Kletsen over kortingscodes en flitskoopjes

Wat is het toch met Bax? In het draadje voor de flitskoopjes meldde ik eerder vandaag dat Bax de Polyend Synth had voor 355 euro. Ik had ook even gekeken bij Tonecontrol, daar was de prijs 672 euro.

Kijk ik weer even bij Bax, nu staat deze Polyend daar voor 770 euro, bijna 100 euro meer dan bij Tonecontrol. :?
Ja ik zag 'm ook zo laag staan. Volgens mij is die dynamische prijs gekoppeld aan de hoeveelheid voorraad. Zo van: als X% van de beschikbare voorraad verkocht is, dan verandert de prijs weer. Dus waarschijnlijk heeft iemand die getipte goedkope Polyend Synth gekocht, waardoor de prijs weer omhoog schoot. De Prophet-6 stond gisteren ook bijna 800 euro lager dan dat ie nu weer is.

Oftewel: buy the dip!

Volgens mij is die dynamische prijs gekoppeld aan de hoeveelheid voorraad. Zo van: als X% van de beschikbare voorraad verkocht is, dan verandert de prijs weer. Dus waarschijnlijk heeft iemand die getipte goedkope Polyend Synth gekocht, waardoor de prijs weer omhoog schoot.

Ja, dat zal inderdaad waarschijnlijk zo werken. Wat ik alleen niet begrijp is dat het bijna 100 euro meer is dan elders. Je zou denken dat het een automatisch proces is, eentje die ook even kijkt wat het kost bij de concurrentie en dat laat meewegen voor de nieuwe prijsbepaling.

Hoe dan ook, wellicht hebben we nu een blij forumlid die de Polyend voor een leuk prijsje te pakken heeft. :)

Ja ik zag 'm ook zo laag staan. Volgens mij is die dynamische prijs gekoppeld aan de hoeveelheid voorraad. Zo van: als X% van de beschikbare voorraad verkocht is, dan verandert de prijs weer. Dus waarschijnlijk heeft iemand die getipte goedkope Polyend Synth gekocht, waardoor de prijs weer omhoog schoot. De Prophet-6 stond gisteren ook bijna 800 euro lager dan dat ie nu weer is.

Oftewel: buy the dip!
Zoiets denk ik ook. Ik heb ook even geklikt en gekeken naar de Polyend en zag dat erbij stond dat er nog 2 op voorraad waren.

Je zou denken dat het een automatisch proces is, eentje die ook even kijkt wat het kost bij de concurrentie en dat laat meewegen voor de nieuwe prijsbepaling.
Zo’n externe marktcheck is technisch een stuk lastiger dan gewoon je eigen interne basis/adviesprijs uit de database gebruiken.

Zo’n externe marktcheck is technisch een stuk lastiger dan gewoon je eigen interne basis/adviesprijs uit de database gebruiken.

Tegenwoordig met een beetje AI die een kijkje neemt bij de concurrentie? Komt vast nog wel.

Wat is het toch met Bax? In het draadje voor de flitskoopjes meldde ik eerder vandaag dat Bax de Polyend Synth had voor 355 euro. Ik had ook even gekeken bij Tonecontrol, daar was de prijs 672 euro.

Kijk ik weer even bij Bax, nu staat deze Polyend daar voor 770 euro, bijna 100 euro meer dan bij Tonecontrol. :?
Afgeopen week hadden ze er nog 7 voor €355 (-10%). Vandaag hadden ze er op enig moment nog 2 voor die prijs. Zodra de voorraad naar 1 gaat, gaat ie weer terug naar de volle prijs. Heb ik vaak gezien, zo werkt hun algoritme kennelijk.

Doen ze vaak.. waarschijnlijk zien ze of er veel op geklikt wordt en dan passen ze opeens prijs aan... Al vaker gezien op bax.

Snel zijn! Niet twijfelen.. anders is weg...

Wellicht is het laatste exemplaar het demo model en heeft het daarmee te maken.
Nee, het zijn gewoon gloednieuw-in-doos items in mijn ervaring, of duidelijk vermeld als B-stock. En de B-stockprijzen schalen wel mee, en daar zit soms nog een extra korting op.

Een lot waar ze vanaf moeten (omdat er mss een verse batch komt met andere kleur (elektron rytm destijds) of n update… kan ook

Onlangs heeft een collega dat in een paar uur met AI gemaakt voor ons.
Wij moeten voor de markt continue vergelijkingen maken met andere aanbieders, dat was tot een paar weken geleden een handmatig proces.
Nu niet meer.

Als ik dat kan, kunnen meer mensen dat.
Als het goed is, herkent het script wijzigingen in de website ook vanzelf :)
Best scary, maar ook heel handig.

Hoeft Bax het wiel niet opnieuw uit te vinden, krijgen zij het script in ruil voor wat leuke spulletjes uit hun assortiment voor jouw studio. :D

Wij moeten voor de markt continue vergelijkingen maken met andere aanbieders, dat was tot een paar weken geleden een handmatig proces.
Nu niet meer.

Ik denk dat het nog lastig is om zoiets echt stabiel te krijgen. Als de concurrent geen data-API heeft moet je in principe alle pagina's van een website structureel gaan scrapen. Dat is best veel werk bij een webshop met duizenden producten die allemaal dagelijks van prijs kunnen veranderen. Eén webwijziging bij de concurrent kan er toe leiden dat je scraper stuk gaat. Of ze blokkeren je IP adres omdat er verdacht veel geautomatiseerd verkeer vandaan komt. Scrapen is volgens mij niet illegaal, maar het wordt doorgaans ook niet erg gewaardeerd.

Je kan natuurlijk ook 'scrape on demand' doen. Dus als iemand een product zoekt, gelijk even bij de concurrent scrapen en 5% er af doen. Superfout idee natuurlijk. Ik heb dit niet gezegd ook. Nog beter als ze dit bij elkaar gaan doen, dan wacht ik wel even een minuutje voor de beste prijs.

Nu niet meer.

Een beetje webshop detecteert dat en blokkeert dat (bot detectie). Zeker als het elke keer van zelfde IP komt.

Ik denk dat het nog lastig is om zoiets echt stabiel te krijgen. Als de concurrent geen data-API heeft moet je in principe alle pagina's van een website structureel gaan scrapen. Dat is best veel werk bij een webshop met duizenden producten die allemaal dagelijks van prijs kunnen veranderen. Eén webwijziging bij de concurrent kan er toe leiden dat je scraper stuk gaat. Of ze blokkeren je IP adres omdat er verdacht veel geautomatiseerd verkeer vandaan komt. Scrapen is volgens mij niet illegaal, maar het wordt doorgaans ook niet erg gewaardeerd.

Klopt. Op dit moment werkt het, de tijd zal leren of het blijft werken.
Voor een partij als Bax zal het minder interessant zijn, aangezien je dan continue wilt idd.

IMG_0374.jpeg

Pak je kans! 8o)

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back