Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

'tis niet te hopen dat deze gore opvreter ooit terugkeert.
22 jaar uitbuiting en onbeschoft gedrag tegen zijn personeel wat zich met hart en ziel inspande.
Echt, ik had 'm die megafoon laten opvreten...

Tja….wat moet je daar op zeggen. Ik zou dan ook de andere kant van het verhaal willen horen voordat je er iets over zou kunnen zeggen. Hij lijkt veel te willen, maar hij zegt tegelijkertijd ook niks.

Jochanan zoekt sugar daddy.

Waar is die drummer van The Wild Romance.
Ik voel ineens een IDFA docu aankomen over dit onderwerp.

BAX NU OOK FAILLIET VERKLAARD.

Verschrikkelijk voor de medewerkers die nu allemaal zijn ontslagen en voor klanten die er nog geld van krijgen. Hopen op een realistische doorstart. Maar daar hebben de schuldeisers nu niets meer aan.

Maar even een nieuwe draad gemaakt: Bax is failliet

Laatst gewijzigd:
Ja dat was te verwachten. Als je geen bestellingen kunt plaatsen dan gaat het ook niet lukken om uit de schulden te komen natuurlijk. Ben benieuwd of er een doorstart komt.

Bax is vandaag failliet verklaard.

Voor wie er nog bestellingen en geld heeft uitstaan is nu schuldeisers en moet terecht bij de curatoren.
Die zullen ook gaan werken aan een doorstart en bepalen wat er met de winkels, voorraad en het personeel (dat nu is ontslagen) zal gebeuren.

Oud-eigenaar Jochanan Bax heeft al aangegeven interesse in te hebben in een doorstart. Voor de vooreschiedensi deze draad.

Curator​

mr F.T. Hiemstra
Gortstraat 34 4331LC MIDDELBURG
Telefoon: 0118-651402
mr L.B.A. van Logtestijn
Postbus 3404 4800DK BREDA
Telefoon: 076-5136136

Bax.png

Laatst gewijzigd:

Bax Music failliet verklaard​

Bax Music is dinsdag failliet verklaard. Dat meldt de rechtbank Zeeland-West-Brabant. Het van oorsprong Zeeuwse bedrijf vroeg eind vorige week uitstel van betaling aan, wat vaak een voorbode is van een bankroet.

Arjen Nijmeijer 01-04-25, 08:11Laatste update: 08:13

Dat het faillissement van de verkoper van muziekinstrumenten er aan zat te komen, was gisteren al duidelijk. Het personeel werd toen ook ingelicht. Bax Music had vorige week vrijdag al uitstel van betaling aangevraagd. De onderneming kampte de afgelopen jaren met forse schulden, onder andere bij de Belastingdienst als gevolg van de coronapandemie. Ook raakten veel instrumenten beschadigd door een brand bij een pand in Goes in 2023.

Het in 2003 opgerichte Bax Music is een van de grootste online verkopers van muziekinstrumenten en -apparatuur in Europa en heeft naast zijn webshop zes winkels in Nederland en België. Er werken ruim driehonderd werknemers.

1743488483408.gif

Jochanan zoekt sugar daddy.

Waar is die drummer van The Wild Romance.

Ik snap zijn hulpvraag maar zo openbaar is vrij platjes.. ik vraag me ook af of je niet from the ground up beter iets nieuws kunt beginnen als je zoveel passie toont. Lekker loslaten die shit en goed afronden voor je personeel en lopende orders.

Nou ja, misschien kan hij een 'poppeliertje' doen.
Die hebben ook een aantal doorstarts gemaakt toch?

Met welk geld?
Ik weet niet in wat voor huis en vakantiehuis hij woont en wat ie op de bank heeft. Meestal willen mensen houden wat ze hebben en handelen met extern aangetrokken geld. Het zegt wel wat dat niemand hem nog benaderd heeft, althans dat maak ik dan maar op uit z’n hulpvraag.

Back