Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag mijn nieuwe rackje afgemaakt. Mooi detail vind ik zelf wel de aan de onderkant uitstekende bodem met zwarte rand, het heeft wel een sjiek effect zo.

Helaas geeft de voeding geen -12V dus ik kan het rackje nog niet gebruiken en moet ik wachten tot ik een nieuwe voeding binnen heb.

Bekijk bijlage 3859192
Fraai kistje geworden, petje af!

Ik zou zelf nog wat knoppen vervangen door Rogans voor de uniformiteit (vooral de Doepfer knoppen vind ik wat minder mooi). Volgens mij passen die ook op de pots die Doepfer en Intellijel gebruiken.

Dank je!

Dat kleine kistje wordt mijn MI only rackje, er zijn nog wat modules onderweg naar me, een 2e Plaits, 2e Stages, en Rings + Clouds, dus dan heb ik het knoppen probleem getackeld zeg maar.. :D

Laatst gewijzigd:
Dank je!

Dat kleine kistje wordt mijn MI only rackje, er zijn nog wat modules onderweg naar me, een 2e Plaits, 2e Stages, en Rings + Clouds, dus dan heb ik het knoppen probleem getackeld zeg maar.. :D
Zo'n MI gebaseerd systeem is erg gaaf inderdaad. Ik ben er toen mede van afgestapt vanwege het gebruik van kleur in de LED's voor indicatie van functies. Als kleurenblinde zag ik dan niet altijd even goed waar ik mee bezig was. Overigens is dat bij Make Noise ook, maar daar zie ik het gemakshalve maar door de vingers..

Dank je!

Ah ik zie dat je per ongeluk wat dingen dubbel koopt ✅ :D

Zojuist even 2 Drumlogue’s aan een Erica synths Matrix mixer gehangen en wat outputs naar inputs gerommeld.

en dan naadloos deze neo-classical doomsday arrangement erachteraan, makkelijk hoor al die plugs ready to go op je keyboard, 15 min, enjoy :P

Laatst gewijzigd:
beetje kloten met een Postpunk/Cold wave leadsynthje met een Gforce OSCar en TAL Dub-X delay. Klinkt wel lekker ijl.....

Vandaag ga ik alle de alle spullen opruimen die ik gisteren gebruikt heb bij een Electro/House/Techno jamsessie met 2 andere muzikanten. Was leuk. Ik heb gisteren ook een aantal dingen qua workflow uitgeprobeerd voor dit soort muziek. Tijd voor veranderingen. Ik heb behoefte aan “less is more”, een goede workflow, hands-on, hardware only. Voor ambient/drone soundscapes heb ik dit prima voor elkaar. Voor up-tempo muziek nog niet. Het ligt niet aan de instrumenten zelf, maar meer hoe ik er nu mee om ga. Ik heb oa een push 3 standalone, maar ik wil eigenlijk geen clips gebruiken. Dat is te gemakkelijk, ik wil geen DJ zijn. Live sequencen is niet simpel. Maar het moet kunnen. Sowieso meer oefenen….Ik ga eens nadenken. Het is trouwens wel tof om je bezig te houden met andere genres dan waar je zelf vandaan komt. 🙂

Laatst gewijzigd:
Ik heb de hardware in de studio een plaats gegeven. Nu nog het eeuwige gevloek van bekabelen zonder dat ik aan de achterkant kan.

Ik voel mijn armen wel na het sleuren met het space Organ en twee 15" Tannoys.

Ik heb eindelijk eens een loopback gemaakt in mijn audio-interface zodat ik al het geluid dat uit mijn Mac komt direct naar een sampler kan sturen. Wel opletten met feedback als monitoring aanstaat, dat is beetje irritant nog.

Ik moet m’n hele studio vandaag leeghalen ivm nieuwe kozijnen/ramen.. wellicht totale reorganisatie

Precies dat. Audio, midi, USB, stroom…je hebt er allemaal kabeltjes voor nodig. Ik denk dat ik toch maar op software overstap 😂 Not…..
Ja, en als je ze dan netjes samen wilt binden heb je in eens een enorme aorta kluwen lopen zo dik als je arm waar alsnog aan alle kanten spaghetti uitkomt. En dan wil je een keer iets verplaatsen of omwisselen en moet je die shit weer allemaal loshalen dus dat schiet ook niet op.

Ja, en als je ze dan netjes samen wilt binden heb je in eens een enorme aorta kluwen lopen zo dik als je arm waar alsnog aan alle kanten spaghetti uitkomt. En dan wil je een keer iets verplaatsen of omwisselen en moet je die shit weer allemaal loshalen dus dat schiet ook niet op.
Wat wel werkt is per rack of stand een patchbay/converter neer te zetten en deze dan aan te sluiten via een multiicore of adat kabeltje. Kost wel wat knaken natuurlijk

Back