Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Wilde even een testje doen met twee kicks op kanaal L en twee kicks op kanaal R op de Input van mn Analog HEAT.
De Drumlogue heeft 4 outputs. heb Kick A op Tip en Kick B op Ring. Nou das dus egenlijk summen door het gebruik maken van een TRS die niet Balanced wordt in de analog heat. KICK A EN B komen zo beide in L en R. 2x zo'n splitter, 1 op elke input.
Screenshot 2026-07-16 at 20.09.59.png

Dit kwam er uit.

Erachter gekomen dat de MC101 en Seqtrak beide geen 12/16e maatindeling ondersteunen.
Wel een maximaal aantal steps per track wat je kan instellen.. dan kom je er ook.. maar of Gridsequencing daardoor logischer wordt??

Verre van ideaal maar leerzaam om een keer te hebben gedaan.. dan weet je wat je allemaal mist in een DAW

Iloud micro pro aangesloten voor een eerste test, veel geluid uit zo’n klein ding! Nu nog ff aan de muur hangen voor een goede ruimte kalibratie.

Kan ook binnenkort, binnen een paar dagen, de Behringer D-mini aan gaan schaffen, belasting teruggaaf viel heel erg mee, dus heb ik er al geld voor. Dan heb ik er drie t.w. de Phara-O, de JT mini en dan de D-mini.
Is uiteindelijk een Behringer CZmini geworden.

Ik heb een serie favoriete plugins uitgezocht. Dit als reactie op een video die ik van de week zag, met als strekking: kies één EQ, één compressor, één reverb, één delay etc. En doe daar dan vervolgens alles mee. Dat sprak me direct aan en het beperkt meteen keuzestress. Dit is je toolbox en nu mag je niet meer uitstellen 😊

Project van Mindsearch's Revenge - een van mijn pseudoniemen - vanavond afronden en op het web zetten. Titel is Alpha Centauri, met sequences maar zonder drums.

Door met de compacte setup.. en de SEQTRAK ontdekken.
De Apple camera connectionkit werkt toch niet helemaal vlekkeloos op de SEQTRAK. Heb nu een D-Link DUB-2327 gekocht, welke ook in de door Yamaha geadviseerde HUBs stond.

Hopelijk blijft het met die geadviseerde HUB het keyboardje en midi wel. De MC101 stopte er ook iedere keer mee.
De SEQTRAK alleen is toch maar kazig.. maar wel geinig speelgoed verder..

Laatst gewijzigd:
Het crashen van de midi controller/interface is verholpen.. De SEQTRAK stuurde kennelijk zoveel mididata wat resulterend in een overflow..

Heb nu de MC101 rechtstreeks op de Seqtrak midi output, op de kanalen waar de SEQTRAK geen midi data uitstuurt.. en doet weer mee als co-drummert.
De stutter/repeater op de SEQTRAK komt er zo ook beter uit..

Laatst gewijzigd:
Niets, maar wel eindelijk een keertje bij Schneidersladen geweest en wat dingen getest, met als hoogtepunt de Frap Tools Magnolia. En nog wat field recordings gemaakt.

Gisteren na veel teveel tijd ontdekt dat er een snake niet helemaal in de patchbay zat en zo uiteindelijk mijn revox a77 als tape delay terug op de mixer. Dat is zo ingewikkeld… en erna om te vieren tijdje een monotribe ritme door de fx gehaald. En dat stereo problemen filmen met de telefoon. Ben nog niet zeker of t gelukt is 😅 maar met die speed controller toch een juweeltje

De Syntakt is back.. Nog veel te leren.. OS1.4 erop gezet. Mooie 'machines' erbij sinds ik em voor het laatst had.. ik dacht ook een SID machine toch?? Maar erg overwhelming.. het setje is zo wel compleet.
Verder de SEQTRAK 'scene' mode verkend. Dat is nog ff wennen.. maar zeker handig bij het jammen. Ik begin em steeds leuker te vinden.. :)

Crazy shit: Roland MKS 50 en de revox als stereo tape delay en de modor dr2 e wat fx. dik de hoover getweaked a 156 BPM en huppelen maar :mega:
Hilarisch

De Syntakt is back.. Nog veel te leren.. OS1.4 erop gezet. Mooie 'machines' erbij sinds ik em voor het laatst had.. ik dacht ook een SID machine toch?? Maar erg overwhelming.. het setje is zo wel compleet.
Verder de SEQTRAK 'scene' mode verkend. Dat is nog ff wennen.. maar zeker handig bij het jammen. Ik begin em steeds leuker te vinden.. :)

Hoor je duidelijk verschil in geluidskwaliteit tussen de syntakt en seqtrak?

Laatst gewijzigd:
2 totaal verschillende apparaten natuurlijk. De Yamaha klinkt echt top. Veel fx.. ook lo-fi maar veel DSP power! maar wel een echte Rompler.. op 1 part FM na. Zeker leuke toevoeging is dat.

De Syntakt is veel beter in abstractere geluiden. Veel parts.. naast 8 x FM, wat modeling (Super Saw) en sinds 1.4 ook sampling, nog 4 analoge parts.. waarvan 3 ook als analoge synth of SID emulatie kunnen werken. Beiden allround.. maar toch vullen ze elkaar aan. Ik twijfelde om er een TR6s bij te zetten maar de Syntakt is zo goed geworden.. het past precies zo.. 😀

Afgelopen dagen voor het eerst in de Kurzweil K2088 gedoken om wat eigen presets te maken. Een beetje geëxperimenteerd met FM in combinatie met samples en cascade mode. Ontzettend veel menu duiken maar uiteindelijk erg tevreden over de resultaten. Ook dik tevreden over de effecten die de sounds helemaal afmaken. Bekend terrein omdat ik al een Kurzweil KSP8 en Rumour heb.

Net die TemeculaDSP Ensoniq DP Pro (die DP/4 had ik al van ze) en Lexicon Vortex geinstalleerd en over een prophet 5 (gforce) gezet. Lekker spul hoor. Instant Budd+Eno vibes...

Had gistere SF Kenneth over de vloer. We kwamen tot weinig samen; Tot we besloten om gewoon wat fx te gaan spelen op de mixer van en naar zichzelf.

Hier een klein stukje uit een toevallige opname. De mute aan uit op t einde bewijst dat ik geen idee had dat we aan t opnemen waren :)
Ik heb video maar dom genoeg is dat veel te zacht. Maar Ableton pikte alles wel op; jammer genoeg mono.

Schermafbeelding 2026-07-20 om 18.08.41.png

Laatst gewijzigd:
Lekker vettige sounds!

Had gistere SF Kenneth over de vloer.
Onder de vloer, technisch gezien. En "SF Kenneth" deed me denken aan Akai Dan en Showbiz Bart. Doe mij dan maar SF Kenneth. :)

Back