Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag begonnen met rackje 2.
Hopelijk lijmt het nu wel goed en hoef ik er geen schroeven meer bij te zetten.

IMG_1180.jpeg

Attachments

• IMG_1174.jpeg
    IMG_1174.jpeg
    144,2 KB · Bekeken: 61
  • IMG_1179.jpeg
    IMG_1179.jpeg
    148,8 KB · Bekeken: 64
  • IMG_1178.jpeg
    IMG_1178.jpeg
    154,6 KB · Bekeken: 59
Vandaag is het “Pink Floyd sound design” dag. Ik ga een hele goede PF tribute band helpen om de synth sounds naar een hoger niveau te krijgen. Zin in! 🙂
Was een leuke sessie. Het ging om o.a. de song “Welcome to the machine” van het album “Wish you were here” uit 1975. Qua sound doet de baslijn mij denken aan Kraftwerk’s Autobahn. Blijft leuk om sounds met een synth voor cover bands te maken. Dus niet samplen hè 😉 De leukste tot nu toe was de zeemeeuw uit “It’s my life” van Talk Talk. Die heb ik nog eens gepost hier op het forum.

De synth die ik tot mijn beschikking had was een Nord stage 4. De engine is dezelfde is dezelfde als de Nord Wave 2 (die ik zelf heb). Maar ze zijn helaas niet compatible. De NS4 is qua synth parameters best beperkt (is ook logisch). Maar het resultaat was echt goed. Dus de NS4 kan best veel. Verrassend wel. Zonder samples.

Laatst gewijzigd:
Factory reset op m'n gisteren gekochte V-Synth gedaan en best (te) lang presets gecheckt. Eerste voorzichtige edits opgeslagen en delen van de handleiding gelezen om zelf met een init patch aan de slag te gaan.
V-Synth…..Nice! Ik heb zowel de standaard als de GT gehad. Dat is nou zo’n synth die ik nog eens zou willen kopen. Best wel tof die variphrase sample engine. Jammer dat Roland daar niks meer mee doet.

Vandaag mijn nieuwe rackje afgemaakt. Mooi detail vind ik zelf wel de aan de onderkant uitstekende bodem met zwarte rand, het heeft wel een sjiek effect zo.

Helaas geeft de voeding geen -12V dus ik kan het rackje nog niet gebruiken en moet ik wachten tot ik een nieuwe voeding binnen heb.

IMG_1194.jpeg

Attachments

• IMG_1187.jpeg
    IMG_1187.jpeg
    102,7 KB · Bekeken: 70
  • IMG_1191.jpeg
    IMG_1191.jpeg
    349,5 KB · Bekeken: 100
  • IMG_1192.jpeg
    IMG_1192.jpeg
    309,6 KB · Bekeken: 78
  • IMG_1196.jpeg
    IMG_1196.jpeg
    290,9 KB · Bekeken: 100
Vandaag een paar presets en een korte sounddemot gemaakt met de Studio Electronics Code 8
  • Multipad Midisynced LFO patch
  • Multibass patch
  • Single Bell patch

Attachments

• Code 8 MultiPad Bass Bells Demo.mp3
    5,1 MB
  • IMG_3748.jpeg
    IMG_3748.jpeg
    202,2 KB · Bekeken: 80
Ik bedacht me dat ik nog een ringkern voeding had liggen, die zojuist ingebouwd, wachten op een nieuwe voeding is toch mijn ding niet.

Nu ga ik noodelen.. :W

Bekijk bijlage 3859217

mooi. wellicht kun je er een systeem voor maken zodat je ze op kan hangen.

ik denk daar wel eens aan om 1 huge case te maken en aan de muur te hangen.

ziet er mooi uit. welcome back :)

mooi. wellicht kun je er een systeem voor maken zodat je ze op kan hangen.

ik denk daar wel eens aan om 1 huge case te maken en aan de muur te hangen.

ziet er mooi uit. welcome back :)
Dat aan de muur hangen is zeker mogelijk, ook op een manier zodat je het heel makkelijk van de muur af kan halen en weer terug kan hangen, met het gebruik van haaklatten, kan je zelfs zo doen dat je die niet eens ziet, dus het hangt gewoon strak tegen de muur en als je het ergens neer wil zetten dan kan dat ook zonder dat je last hebt van die haaklatten en zelfs niet eens ziet.

Of 2 haken in de muur bevestigen en dan 2 gaten in je case aan de onderkant als je het simpel wil houden :)

Back