Bax Music maakt doorstart

Wil best iets kopen bij Bax, in het kader van het behouden van een Nederlands bedrijf zodat we niet alles in het buitenland kopen. Maar probleem is wel dat Bax maar een beperkt aanbod heeft. Heb wat spullen op het oog van verschillende merken en ja, ook iets van Behringer. Lukt niet bij Bax, maar Thomann kan wel alles in één keer leveren, wat doe je dan.

Ik heb hetzelfde.. maar ze zijn niet scherp...

Screenshot 2025-11-06 at 17.54.31.png

De voorraadsituatie blijft vrij dramatisch. Iedere keer als ik rondkijk zie ik nog steeds heel erg veel "tijdelijk niet leverbaar".

Typisch gewauwel van een narcist die iedereen de schuld geeft voor de puinhoop die hij al die jaren zelf heeft veroorzaakt.

Vergelijkbaar met de oprichters van OAD die jarenlang tegen Rabo procedeerden erwijl ze keer op keer ongelijk kregen van de rechter. Sure way om nog meer geld te verbranden waarschijnlijk weer over de rug van medewerkers en klanten.

Ik ben weleens baxstage geweest, best indrukwekkend om te zien zo'n groot magazijn. De inpakafdeling is dan in verhouding verrassend klein. Geen megafoons gezien of gehoord.

Zeeuwse Courant komt nog maar eens terug op Bax, alhoewel Jochanan het nu te druk heeft voor ze (itt toen hij mooi weer moest spelen vóór de overname).

Het wordt nu weggezet als succesnummer, maar daar zullen alle gedupeerde klanten, schuldeisers, Rabo en zijn familie anders over denken.

Staat dat duizenden klanten schadeloos zijn gesteld, maar niet hoe ze aan dat getal komen (ws Jochanan) en dat 'de meeste leveranciers' zijn teruggekeerd. Laatste x dat ik er keek, leek het daar absoluut niet op.

Goh, zou de baxstage dan ook vantevoren zijn aangekondigd bij Jochanan? ;-)
Nee, want Jochanan was er volgens mij ook niet. Het was geen georganiseerd event, ik was er toevallig en kende een van de medewerkers die me een kleine tour heeft gegeven.

Ik heb er sinds de reboot nu 2-3 keer iets gekocht ofzo, wat voor mijn doen erg weinig is. Maar dit heeft vooral te maken met de nog altijd belabberde voorraad daar.

Zeeuwse Courant komt nog maar eens terug op Bax, alhoewel Jochanan het nu te druk heeft voor ze (itt toen hij mooi weer moest spelen vóór de overname).

Het wordt nu weggezet als succesnummer, maar daar zullen alle gedupeerde klanten, schuldeisers, Rabo en zijn familie anders over denken.

Staat dat duizenden klanten schadeloos zijn gesteld, maar niet hoe ze aan dat getal komen (ws Jochanan) en dat 'de meeste leveranciers' zijn teruggekeerd. Laatste x dat ik er keek, leek het daar absoluut niet op.

Van wat ik van vertegenwoordigers hoor, kopen ze bij verschillende winkels omdat veel van de leveranciers / fabrikanten nog steeds geen zaken meer met ze willen doen.
Ze hebben immers niet alleen klanten gedupeerd. Ik zal er niet snel meer bestellen, puur omdat ik dit soort praktijken niet wil steunen.

De service is veel beter tegenwoordig maar het aanbod is voornamelijk goedkopere producten . Een soort ACTION van de muziekwinkels is het geworden .

Nou ja wellicht gaat het een plek vinden als outlet store. Ze mogen wat mij betreft ook weg van dure lokaties. Goed bereikbaar, gratis parkeren en veel gear gewoon ready to test klaarzetten. Ik ben ook een voorstander om gewoon een showmodel te mogen kopen (als het de laatste op voorraad is)

Had GAS voor een Kernom Elipse.

Bax: €360, geen voorraad
Elders: €299, wisselende voorraad
BOL: €230, morgen in huis

Tja, dan is de keuze makkelijk natuurlijk.

Er is nog plek op mijn gitaar pedalboard (voor de Kernom dan, niet de printer)

Laatst gewijzigd:
Back