Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Even los van alle Tumult... ik had vrijdag nog even gebeld met Bax om mijn geannuleerde order om te zetten in iets anders en een terugbelverzoek ingesproken.. werd zojuist tot mijn grote verbazing gebeld door een nummer uit Goes. Iemand van Bax dus.. Ze werken er dus ook gewoon op zondag..

Wat er dan ook speelt. ik ga mijn op verzoek bestelde setje maar gewoon kopen als ik mijn centjes terug heb ontvangen.. of iemand anders moet het willen??
Geld stond vandaag al op de rekening, 3 werkdagen moeten wachten dus..
Bestelde setje wat nu op voorraad was gelijk besteld + kapsel.. :okdan:

bier.jpeg

Ernstig hoor dat een bedrijf als Bax coronaschulden niet kan terugbetalen of daarover afspraken kan maken met de Belastingdienst of ABN. En ondanks 150 mio omzet verlIes maken. Dan gaat dit nog over 2023 ook.

'De kortlopende schulden namen, met door de coronaschuld, toe van €38 naar €45 miljoen. Het eigen vermogen halveerde bijna naar €3,3 miljoen.'

En dat met een bruto jaaromzet ca 150 miljoen, maar de interim CFO maakt zich geen zorgen over de toekomst.

Ik denk, euh, succes!

Rond de 1% winst maken is echt te weinig om gezond te blijven. Met zulke schulden ga je t niet redden vrees ik…kost je dan 45 jaar om die 45 mio terug te lappen, en dan houd je peanuts over…

Lage winst is iets wat veel bedrijven hebben, kan een constructie zijn. Je zou de inkomsten van 1 top individu kunnen uitschakelen en dan je eigen vermogen plots weer een paar miljoen gestegen zijn maar die cijfers hebben we niet en is ook speculatief. Loonkosten zijn een ding.

Rond de 1% winst maken is echt te weinig om gezond te blijven. Met zulke schulden ga je t niet redden vrees ik…kost je dan 45 jaar om die 45 mio terug te lappen, en dan houd je peanuts over…
Je betaalt schulden niet terug van de winst maar van de marge*. De winst is wat je overhoudt nadat je aan al je verplichtingen hebt voldaan.

* Herfinancieren door een nieuwe lening af te sluiten om een oude lening mee af te betalen is ook vrij gangbaar, maar als je als bedrijf financieel niet heel sterk bent betaal je je dan wel blauw aan rente -als je de lening al krijgt.

Laatst gewijzigd:
Wel vreemd dat ze coronaschulden hebben, terwijl het bedrijf zei dat het heel goed ging in de coronatijd, omdat iedereen thuiszat en instrumenten ging bestellen.

Back