Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vond dat ook al vreemd want dan zouden de Op Amps geen bipolaire signalen aankunnen, maar dat stond hier:
Bekijk bijlage 3856697
Je kunt toch horen (waarnemen) en daarmee beredeneren wat er gebeurt? Als je een module hebt die CV waarden produceert of manipuleert en je hangt de output daarvan bijvoorbeeld aan een lowpass filter cutoff of pitch van een voice, dan hoor je het effect direct. Wordt het geluid doffer of gaat de pitch omlaag, is de waarde lager. Wordt het geluid helderder of gaat de pitch omhoog, is de waarde hoger. Fluctuatie daartussen is het resultaat van interne modulatie/generatie. Door de uitkomst van de bewerking los te laten op een voorspelbaar geluid (bijvoorbeeld een zaagtand op 440hz) kun je direct het verschil horen er daarmee de werking van de module leren. En naarmate je daar gevoel bij krijgt kun je het toepassen in muzikale context. Persoonlijk zegt me dat duizend keer meer dan een blad vol wiskundige formules.En jullie gebruiken die modules (neem ik aan) zonder te weten welke signaalbewerking er bij welke standen van de knoppen nu eigenlijk plaats vindt?
Dan heb jij nog heel veel te ontdekken.Die gebruik ik niet. Die effecten kom je in de muziek al zo vaak tegen, daar is voor mij weinig meer aan te ontdekken. En hoe ze werken kun je gewoon in de literatuur nazoeken, dus dat is ook al klaar.
Dan heb jij nog heel veel te ontdekken.

Komt bij de imperfecties en tolerantieniveaus in de elektronica, wat een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid geeft die analoog juist het typerende 'warme' en 'organische' karakter geeft. Dit vang je niet makkelijk in een formule of theoretische benadering, maar is iets waar je bijvoorbeeld met machine learning wel grote stappen kunt maken.Waveshapers en Folders en filters zijn best pittig om het niet lineare gedrag.
Wat dat een van de redenen is om juist dit analoog te doen.