Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Heb het project van mijn track-in-wording helemaal opgeruimd, alle ongebruikte sporen uit de template gewist, alle sporen en clips een duidelijke naam gegeven en groepen/bussen gemaakt. Vanavond eens kijken of ik een eerste versie van het arrangement af kan ronden.

Weer eens gespeeld met de Dreadbox Hypnosis (DIY versie), maar weer geen vrienden mee geworden. Erg mooi kastje voor op de plank, maar misschien toch eens kijken of ik iemand anders er blij mee kan maken... Zelfde geldt eigenlijk voor de Boss RE-20 Space Echo, leuk om mee te spelen, maar uiteindelijk pak ik de fx toch uit ableton.

De ikea keuken rack verder testen ahv de cirklon, e kent t wel 'he waarom werkt die niet' - zit die midi kabel er niet in, of zit de power cable niet diep genoeg omdat je net wat aan iets hebt getrokken enz enz. De ESQ1 zijn cartridge eindelijk eens getest en daar zitten heerlijke sounds in die bak. Daft punk kwam al voorbij :)

Dat kan best maar ik duik geen menu's dus ik kan t niet :D
Ik heb hier multitimbrale shit genoeg, ik erger me rot in die meerdere sounds uit een doos - mijn brein kan dat niet aan. Als ik veel sounds uit een doos wil ga ik wel ITB :D
De M1 staat al jaren in n rek want die spuwt sounds die ik niet wil en er in duiken = waste of my time
Even motiverend als muziek theorie, not gonna happen, sorry - i'm a stuborn capricorn from hell

Je kan gewoon layeren over het hele keyboard (dus 2 patches op elkaar smijten) om een dikkere/complexere sound te maken. Ik weet het niet meer uit het hoofd, maar het was maar 1 knop ofzo. Ik denk gewoon patch kiezen, layerknop op frontpanel drukken, tweede patch kiezen. Et voila, lekker 2 klanken op elkaar.

ik ben alweer een tijdje met een fijne mix van oldskool rave/gabber sounds bezig. Vandaag project beetje opgeschoond en gekeken wat nou over moet blijven om wat moois mee te maken. Ik ga hier wel lekker op :)

Als youtube bang is dat je een bot bent, kan je ook HIER klikken ;)

ik ben alweer een tijdje met een fijne mix van oldskool rave/gabber sounds bezig. Vandaag project beetje opgeschoond en gekeken wat nou over moet blijven om wat moois mee te maken. Ik ga hier wel lekker op :)

Als youtube bang is dat je een bot bent, kan je ook HIER klikken ;)

ik weet niet of youtube bang is, maar je youtube doet wel bang bang bang bang :D

Gister vooral veel gitaar gespeeld, o.a. gitaar via Hi-z input in de Kurzweil K2700 met wat custom effecten uit de Kurzweil dat was een nieuwe en aangename ervaring :P

Zo, net jam 107 opgenomen op m'n setup.
Stuiter de stuiter, 130 BPM house.
Nog altijd heel tevreden over de setup, dus hand op de knip en gas op het jammen.
Samples komt ooit nog, maar voor nu past het allemaal net in m'n beperkte brein :)
Nu de video maken, maar dat gaat nog wel ff duren.

Een nummer van vorig jaar doorgestuurd naar een label dat hem wil hebben. Niet zo bekend, maar altijd leuk 😊 Daarna lekker gemotiveerd een synthwave-nummer afgemixt en aan een nieuw Underworld-achtig nummer begonnen. Heeft hier iemand net zo'n stem: "Lager, lager, shouting, mega mega white thing"?
Ik ga hier wel lekker op :)

Ik ook, jeugdsentiment! Beetje tussen rave en gabber in wilde ik net zeggen. Maar dat deed je zelf al 👌

Vandaag mijn Instruo Cs-l osscilator aan het ontdekken, en eenvoudige patch gemaakt zodat ik noten spelen kan en dan spelen met cross modulatie, FM en wavefolding. Een heel nieuw klanken palet in huis gehaald met een enkele oscillator. :W
IMG_1118.jpeg

Back