Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Ik denk dat ik ook een bod ga doen op één of twee winkels. Ik maak daar dan weer échte muziekwinkels van, waar je alleen een instrument aan mag raken als je in een band speelt en geïntroduceerd wordt door een bekende muzikant.
Dat houdt hopelijk al die synthfreaks weg, die de hele dag op de synth's lopen te kwijlen zonder iets te kopen.

zou wat zijn als dit gewoon een grote dikke hoax blijkt >?!

Ik heb net een kortingsbon van Bax ontvangen van 25% die alleen as zaterdag geldig is.

Hoe zou het staan met de persoonlijke financiële situatie van Jochanan Bax? Waarom staat hij vooraan om nu een rol te spelen in het vervolg? Was er niet een tijd dat Bax winstgevend was en hij daaruit een persoonlijk vermogen kon opbouwen?

Als je voldoende persoonlijk vermogen hebt, laat het dan rusten, denk ik dan. Jammer van het bedrijf waarvan je ooit aan de wieg stond, maar that's life. Kijk 'ns op je bankrekening, bestel wat leuke spullen bij Thomann en vermaak je daarmee. :D

Oei, sterkte 😥 Ik heb het ook ooit meegemaakt en als kleine schuldeiser sta je onderaan de lijst. Na de belastingdienst en ga zo maar door.
Bedankt. Ik heb iets dergelijks al eens eerder meegemaakt, met een kleiner bedrag. Kocht voor mijn vrouw een handtas in een fysieke winkel, de kleur moest besteld worden en zou dan afgehaald kunnen worden. Vervolgens de winkel failliet. Brief naar de curator gestuurd, maar nooit informatie of een reactie ontvangen en mijn geld kwijt.

Dan vind ik het op zich al netjes van deze curator als ik inderdaad een bericht krijg over hoe of wat.

Bedankt. Ik heb iets dergelijks al eens eerder meegemaakt, met een kleiner bedrag. Kocht voor mijn vrouw een handtas in een fysieke winkel, de kleur moest besteld worden en zou dan afgehaald kunnen worden. Vervolgens de winkel failliet. Brief naar de curator gestuurd, maar nooit informatie of een reactie ontvangen en mijn geld kwijt.

Dan vind ik het op zich al netjes van deze curator als ik inderdaad een bericht krijg over hoe of wat.
Das aardig van je maar een glijdende schaal hoor... wat mij betreft hoor je gewoon op zn minst een brief te krijgen.

in het insolventieregister wordt iedere drie maanden een faillissementsverslag geplaatst. Dan krijg je inzicht in het faillissement en stappen curator.

Inmiddels een fase verder.

Dat er meerdere geinteresseerden zijn is ook zo'n standaardzin in ieder bericht bij ieder faillissement. Uiteindelijk zullen ze toch pas beslissen als alle lijken uit de kast getrokken zijn, en dat kost meestal wel wat tijd.

Ik las ergens dat faillissementen nogal versneld gaan als de periode van het vakantiegeld eraan komt....

Heel vervelend in ieder geval dit voor het personeel en de mensen die nu misschien wel naar hun geld (en product) kunnen fluiten, succes gewenst voor wie dat geldt (en hier meeleest).
UWV neemt nu de salarisbetalingen over, iig gedurende de wettelijke opzegtermijn van tenminste 6 weken. Tenzij de curator activiteiten doorzet (zoals een opheffingsuitverkoop) en daaruit personeel betaalt. Als er achterstallig loon is (of nog niet uitbetaald vakantiegeld) dan zal het UWV (lees: wij allemaal) daar ook voor opdraaien tot de failissementsdatum.

Bij een doorstart kan de 'nieuwe' eigenaar (vaak ook de oud-eigenaar omdat die z'n bedrijf het beste kent) ervoor kiezen met het oude personeel door te gaan, vrijwel altijd met maar een deel daarvan (loonkosten zijn de grootste kostenpost), waarbij de duurste krachten het eerste zullen sneuvelen.

Doorstarter is niet verantwoordelijk voor de schulden, leveranties of welke afspraken dan ook die het oude bedrijf heeft gemaakt (al is het de vraag of gedupeerde leveranciers en klanten er nog zaken mee willen doen). Dat ligt allemaal bij de curator (die het niks uitmaakt of een schuldenvrije doorstart via een faillissement is voorgekookt, die gaat het wettelijk alleen om een zo hoog mogelijke opbrengst voor de schuldeisers). De curator kan uiteindelijk de oud-eigenaren aansprakelijk stellen, maar alleen als er overduidelijk sprake is van wanbeleid, wat meestal moeilijk aan te tonen is.

Baxdirectie kon na de surseance niet meer zelfstandig beslissen of ze door zouden gaan met verkopen of de boel dicht gooien. Dat kan alleen de bewindvoerder die dan de baas is.

haha

Ik gok op sweetwater.com.. lekker komen rommelen in Europa.. (grapje)

Das aardig van je maar een glijdende schaal hoor... wat mij betreft hoor je gewoon op zn minst een brief te krijgen.
Ja, eens, maar kennelijk is dat niet verplicht.

Gaan we weer een zombie bedrijf in leven houden in plaats van ruimte te maken voor gezonde ondernemingen.

De Roverheid en de Banken gaan ook weer vrijuit voor de ellende die ze helpen veroorzaken.

Eigenlijk raar, neem aan dat zo’n bedrijf wel een fiscalist heeft en een kort lijntje met z’n bank.

Dit is nu te zien op hun website:

Baxxxxx.jpg

Back