Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad dat.Niet alles in 1x aanzetten. En anders vertragers ertussen/
Hoe heten die dingen precies weer? Aanraders misschien?Wat heb je in de meterkast op dit.
16 verhoog het dan naar 32 amp
Groeten van andreos

Dit is dus precies wat ik heb hangen. Als ik die aanzet, schiet hij er dus nog wel eens uit.Niet alles in 1x aanzetten. En anders vertragers ertussen.
Zoiets als dit misschien? https://www.amazon.nl/SKT-MD1015-St...gsbeveiliging-kinderbeveiliging/dp/B01C8DDYVS
verhoog dan meteen tot 64a..Wat heb je in de meterkast op dit.
16 verhoog het dan naar 32 amp
Groeten van andreos

een 16a groep ga je onmogelijk een 32a zekering in krijgen.. je moet dan je hele meterkast (laten) aanpassen, en laten keuren.. met een beetje pech is je (gezegelde) hoofdzekering 25a. Die dingen zitten er niet voor niets.Hetzelfde geld voor een keuken.verhoog dan meteen tot 64a..
Maar dit kan natuurlijk niet..een 16a groep ga je onmogelijk een 32a zekering in krijgen.. je moet dan je hele meterkast (laten) aanpassen, en laten keuren.. met een beetje pech is je (gezegelde) hoofdzekering 25a. Die dingen zitten er niet voor niets.
2 of meer verdeeldozen met schakelaar en kort na elkaar aanzetten.. die piekspanning is gewoon te hoog. Ik weet niet of de groepen die je gebruikt, voorzien zijn van een zekering van bakkeliet? Daarmee heb je veel minder last van piekspanning.. die nieuwere, (met reset) liggen er zo uit.
Dat sowieso. Maar is jouw advies he, 32a adviseren.. Terwijl de TS duidelijk uitlegt dat de stop er alleen 1 uit de 10 x uitspringt en alles tegelijk inschakeld. Als alles eenmaal werkt wordt er dus geen 16a verbruikt begrijp ik uit zijn verhaal. Waar las jij trouwens dat hij nu een 16ampere groep heeft?Bij 32 amp moet je ook dikkere kabels trekken.

Correct, er worden echter tegenwoordig klasse B automaten gebruikt.De zekeringen in de kast [thuis] zijn normaal gesproken 'snel'. Deze reageren dus sneller met doorslaan van een piekspanning dan een 'langzame' zekering. Bedrijven (en studio's) hebben vaak langzame zekeringen omdat er veel in een korte tijd [bv. aan het begin v/d dag] wordt aangezet.
![]()
Smeltveiligheid - Wikipedia
nl.wikipedia.org