Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Betalen met iDeal is dus risico, want een banktransactie is finaal en je geld gaat het putje in als het mis gaat. Bij Credit Card (en Paypal) heb je kopersbescherming.
Ja goeie.
Nu koop ik sws alleen als ik iets vertrouw, maar goed, het blijft een risico.
Mss toch maar wat vaker via CC gaan doen.
Beschermt CC ook via faillissement?
Of heb je dan dus gewoon nog niet betaald?

Betalen met iDeal is dus risico, want een banktransactie is finaal en je geld gaat het putje in als het mis gaat. Bij Credit Card (en Paypal) heb je kopersbescherming.
Hoe controleert de bank bij een failliet bedrijf eigenlijk of je daadwerkelijk een product hebt ontvangen bij een chargeback? Je kan nu een chargeback doen terwijl je het product hebt ontvangen. Dat is natuurlijk gewoon fraude, maar heel waterdicht is het systeem niet.

Ik vraag me alleen af : waar zit het addertje.
Syntherklaas bestaat niet, dus ik ben altijd wat wantrouwig bij dergelijke 'verzekeringen'.
daar betalen jij en de verkoper gewoon voor.
verkoper provisie: zo'n 4% afhankelijk van contract
jij de kaartbijdrage, afh. van kaart

visa is een biljarden toko, ze houden er zat aan over, ook na aftrek van dit soort kosten die ze uiteraard als vordering bij de curator uitzetten en zij zijn niet de laatste in de rij hoor.

De fees die cc maatschappijen krijgen liggen hoger, dus zit ingebakken in de prijs…

Ik vraag me alleen af : waar zit het addertje.
Syntherklaas bestaat niet, dus ik ben altijd wat wantrouwig bij dergelijke 'verzekeringen'.
Ik zou me eerder zorgen maken over iDeal. Daarmee maak je het complete bedrag over naar de andere partij en moet je maar zien of en wanneer je je spullen krijgt. Daarbij heb je geen enkele mogelijkheid om je aankoopbedrag te storneren. iDeal is gewoon een verkapte bankoverschrijving, na betaling ben je de controle kwijt.

iDeal is vooral ideaal voor de webshop.

Laatst gewijzigd:
daar betalen jij en de verkoper gewoon voor.
verkoper provisie: zo'n 4% afhankelijk van contract
jij de kaartbijdrage, afh. van kaart

visa is een biljarden toko, ze houden er zat aan over, ook na aftrek van dit soort kosten die ze uiteraard als vordering bij de curator uitzetten en zij zijn niet de laatste in de rij hoor.
welke rangorde verwacht je dan dat zij hebben?

Ik heb 1x een chargeback gedaan met credit card en dat ging zonder probleme. Je betaalt er inderdaad voor met je jaarbijdrage, en je moet ook wel enig bewijs kunnen overleggen (in dit geval zou je met een bestelbevestiging, bericht van Bax dat het product (nog) niet leverbaar is en link naar faillissementdossier waarschijnlijk al een eind komen)

Ik heb ook wel eens mijn geld terug gevraagd via visa, ze vroegen nergens naar, ik kreeg direct het bedrag terug en ze gingen het verder afhandelen met de webshop, echt goed geregeld.

Ik heb 1x een chargeback gedaan met credit card en dat ging zonder probleme. Je betaalt er inderdaad voor met je jaarbijdrage, en je moet ook wel enig bewijs kunnen overleggen (in dit geval zou je met een bestelbevestiging, bericht van Bax dat het product (nog) niet leverbaar is en link naar faillissementdossier waarschijnlijk al een eind komen)
Maar dat was niet nodig geweest bij een CC, omdat die pas afschrijven bij levering, of begrijp ik dat verkeerd en is dat per webshop anders?

Ik zou me eerder zorgen maken over iDeal. Daarmee maak je het complete bedrag over naar de andere partij en moet je maar zien of en wanneer je je spullen krijgt. Daarbij heb je geen enkele mogelijkheid om je aankoopbedrag te storneren. iDeal is gewoon een verkapte bankoverschrijving, na betaling ben je de controle kwijt.

iDeal is vooral ideaal voor de webshop.
Ik zal er eens induiken. Heb een CC van de ING, dus wat dat betreft kan ik het makkelijk proberen.
(niet het terugvorderen, maar bestellen)

Maar dat was niet nodig geweest bij een CC, omdat die pas afschrijven bij levering, of begrijp ik dat verkeerd en is dat per webshop anders?
Dat is per webshop anders. In dit geval ging het overigens ook niet om een dispuut met een webshop.

Bax website offline!?!

Door technische omstandigheden is onze website tijdelijk niet bereikbaar. Wij werken hard aan een oplossing om de website zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.

Due to technical issues our website is temporarily unavailable. We are working hard to solve these issues and to have the website up and running again.

Bax website offline!?!

Door technische omstandigheden is onze website tijdelijk niet bereikbaar. Wij werken hard aan een oplossing om de website zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.

Due to technical issues our website is temporarily unavailable. We are working hard to solve these issues and to have the website up and running again.
Ja, dat zie je meestal bij een faillissement, je mag natuurlijk altijd gewoon geld overmaken op hun rekening.
Spullen krijg je voorlopig toch niet.

Bax website offline!?!

Ja, als je goed op de hoogte wil blijven, gewoon deze draad volgen. Geen nieuwssite die meer weet of sneller is, zou ik zeggen. :D Over de ontwikkelingen rond de website werd bv. al in post #796 en #819 bericht.

Dit is balen, ik (of mijn vrouw eigenlijk) heeft in februari een digitale piano in de winkel besteld en afgerekend.

Je bent lang niet de enige schrijft het AD:

Wesley kocht voor 6000 euro spullen bij Bax, maar kreeg ze nooit: 'Gevraagd om geld terug te storten, geen reactie'​

Uit het hele land komen reacties van boze klanten die nog spullen bij Bax Music hebben gekocht en vrezen naar hun centen en spullen te kunnen fluiten. Aangetekende brieven, diverse mails en telefoontjes, alles blijft onbeantwoord.'

'Wesley Vercaigne is trouwe klant bij Bax. Vorig jaar deed hij twee bestellingen, tweemaal de Alpha-Theta Pioneer XDJ AZ. Goed voor in totaal 6000 euro. Maar het apparaat heeft hij nooit gezien, ook al zijn we nu maanden verder. ,,Op 17 maart heb ik gevraagd om mijn geld terug te storten en bestellingen te annuleren, maar geen antwoord hierop.” Daarna stuurt hij weer een mail en zoekt hij ook telefonisch contact. Maar ook hier, zonder resultaat.'

'Sam van der Heijden voelt zich eveneens ‘genept door het bedrijf’. Hij bestelde een b-stock gitaar voor 1750 euro. ,,Nu kan ik wellicht fluiten naar mijn geld en het betaalde product ligt daar gewoon in het magazijn. Dat voelt zuur.”

Back