Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Heb er vandaag een paar verkocht.. plaats maken voor iets nieuws,
Heb nu eigenlijk geen Analoge synths meer, behalve de Dreadbox Typhoon, die mag niet weg.
Ik neig steeds meer naar een mc707. Maar Polyend maakt ook hele mooie dingen .

Stukkie dungeonsynth met een stack aan synths (BassStation/OB-X/M1/WaveStation/Triton/K1M lekker gelayerd door een stapel verbs en delays voor het betere kerkergevoel

VST in de Push lijkt me ook wel tof, maar lijkt me ook wel lastig ivm interface/controls. In Live moet je die, als je macros oid wil gebruiken, handmatig toewijzen vanuit de plugin. Hoe zou je dit op de Push 3 moeten doen?

Ik had dat al als kind, soms zit ik gewoon gevangen in mijn hoofd. de vraag is, geef ik t project alweer op en begin ik wat nieuws zonder deadline, of begin ik tegen de deadline. (die is zaterdag 22/2 voorbij) Ik heb geen idee.
Iemand bepaald wil met me samenwerken en dat maakt t NOG erger eigenlijk :D Ik weet niet of ik daar wel zin in heb... Laat staan dat ik kan wat hij verwacht. Maar allerhande muziekje luisteren is ook aangenaam in mijn bunker, ver weg van de tieners hun kabaal.

Misschien moet je eens proberen zonder doel, druk en pretenties proberen onbevangen lekker te gaan klooien met je spullen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar als je jezelf de vrijheid geeft om gewoon lekker aan te rommelen in plaats van dat er op een BEPAALD MOMENT iets MOET komen gaat het misschien makkelijker.

Ik heb mijn track gewoon eens naar een label gestuurd. Kijken wat er gebeurt. Waarschijnlijk niets. Maar dat is evengoed nog net zoveel als wanneer ik het niet zou doen.

VST in de Push lijkt me ook wel tof, maar lijkt me ook wel lastig ivm interface/controls. In Live moet je die, als je macros oid wil gebruiken, handmatig toewijzen vanuit de plugin. Hoe zou je dit op de Push 3 moeten doen?
Ik heb geen idee of het OS van Push 3 stand-alone überhaupt VST zou kunnen ondersteunen. De UI zou de bottleneck kunnen zijn. Want hoe zou een VST zich kunnen presenteren in het schermpje van de push 3? Lijkt mij dat de VST standaard hiervoor aangepast moet worden middels een extra UI abstractie laag. Maar als dat kan, dan kan er veel meer. Ff bellen met Berlijn….. :D

Ik heb deze ochtend een nieuwe pad-patch zitten maken nadat ik een tip kreeg om eens minder ipv meer oscillators te gebruiken. En verrek, sommige tapijtjes klinken opeens heerlijk zijdezacht ipv te gelaagd als je slechts één ipv twee oscillators gebruikt, zeker in combinatie met de zalige romigheid van de Prophet-10 en een vleugje reverb.

Laatst gewijzigd:
Ik heb deze ochtend een nieuwe pad-patch zitten maken nadat ik een tip kreeg om eens minder ipv meer oscillators te gebruiken. En verrek, sommige tapijtjes klinken opeens heerlijk zijdezacht ipv te gelaagd als je slechts één ipv twee oscillators gebruikt, zeker in combinatie met de zalige romigheid van de Prophet-10 en een vleugje reverb.
Ja dat is een ‘trap’ waar veel mensen intrappen geloof ik. Teveel in een patch willen stampen. Vooral als je met een tool werkt waarbij er genoeg van alles (sound sources, mod sources en FX) aanwezig is, is dat een verleiding.

ik heb jaren muziek gemaakt met alleen een 400hz Signaalgenerator, werd wel een beetje saai op een gegeven moment
204c.jpg

ik heb jaren muziek gemaakt met alleen een 400hz Signaalgenerator, werd wel een beetje saai op een gegeven moment
204c.jpg
Koop een minimoog, kan je weer jaren voort met de 440Hz generator die daar in zit. En als je die helemaal beu bent, ken ik nog een paar trucjes.

Augmented Piano en Soundbetter Butterfly voor een mindwash.

Na januari zeer inspirerende sessies gehad met Brian Eno (School Of Songs) en wat medische zaken (met goede afloop) weer aan de slag voor de toekomst:

Sets voorbereid voor mijn optredens als DJ / muzikant in Roemenië (Boekarest, Cluij). Na eerst in Zwolle en omstreken de laatste tijd een aantal gigs te hebben gedaan (periode rond 2005-2007 nog veel meer) nu opnieuw de smaak en passie te pakken. Ook heb ik nu de gelegenheid gecreëerd, gekregen en gepakt om er vól voor te gaan.

Drumgrooves gehaald en opgenomen in AbletonLive, uit combi van Lorre Mill Double Knot v3, OTO Bim, SOMA Pulsar 23, SOMA Ornament-8. Old school Elektron Machinedrum SPS-1, DSI Evolver en Korg ER-1. Met wat baslijntjes ge-lfo’d vanaf de GRP A1. Grondstof voor mijn DJ-sets (meerdere genres). Grenzen opzoeken en verleggen via mijn eigen geluid.
In mei a.s. nog muziek maken met Duitse modulaire muzikanten in een studio in Berlijn. En dan verder richting Romania.

Back