Bax Music maakt doorstart

Nou ja wellicht gaat het een plek vinden als outlet store. Ze mogen wat mij betreft ook weg van dure lokaties. Goed bereikbaar, gratis parkeren en veel gear gewoon ready to test klaarzetten. Ik ben ook een voorstander om gewoon een showmodel te mogen kopen (als het de laatste op voorraad is)

Een outlet voor wat voor spullen dan? De winkels hebben in mijn ogen alleen meerwaarde als je kunt verwachten dat zo'n beetje alles er staat. De behringer dingen vond ik juist ook leuk om even uit te proberen en zo wordt je dan als klant dan misschien toch verleid om iets extra's te kopen, of totaal iets anders dan in gedachten.

Ja snap ik wel, maar Behringer koop je toch gewoon online. Voor die prijzen kan het in mijn optiek nooit tegenvallen eerljk gezegd.
Verder zie ik een baxoutletstore dumphal juist wel als een verassend uitje. Een winkel met what you see is what you get. So kwam ik vroeger ook bij feedback aan dingen die ik van te voren niet bedacht had.

Een voordeel is in mijn optiek ook een grote zaak die 2e hands heeft staan en inruil van je meegebrachte gear bijvoorbeeld.

Mja, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk zo'n uitdragerij met waardeloze inruilprijzen voor de gear die je komt brengen en de hoofdprijs voor de tweedehands spullen die je komt halen. De middle man moet immers geld verdienen en zijn pand openhouden en personeel betalen. Als koper en verkoper ben je dan meestal beter af met directe deals via Marktplaats of dit forum.

iemand enig idee hoe het gaat met bax qua financien? iemand recent nog een bestelling gedaan of geldteruggave die wel goed verwerkt werd? ik wacht inmiddels al 2 weken op geld terugstorting van een niet te leveren product.....

Geen idee...

Ik dacht vanochentend op BNR te horen dat Joachim Bax vandaag in een van hun programma's te gast zou zijn, maar kan ff niet vinden welk programma of hoe laat...

Moet haast dit programma wel zijn..........:D

bax.png

iemand enig idee hoe het gaat met bax qua financien? iemand recent nog een bestelling gedaan of geldteruggave die wel goed verwerkt werd? ik wacht inmiddels al 2 weken op geld terugstorting van een niet te leveren product.....
ik heb ook wel eens ruim 2 weken moeten wachten op terugbetaling, zijn ze altijd al langzaam mee is mijn ervaring.

Ik had met black friday een SSL 18 besteld met 12.5% korting, blij dat ik op tijd mijn geld terug heb gevraagd want de levering werd elke keer met weken uitgesteld en nog steeds bezig. Vandaag had ik wat patchkabels nodig en ik dacht naar de Bijlmer met de metro te gaan maar ze hadden geen enkele op voorraad. Niet echt een niche product om niet in huis te hebben. Ik had mijn geld trouwens binnen 1 werkdag terug...

Ik vraag me dan toch stiekem af waar hij zijn huidige 'succes' vandaan haalt, want al wat ik lees is kommer en kwel, niet op voorraad of überhaupt niet leverbaar.
Hoe lang kunnen ze dat volhouden. Je zal toch de grote merken moeten kunnen leveren op termijn lijkt mij.

Ik vraag me dan toch stiekem af waar hij zijn huidige 'succes' vandaan haalt, want al wat ik lees is kommer en kwel, niet op voorraad of überhaupt niet leverbaar.
Hoe lang kunnen ze dat volhouden. Je zal toch de grote merken moeten kunnen leveren op termijn lijkt mij.
Ik denk dat wij hier met z'n allen relatief 'pro' inkopen bij winkels als Bax. Veel mensen shoppen gewoon voor een leuke gitaar, keyboard of DJ-setje om mee te spelen of als cadeau voor de kids. Puur giswerk, maar ik vermoed dat ze daar best veel omzet op draaien en daardoor ook wat meer op B-fabrikanten kunnen leunen.

Ik denk dat wij hier met z'n allen relatief 'pro' inkopen bij winkels als Bax. Veel mensen shoppen gewoon voor een leuke gitaar, keyboard of DJ-setje om mee te spelen of als cadeau voor de kids. Puur giswerk, maar ik vermoed dat ze daar best veel omzet op draaien en daardoor ook wat meer op B-fabrikanten kunnen leunen.

Zoiets zal het zijn inderdaad.
Ik weet van mijn plaatselijke muziekboer indertijd dat hij van plectrums en snaren zijn boterham kon beleggen dan van synths..

4 weken geleden wat teruggestuurd. Duurde ongeveer 2 weken dat ik mijn geld weer terug had.

Dat vind ik toch redelijk qua terugbetalingstermijn. niet vergeten dat ze bij retour eerst alles moeten nakijken of het compleet enz..is.

Heb in November iets besteld.. Lichtbrug en omdat er iets niet op voorraad was begon ik te twijfelen ook.. Paar dagen erna geannulleerd. Weet niet het niet meer exact maar tussen betalen en ontvangen zitten 5 dagen zie ik op mijn account.

In September een order geplaatst. Ik wist dat het niet op voorraad was maar er stond 10 dagen. Dat werd kort daarop een maand.. heb het nog even aangekeken en later ook maar gannuleerd. Ik denk een week erna.. er zit 3 weken tussen het betalen en terugontvangen. Dus iets van 2 weken? ok.. iets langer wachten.

Synths is een beetje mager qua aanbod.. Maar lampjes en randzaken hiervoor gaan best wel hard. En daarnaast nog wat geluid aan deze zelfde gebruikersgroep . Dat is ook een beetje hoe Bax begonnen is ooit.
In de tijd dat ik in november annuleerde was er iets anders wel op voorraad.. bijna 70 stuks dacht ik.. ik check net.. nog maar 32 nu. Is echt iets specifieks voor verlichting maar zegt wel iets..
Was een half jaartje terug op een event met best een serieuze lichtsetup. ff met de lichttechneut zitten praten.. daar hingen ook wat Ayra (Bax Huismerk) moving heads tussen.. en daarnaast nog wat andere merken uit het hogere prijssegment. Hij was er best tevreden over. Sommige lampen van duurdere merken zijn gewoon exact hetzelfde.. Zelf ook al meegemaakt met aankopen. Zelfde fixtureprofiel en specs, alleen ander merk wat erop staat. Het uitzoeken en invoeren is gedoe. Invoerheffing is altijd weer een verassing en de verzendkosten waar ze je alsnog mee naaien.
Bax gaat net tussen de hoge marge prijs en zelf invoerprijs zitten. En doordat ze grotere hoeveelheden kopen en dit logistiek veel gunstiger kunnen regelen, zullen de inkoopprijzen ook beter zijn. En er zullen vast nog meer zaken buiten synthesizers zijn wat ze wel verkopen.

Sinds de doorstart regelmatig gekeken, maar niks meer besteld bij Bax. Ik vond het vroeger nooit de winkel met beste service, maar het aanbod was groot, prijzen OK en men verzond snel. Daardoor koos ik toch vaak voor Bax boven buitenlandse winkels. Nu is het aanbod mager en zijn de prijzen niet perse goed. Ik kocht vroeger ook regelmatig zeer goede b-stock deals, maar die prijzen zijn helaas niet meer zo belachelijk laag als ze soms waren. ;)

Onze vriend Jochanan was gisteren uitvoerig aan het woord op BNR. Heeft nog steeds een roze bril op.
Een van de meest memorabele quotes mbt tot weinig aanbod van A merken in het nieuwe Bax was dat B merken zowel voor klant als winkel interessanter zijn want betere prijs kwaliteit ratio voor klanten en hogere marges voor Bax zelf .
Op een gegeven moment maar uitgezet.

Een van de meest memorabele quotes mbt tot weinig aanbod van A merken in het nieuwe Bax was dat B merken zowel voor klant als winkel interessanter zijn want betere prijs kwaliteit ratio voor klanten en hogere marges voor Bax zelf .
Als ik dan de post van @MacGyverGear een paar berichten hier boven leest waar hij schrijft over b stock lichten etc, dan klopt het op dat vlak wel. Misschien dat Bax voor ons synth freaks minder interessant is (geworden), maar binnen andere segmenten van de muziekindustrie hebben ze de juiste spullen (b merk) voor de juiste prijs.

Back