windows 11?

Het is dat ik internet nodig heb voor backup en update doeleinden (en midi over ethernet) maar anders zou ik tcp/ip helemaal uit windows slopen. Dit is een van de grootste veroorzakers van audio timing problemen. Alle wireless dingen ook trouwens.

ik heb al sinds 1995 geen computers meer die níet op internet zitten, maar dat heb ik echt nog nooit ervaren.

Ik snap nog steeds niet waarom iemand dat zou willen maar ieder zijn meug.

Overigens heeft Microsoft de inzet verhoogd: na 14 oktober geen patches en veiligheidsupdates meer voor Windows 10. Dus als je daarna nog met je W10-pc op het web zit, is het vrij winkelen voor elke crimineel

Omdat het een enorme afleiding is als je muziek pc op internet is aangesloten ivm updates, meldingen, de drang om dingen te gaan downloaden en uitproberen, enz enz
Dat is op zich wel een goede reden ja.

Omdat het een enorme afleiding is als je muziek pc op internet is aangesloten ivm updates, meldingen, de drang om dingen te gaan downloaden en uitproberen, enz enz
Dat is op zich wel een goede reden ja.

Zonder internet en forums zou ik nu waarschijnlijk m'n beats nog op m'n oude, vertrouwde Win7 PC maken. Maar ik ben inmiddels een week bezig met m'n "nieuwe" Win11 PC. Bedankt voor het laatste zetje, Nap. :D Het is even wennen aan de nieuwe vormgeving en af en toe zoeken waar alles nu zit, maar op een enkele plugin na heb ik alles weer geïnstalleerd en aan de praat gekregen. Over zo'n 16 jaar gaan we weer over naar Win15. :P

ik heb al sinds 1995 geen computers meer die níet op internet zitten, maar dat heb ik echt nog nooit ervaren.

Ik denk dat je er alleen last van hebt als je op een ultralage buffer wilt draaien met niet helemaal goede drivers. Bij latencymon geeft hij tcp/ip aan met een hoge interrupt. Wireless drivers zoals bluetooth pingen ook de hele tijd wat ook resources vergt. Nu kun je natuurlijk de buffer gewoon iets hoger zetten maar het probleem wat ik heb is dat mijn DAW latency elke keer als ik de computer opstart net even iets anders is. 0 tot 5 ms verkeerde latency vind ik nog acceptabel, maar alles daarboven vind ik irritant en ga het ook horen na verschillende (m.n. drums) opnames.

Dus ik heb mijn win10 gedebloat met deze tool, wat overigens niet heeft geholpen:

Ik denk dat je er alleen last van hebt als je op een ultralage buffer wilt draaien met niet helemaal goede drivers. Bij latencymon geeft hij tcp/ip aan met een hoge interrupt. Wireless drivers zoals bluetooth pingen ook de hele tijd wat ook resources vergt. Nu kun je natuurlijk de buffer gewoon iets hoger zetten maar het probleem wat ik heb is dat mijn DAW latency elke keer als ik de computer opstart net even iets anders is. 0 tot 5 ms verkeerde latency vind ik nog acceptabel, maar alles daarboven vind ik irritant en ga het ook horen na verschillende (m.n. drums) opnames.

Dus ik heb mijn win10 gedebloat met deze tool, wat overigens niet heeft geholpen:
Ik zet zo nu en dan taakbeheer aan en kijk naar het verbruik van allerlei progjes en services en als er enkele zijn die verdacht veel gebruiken dan zet ik ze uit of als het belangrijke zijn dan kijk ik of wat er eventueel aan de hand is, normaal draait je pc ergens op de 1 a 2% bij idle en soms even een uitschietertje naar boven maar zodra de belasting continue wat hoger is dan ga ik zoeken.

Ach ja... Een gitaar moet je ook af en toe stemmen en snaren vervangen... Mag zon PC dan ook een beetje liefde af en toe? 😁

Omdat ie aan internet hangt:)
Dat kan natuurlijk maar hoeft niet eens, als je wat hebt gedownload dan kan dat problemen geven doordast er een bug in zit of zo.
Nou moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit van die fluctuaties heb, dat zijn uitzonderingen.

Ik denk dat ik minder dan 5 minuten per maand besteed aan systeembeheer. Af en toe de downloadmap leegkieperen en soms een update installeren. Basale digitale hygiene.

Ik denk dat ik minder dan 5 minuten per maand besteed aan systeembeheer. Af en toe de downloadmap leegkieperen en soms een update installeren. Basale digitale hygiene.
Maar helaas hoort dat er wel bij!

Ach ja, je moet soms ook je lege flessen wegbrengen, de stofzuigerzak vervangen of je ruitenvloeistof bijvullen. No big deal.

Back