Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Met een frisse doorstart is er van zo’n bedrijf wel wat te maken, op zich is de organisatie wel goed, dat hebben ze de laatste jaren wel laten zien.
Oja
Bax maar dan zonder bax zou een prima toko kunnen zijn.
ff wat minder hoog vd toren en wellicht verhuizen naar het midden van het land
Ja dat is veel duurder dan goes maar dan kun je al die verspreide winkels dichtgooien.
logistiek is dat ook wat gunstiger.

ik zie zeker mogelijkheden.
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Ik las ergens dat faillissementen nogal versneld gaan als de periode van het vakantiegeld eraan komt....

Heel vervelend in ieder geval dit voor het personeel en de mensen die nu misschien wel naar hun geld (en product) kunnen fluiten, succes gewenst voor wie dat geldt (en hier meeleest).
300 mensen (stel dat die volledig werken) en dan gemiddeld 1500 plus premies etc. Ja, dat tikt wel aan als je dat even af mag tikken en er niet voor hebt gereserveerd.

Wel extra zuur voor het personeel, want vakantiegeld is feitelijk geen extraatje maar een sigaar uit eigen doos.

Wordt dat niet door het uvw uitgekeerd? Maakt de situatie niet minder zuur natuurlijk…

Ik zeg altijd maar zo: van uitstel komt afstel.

Velen hebben dat dan ook gedaan.

Probleem wat jij niet in de gaten hebt is dat het muziekliefhebbers zijn.
Voor hen een droombaan, ze accepteren die droeftoeter omdat ze graag met de muziek bezig zijn.
Ergens anders kunnen ze zeer waarschijnlijk meer verdienen zonder zo ongelofelijk onbeschoft te worden behandeld.

en nogmaals
werk zat op het moment.
Ja of gasten die bij God niet weten wat ze met hun leven moeten doen. Dan maar een leuk baantje bij een muziektent. Blijkt toch niet zo geweldig, maar toch blijven omdat je geen vak hebt geleerd, en zo’n eikel met z’n gedrag maar moeten dulden. Ik had die klojo allang door t magazijn getrapt. Bijna m’n baas (advocaat) z’n nek een keer omgedraaid. Op laatste ogenblik wijs geweest, laptopje dichtgeklapt, in m’n hoes geschoven, en met de opmerking; “flikker lekker op met je luxeprobleempjes, ik heb jouw rukbaantje niet nodig”…een semi snipperdag opgenomen. Was meteen de laatste keer dat ie tegen me tekeer ging, nooit meer last gehad van die bal gehakt. Sterker nog, ergens voelde ik dat ie respect had dat ik van me afbeet. Nadien hele andere dynamiek tussen mij en hem 🤘

Soms moet je ook laten weten dat je niet gediend bent van irritant gedrag, maar sommige mensen zitten klem hun baan. Mensen die voor minimumloon werken hebben vaak niet veel keus…dus dan maar bang voor de baas, en ja, dan moet je kruipen en shit slikken wat je anders nooit pikken.

Oja
Bax maar dan zonder bax zou een prima toko kunnen zijn.
ff wat minder hoog vd toren en wellicht verhuizen naar het midden van het land
Ja dat is veel duurder dan goes maar dan kun je al die verspreide winkels dichtgooien.
logistiek is dat ook wat gunstiger.

ik zie zeker mogelijkheden.
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
Het probleem met het uberbaxje is dat het altijd groei wil. Als rupsje nooitgenoeg, kan niet snel genoeg gaan… en dan heb je poen nodig, en de Rabo wil wel lekker pushen, en dan ga je… met je lening moet je wel nog harder groeien, dus meer personeel, machine, en daar gaat t mis; tijdens het opbouwen van je tent neemt t ineens een loopje met je en ben je kapot voor je t weet. Dus die Guy moet lekker gaan golfen ofzo, maar bedrijfje spelen -oh oh oh wat een succesverhaal was t toch - lekker achterwege laten…

niet veel keus
ach kom, er wordt gegild om personeel
opleiding intern
wat wil je worden?
timmerman
loodgieter
installateur
CE chauffeur
Militair
en nog heel veel meer
morgen kun je aan de slag

de gedachte langdurige werkeloosheid is toch echt achterhaald
Het bedrijfleven GILT om personeel

Zelf ik kan morgen aan de slag ondanks de bijna 67 jaren op m'n teller.
Met de juiste vaardigheden maakt leeftijd niet uit en zonder die vaardigeheden en niet te oud krijg je die opleiding op je werk.

Personeel van VDL werkt allang weer.
Probleem dus want ze gaan militair materieel bouwen en ze gillen er nu om mensen.

Ja je hebt wel gelijk, maar voor een onzeker pikkie van 20, of onopgeleide halfbakken drop-out werkt de wereld vaak wat anders.

Of denk je dat men die shit voor de lol blijft accepteren? Zit vaak veel meer achter dan niet kunnen loodgieten timmeren of whatever…Zelfvertrouwen, als je dat niet hebt, dan wordt t lastig. Daar moet je dan echt ff doorheen breken door die zelfaangebrachte bubbel en daarna gaat heus wel op wat jij opnoemt.

Ik heb maar mavo, altijd minder opgeleid dan mensen om me heen, maar ik had altijd zoiets van; ik kan alles, maar moet het meeste nog leren. Als je dat gevoel niet hebt of als dat gewoon niet in je zit, kun je je compleet klem laten zetten door een baas die je eigenlijk naar de maan zou willen lanceren. En dan blijf je maar slikken, want wat als je je baan kwijtraakt. Vrouwtje boos omdat die nieuwe wieg voor de aankomende tweeling niet gekocht kan worden is ook geen optie. Dan maar dat getetter van Bechamel aanhoren, jatoch?!

Voor sommigen is t allemaal niet zo makkelijk. Dus zo’n opmerking dat die droeftoeters alleen voor de 15% korting blijven is natuurlijk de kortzichtigheid van een hoogopgeleid iemand die alles prima op een rijtje heeft, maar zo werkt t niet voor iedereen helaas…

tuurlijk, heb je ook gelijk in, maar bij de appie achter de kassa vragen ze minimaal havo ;) geen grap. Klantcontact centrum bij de rabo, minimaal HBO. Wil er nog niet dood gevonden worden en ik ben prima op m’n pootjes terecht gekomen verder, maar voor sommigen is dat gewoon lastig, zeker als je jezelf nog aan t uitvinden bent in je jonge jaren. Dus te makkelijk om te zeggen baantjes genoeg, zeker voor creatievelingen en sjaakie afjhaakie kan t lastig zijn om hun draai vinden in deze maatschappij. vandaar dat ze die kutzooi maar slikken.

Laatst gewijzigd:
1743574888087.png

tuurlijk, heb je ook gelijk in, maar bij de appie achter de kassa vragen ze minimaal havo ;) geen grap.

Als je kassa medewerker wilt worden bij de Albert Heijn moet je vooral 16 zijn. Ik kan niets vinden over een HAVO opleiding, of enige andere vooropleiding.

Laatst gewijzigd:
Gelukkig leven we in een land waar van alles mogelijk is. Als je niet tevreden bent met een baan, zijn er kansen genoeg. Omdat er teveel mensen denken dat ze met een hbo-diploma beter af kunnen, zijn er genoeg banen waar je vmbo/mbo voor nodig hebt. Zelfs voor op kantoor bij de overheid.. En wil je toch hogerop? Dan heb je altijd een vrije keus om een havo/vwo via een sprintlyceum te doen, een mbo, hbo of een deeltijds universitaire opleiding te doen.

Er zijn mogelijkheden genoeg na een carriere bij Baxshop

Back