Espen Kraft trapt op teentjes.

Het geeft me wel inspiratie om 3 k*t tracks te maken:
1 Espen Kraft is Dead
2 Espen Kraft is still Alive
3 Who the Fuck is Espen Kraft ?

Noorwegen, waar ligt dat dan :D

Maar dunno. vind het niet zo heel big deal dat anderen reageren, dat is toch een beetje de wereld anno nu.

Laten we het anders even over Wytse hebben die een Temu video maakt :D

Wytse is een acquired taste. Er was een tijd dat ik hem echt bloedirritant vond, maar ik moet zeggen dat ik hem tegenwoordig wel kan waarderen. Wist niet dat 'ie nu voor Temu werkt overigens :D

Filmpje zou interessant zijn als hij enig inzicht zou geven in de kostprijs en marges van een synth/fabrikant.
Die info is natuurlijk niet bekend. Het wordt dan hooguit gissen. Nu kun je de prijs van een synth sowieso niet enkel waarderen op basis van prijs van onderdelen.

Het geniale van het YouTube-verdienmodel: je gooit een handgranaat over de schutting en iedereen komt bij jouw kanaal kijken waar ie vandaan komt.
Ja, 'engagement' is het sleutelwoord op sociale media. Post iets dat reacties oproept (ongeacht of het waar of onderbouwd is), en de clicks en views en reacties schieten omhoog. En de meeste reacties krijg je door een steen tegen het wespennest te gooien. In ons wereldje doen vintage vs modern, digitaal vs analoog, hardware vs software en origineel vs clone het altijd erg goed.

Ik vind het geen probleem wat Kraft doet. Een beetje provoceren. Al kijk ik liever naar inhoudelijke video's van hem. Toen hij begon over zijn Prophet X - waarvoor hij allerlei samplebibliotheken maakt, die hij verkoopt- wist ik dat ik hem niet al te serieus moet nemen. Maar om daar dan met een video op te reageren.... dan heb je kennelijk niks beters te doen, zoals muziek maken. Ik ga daar niet naar kijken.

Ik heb mijn voorkeuren maar ik voel geen enkele behoefte anderen van de mijne te overtuigen.
De validiteit van andermans mening wordt nooit bekrachtigd door liefhebberij of professionaliteit: Kraft hoeft geen hits te scoren (behalve in likes, subs en sinds kort dus hatewatching) en Leren Jasje heeft nooit een aardschuddende synthplaat uitgebracht en de verzuring is jong ingetreden.

Ik ben het voor een deel met Kraft eens maar ook dat heeft beperkte waarde want wie ben ik, laat staan dat mijn bijdrage aan muziek is andermans plezier weg te nemen?
Ik vond de OBX8 een goede moderne synth en voor mij is dat een sarcastische steek onder water en voor een ander good value, omdat het die ander plezier geeft.
Beiden werelden bestaan, en een derde waarin de kijker het aanhoort zonder enig plezier te verliezen en in plaats van te preken muziek gaat creëeren om zijn of haar punt te maken.

Ja, 'engagement' is het sleutelwoord op sociale media. Post iets dat reacties oproept (ongeacht of het waar of onderbouwd is), en de clicks en views en reacties schieten omhoog. En de meeste reacties krijg je door een steen tegen het wespennest te gooien. In ons wereldje doen vintage vs modern, digitaal vs analoog, hardware vs software en origineel vs clone het altijd erg goed.
Vergeet Apple vs Windows niet. Hoewel ondertussen iedereen wel weet dat Apple gewoon beter is.

Probeer anders eens een Feijenoord supporter te overtuigen dat Ajax beter is. (Dit is misschien niet zo'n heel goed voorbeeld aangezien Ajax natuurlijk knudde is :D)

fe4dafe1-fbdd-4684-8dcd-dd76c6639e32_text.gif

De YTers hebben op Superbooth een meeting gehad over de toekomst van Synth content. Toen is afgesproken dat Espen deze zou maken (immers van hem is dit gedrag vergefelijk) en de rest zou een reaction video maken.
Ik vind hem altijd wel leuk juist omdat ie geen filter (😁) heeft. Dit vind ik eigenlijk niet bij hem passen.

Gezeur over prijzen vind ik irritant. Alsof een bedrijf niet de prijs zou moeten vragen die zijn winst maximaliseert. Ze zijn je niets verschuldigd.

Ik lees net weer een comment van iemand die weigert iets van Elektron te kopen vanwege de veronderstelde inhaligheid - een Digitakt II zou volgens hem $600 moeten kosten, geen $1000.

Ik kocht m’n Digitakt I in 2017 met korting voor €644. Huizen, aardappelen en Coca Cola zijn sinds 2020 zo’n 40% duurder geworden. Is dat de schuld van kwaadaardige bedrijven? Natuurlijk niet. Dit ligt aan het monetair systeem & overheden die de markt overspoelen met geld dat niet bestaat.

Ik probeer Youtube te trainen en klik altijd op 'kanaal niet aanbevelen' zodra een kanaal die tactiek gaat hanteren.
Zo is een heel aantal kanalen er uit gefilterd en op de één of andere magische manier, begint YT te snappen dat ik daar niks mee heb.
Dus elke title met buzzwords als 'amazing, incredible, omg, best ever, the truth etc.' wordt even aandachtig beoordeeld in 0.2 seconden voordat ik YT vertel dat dat kanaal vooral niet aanbevolen hoeft te worden.
Als iedereen dat zou doen, zou het vanzelf opdrogen, want dan genereerde het het omgekeerde van wat ze willen bereiken.

Back