Wees een vrek en vul je synth rack!

Dat zijn vaak neonlampjes ipv LED, en in beide gevallen ga je economisch gezien de kost van de nieuwe stekkerdoos pas na heeeeeeel lang terugverdienen tov de verbruikskost van dat lampje.

Een schakeling die om de minuut knippert verbruikt ook stroom tijdens de wachtperiode.

Maar beiden zijn op je jaarverbruik geneuzel in de marge. En dat zeg ik als iemand met een heel laag energieverbruik. Droogkast, haardroger, elektrisch vuurtje...als die een paar minuten aan staan halen enkele LEDjes dat nooit meer in. Je verbruik verlagen doe je met de grootverbruikers, niet de kruimeltjes. Anders zit je aan de verkeerde kant van de 80/20 regel te werken. Natuuurlijk tellen al die GSM laders enzo op, maar 1 fout gebruik van een grootverbruiker compenseer je nooit met 50 ingrepen op die minizuipertjes.

Vergelijk het hiermee: ik wil besparen op gezinsuitgaven. 98g rijst is wel genoeg, dus uit elk builtje van 100g haal ik 2g zodat ik na 50 keer rijst koken de 51ste gratis heb!

Ondertussen koop ik elke nieuwste Iphone terwijl de vorige in de lade verdwijnt en rijd ik jaarlijks 30k km met een oude pickup met een verbruik van 1 op 5.

Waar ga je makkelijkst voelbare winst kunnen halen?

ja laat duidelijk zijn dat ik begrijp dat het verwaarloosbaar is, het was ook enigsinds gekscherend maar ik vind het ook wel relaxt zondar al die lichtjes.

In bepaalde settings zijn die onstabiele rode lampjes inderdaad geen meerwaarde. :)

In de studio en werkplaats vind ik het wel handig om te zien of alles uit staat.

Ik heb bijna alle stekkerdozen met led verlichting (aanknop) vervangen, maar zou het wat zijn om een stekkerdoos te hebben die gewoon om de minuut knippert of kost dat net zo weinig energie en zal wel niet de moeite zijn?
Ontwerp het en verkoop het. Er zijn er vast die er in trappen en t kopen. Slechte investering dat wel (voor de koper)

Ik ga eens een keer alles aan zetten en de vermogenmeter gebruiken. Ben benieuwd. Verwacht dat t meevalt maar zijn wel veeeel kleintjes 😅

Alle tubes uitknijpen

IMG_6003.jpeg

Gewoon met beide duimen van onder nazr boven, eventueel tube oprollen. Voor het laatste beetje bij de dop de tube 90 graden plooien onder de opening en met de duimen richting de opening duwen.

Bodem afknippen kan idd ook.

Ik heb Spotify en Netflix er ook uit gegooid..
Nu luister ik meer tracks hier en verplicht van mezelf en wat ik nog op mn computer had en cassettes. Heerlijk, aanrader.
Heb wel nog paid YT.

Synths en effecten kopen staat niet in zn lijst. ik ben goed bezig

Back