Ik gebruik chatgpt vooral als een soort van pianoleraar die tips en oefeningen geeft voor songs die ik die week weer leren.
Hier wat voorbeelden die ik eruit haal en gebruik:
Voorbeeld 1: ik wilde die week een aantal klassieke stukken op de piano leren, maar geen idee wat voor stukken, dus dan vraag ik het chatgpt maar en die geeft het volgende als antwoord, wat super handig is aangezien ik die gewoon in musescore kan opzoeken en dan direct kan oefenen / spelen.
Bekijk bijlage 3860825
Voorbeeld 2: ik speel veel japanse muziek op de piano, met name game muziek vind ik kwa composities erg interessant, maar ik heb geen idee wat voor songs interessant zijn, maar chatgpt wel, dus dan die maar vragen, het leuke is dat ik dan die 5 suggesties krijg met een beschrijving van wat ik er van leer en waarom chatgpt het voor mij interessant vindt.
Bekijk bijlage 3860826
Voorbeeld 3: soms zijn pianostukken erg lastig te leren, dan is een practice journal wel handig, dus om enige structuur in het oefenen te krijgen, laat ik chatgpt dan zo'n practice journal opstellen (en dat kun je gewoon saven als pdf)
Bekijk bijlage 3860827
Bekijk bijlage 3860828
dit zijn maar een paar voorbeelden, andere dingen waar ik het voor gebruik is het maken van youtube thumbnails, tekst ideeen voor video's, sound design ideeen, ik vind het echt een enorme hulp in de studio tegenwoordig.