren te spelen, was een heel gedoe om dat enigszins foutloos te kunnen destijds. Maar eerst maar eens een goed masterklavier regelen. :)

Wat verder geklooid met nieuwe track en dieper in de TwistFM gedoken. Eindelijk even de hele Walkthrough video bekeken en de manual gelezen. Begin te wennen aan de Spartaanse menu/secundaire functies bediening, en patches maken gaat steeds beter. Wel grappig als je in ongeveer dezelfde week de TwistFM en de Iridium in gebruik neemt. Echt twee compleet verschillende werelden qua gebruikservaring. Maar allebei leuk :D

Ik word echt heel erg onrustig van zo'n bende aan kabels en gear op de vloer.
Àlles zittend op de knieen en daarna weer even terug op de bank. Zoals op de foto.
Als ik veel los spul heb uit te zoeken en verder geen ruimte heb, dan maak ik gebruik van een laag stoofje en met mijn lange armen kan ik dan overal goed bij. Daarna liefst alles weer terug op lange tafels.

2e handse Korg Triton Rack die al n jaar lag stof te vangen, dankzij @Nicolas 2000 zijn floppy kunsten voorzien van de basic sounds en met wat google fu geleerd hoe de dode lijnen in de display kunnen verbeterd worden/ tot leven gewekt. Klinkt heel erg 90's eurodance :)

Ik verwacht vandaag nog een Behringer Kobol - ja dat lees je goed, ik had die al een keertje bepoteld bij @sunny pedaal en de sound was zo eens iets anders (ik hou erg van audiorate LFO's) we zullen zien hoe lang ie mag blijven, sowieso niet tot einde garantie, beloofd.

Gemeten, gepast en getekend aan de nieuwe studioinrichting.
Binnenkort weer eens naar de bouwmarkt en dan gefaseerd de studio ombouwen tot studio/slaapkamer.

Verder met de MPC en in Logic gewerkt aan een cover van 'Take on me' voor een kort filmpje als de LM drum er straks is.

Een maand geleden had ik een Elka 144 seventies analoge baspedaalsynth gekocht, "ongetest". Vandaag eens aangesloten: werkt helemaal! Enkel de volumeknop kraakt wat tijdens bewegen, niet tijdens stilstaan. Dat was dus een eerlijke "ongetest".

Eindelijk eens een handige, niet te gevoelige finetuneknop op deze synth.

De 16" stand van deze is lekker grafdiep. 8)

verder aan het experimenteren met de osmose als mpe controller voor de modwave en oh wat is dit een heerlijke combinatie, ik weet niet of dit in veel andere synths kan maar ik heb de pitch bend als modulatie source voor bv panning en lfo depth dus wanneer ik nu naar links of rechts bend krijg je in plaats van pitch bends een vette drone

Mijn ensoniq ESQ1 uit t rek gehaald vd opslag, aangesloten, bleek dood, open gevezen, uitgemeten, ben er niet wijzer van geworden. Hop terug t rek in tot een tech bezoekje volgt.
Updates gezet op de Therapsid 2 en de Mega FM en de manual voor de laatste afgedrukt - flinke update voor beiden trouwens. Die kerel zit niet stil.
Vervolgens de PRO/CUSSION EMU die aankwam getest, die kreeg keurig een plekje waar de ESQ1 eerder stond dood te wezen. En zo gaat 't ten Huize Klinkske, kabel mess, gear in and out en manuals afdrukken om mogelijk nooit te lezen :D

En die Kobol vraag je? Heb al meermaals gedacht m terug te sturen. Woops net echt beslist, hij gaat terug. Minijack inputs, what was i thinking, enkel kut in samenwerking met de SQ10's. Maak je geen zorgen als je m B stock koopt, ik heb zelfs de zakjes erbij niet open getrokken met kabels en handleiding. Dit is mijn 2e retour ooit dan.

Back