Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Gaat nog wat worden als ze klanten de winkel uit willen gaan sturen.

1747675305195.png

Dit kan serieus geld gaan kosten waar financieel gezien niets tegenover staat. Gratis bier en sinterklaas…..die bestaan allebei niet. En hoe kom je er achter dat, wat ze gezegd hebben, ze ook daadwerkelijk zo hebben uitgevoerd. Niet…denk ik. Je kunt hier vrij makkelijk mee “rommelen” qua communicatie. Het is niet te controleren.

Ik denk dat Bax er wel belang bij heeft het vertrouwen van klanten terug te winnen, want anders bestellen ze er sowieso nooit meer wat. Controleerbaarheid zit wel goed; de PZC zal met alle plezier de verhalen van gedupeerde klanten publiceren als Bax niet over de brug komt.

Vandaag deze mail ontvangen, en komt ook daadwerkelijk van Bax (waarschijnlijk :))

Na een hectische en uitdagende periode zijn we ontzettend blij om weer te kunnen doen waar we het meest van houden: jou helpen met alles wat je nodig hebt om muziek te maken.

We hebben gezien dat je nog een openstaande backorder bij ons hebt. Daar willen we graag werk van maken!
Ons team staat klaar om jouw bestelling alsnog in goede banen te leiden, zodat jij snel weer verder kunt met wat écht telt: muziek.

Laat ons weten hoe we je kunnen helpen door contact met ons op te nemen via backorders@bax-shop.nl. Samen zorgen we ervoor dat je precies krijgt wat je nodig hebt.

Nogmaals dank voor je geduld en vertrouwen in Bax Music. We kijken ernaar uit om je snel weer blij te maken met jouw gear!

Met muzikale groet,
Team Bax Music

Ik denk dat Bax er wel belang bij heeft het vertrouwen van klanten terug te winnen, want anders bestellen ze er sowieso nooit meer wat. Controleerbaarheid zit wel goed; de PZC zal met alle plezier de verhalen van gedupeerde klanten publiceren als Bax niet over de brug komt.
Zou kunnen dat het zo loopt. Ik hoop het oprecht. En verder ben ik heel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. Mijn gevoel zegt dat Bax vooral is gegroeid door kortingsbonnetjes. Het aanbod was sowieso veel beperkter dan bijvoorbeeld Thomann. De enige redenen dat ik bij Bax kocht was de prijs, en mbt fysieke synths iets kunnen uitproberen in de winkel in Goes.

Iets meer info over de heropening van de winkels:

"Bax Music, dat een doorstart maakt onder medeoprichter Jochanan Bax, heeft maandag de winkels in Goes, Amsterdam en Apeldoorn heropend. Klanten kunnen er 7 dagen per week terecht, meldt de muziekwinkelketen op sociale media. Woensdag gaat de webshop weer open. De winkel in Antwerpen volgt waarschijnlijk in juni. Of de vestiging in Rotterdam de deuren zal openen, is nog niet duidelijk. Het bedrijf onderhandelt nog met de verhuurder."

We hebben gezien dat je nog een openstaande backorder bij ons hebt. Daar willen we graag werk van maken!
Ons team staat klaar om jouw bestelling alsnog in goede banen te leiden, zodat jij snel weer verder kunt met wat écht telt: muziek.

Klinkt iig positief. Had je deze al betaalt? Voor een backorder moeten ze nu in de slag met de fabrikant of leverancier

PZC: En de mensen die een al betaalde bestelling van vóór het faillissement hebben staan? Wordt allemaal geregeld, belooft Jochanan. „We gaan iedereen apart benaderen. Dat kost wat tijd, maar over een maand of drie willen we alles op punt hebben.”

Op punt hebben, is neem ik van boven de rivieren aan: op orde hebben. Dat is iig chique van ze.

Wel apart dat de bank iets in onderpand kan nemen dat nog niet betaald is (de voorraad).

da is nog al, ben benieuwd hoe je dan de relatie met leveranciers weer op orde krijgt, die missen nu blijkbaar 18 miljoen.

da is nog al, ben benieuwd hoe je dan de relatie met leveranciers weer op orde krijgt, die missen nu blijkbaar 18 miljoen.
Dat las ik ook net. Vraag me af welke leveranciers dat zijn. 18 miljoen is nogal wat.

Die 4 miljoen blij klanten ook, en dat willen ze in een paar maanden met iedereen opgelost hebben?

Die 4 miljoen blij klanten ook, en dat willen ze in een paar maanden met iedereen opgelost hebben?
Klanten kun je gewoon aan hun lot overlaten of voor je uitschuiven, maar als de relatie met je leverancier verziekt is is het lastig om voorraden aan te vullen.
Wie is er zo gek om te leveren als je nog een paar miljoen tegoed hebt?

Klanten kun je gewoon aan hun lot overlaten of voor je uitschuiven,
Zie onderstaande quote, ze beloven het iig wel. Ik hoop het van harte voor wie het geldt...
PZC: En de mensen die een al betaalde bestelling van vóór het faillissement hebben staan? Wordt allemaal geregeld, belooft Jochanan. „We gaan iedereen apart benaderen. Dat kost wat tijd, maar over een maand of drie willen we alles op punt hebben.”

Wie is er zo gek om te leveren als je nog een paar miljoen tegoed hebt?
Geen idee hoe belangrijk Bax nog is voor de afzetmarkt voor die leveranciers. Kan me voorstellen voor de benelux wel en dat er wel wat dealtjes gesloten moeten gaan worden en marges wellicht voorlopig niet zo groot zullen zijn.

Ik zou toch ook zeggen dat de fiscus voor gaat op banken.. die verzinnen het geld waar je bij zit.
Fiscus gaat ook voor qua rang van schuldeisers in het faillissement maar met een zekerheidsrecht zoals hypotheek of pandrecht ben je separatist. Je kunt je zekerheid dus uitwinnen. Dit staat los van het faillissement.

Back