Vandaag nog van alles geprobeerd, maar een enigszins precieze simulatie van de saturable reactor met Falstad lukt niet. Dergelijke simulatie circuits lopen allemaal vroeger of later vast. Morgen zal ik eens kijken wat wel kan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
www.tinytronics.nl
Begin héél voorzichtig. En zonder risico. En ik mankeer verder niks. Eenst inlezen over milliamères. Daarna uitrekenen.Zelf gaan dokteren lijkt me eigenlijk nooit een goed idee, maar in dit geval al helemaal niet...![]()
Je hebt ze al voor een euro:
![]()
Audio Transformator - EI14-600:600
Een simpele audio transformator waarmee je bijvoorbeeld ruis kan voorkomen die veroorzaakt wordt door een aardlus/groundloop. Specificaties: Frequentiebereik: 20-20000Hz DC Weerstand spoel 1: 140Ω±20% DC Weerstand spoel 2: 140Ω±20% Nominale AC weerstand spoel 1: 600Ω Nominalewww.tinytronics.nl
Maar dit is eenvoudig 1:1.
Specificaties:
- Frequentiebereik: 20-20000Hz
- DC Weerstand spoel 1: 140Ω±20%
- DC Weerstand spoel 2: 140Ω±20%
- Nominale AC weerstand spoel 1: 600Ω
- Nominale AC weerstand spoel 2: 600Ω
- Inductie spoel 1: 290mH±15% (op 1kHz, 0.25V)
- Inductie spoel 2: 290mH±15% (op 1kHz, 0.25V)
- Windingen spoel 1: 800
- Windingen spoel 2: 800
- Afmetingen: Zie afbeeldingen
De versterking die kunt bereiken wordt dan enkel nog beperkt door de secundaire ohmse weerstand van de transformator en de spanningen en stromen die de transformator secundair kan verdragen.