Een einde wat geen einde is...

Grumble

Happy Nerding
Door omstandigheden ben ik momenteel slecht ter been en lig op de bank de hele dag.
TV staat aan op MTV met MTV's 80's Party Zone, en het valt me op dat geen enkele song een fatsoenlijk einde heeft: Ze draaiden gewoon het geluid weg.
Wisten ze in die tijd geen einde aan muziekjes te draaien of wat is dat...
🤷‍♂️

Balen man, die milli Vanilli was me wat zeg... Gearl you no its true haha

De maxi van girl you know it s true eindigt met een achteruit opgenomen zin waar een vrouw zegt dat ze nergens kunnen kan verblijven en de man zegt dat hij nog wel n plekje heeft

Kijk eens naar inxs new sensation. Die eindigt wel echt

Idem faith g michael

Would you stop playing that radio george’ im trying to go to sleep

Kijk eens naar inxs new sensation. Die eindigt wel echt

Idem faith g michael

Would you stop playing that radio george’ im trying to go to sleep
inxs was echt in mn top 10 van gekochte cd's

Hopelijk snel weer op de been. :) Beterschap!

Ja, daar zit trouwens wel wat in. Een algemeen bekend nummers die ik zo kan bedenken met een beter, zij het kort, einde uit de jaren '80:

De eindes van muziek stukken van Bach, Beethoven en Mozart waren meestal ook niet veel soeps, toch kwamen ze er mee weg op een of andere manier.

Tears for Fears klaagde destijds zelfs nog over het wegdraaien van nummers op de radio omdat ze"te lang" zouden zijn:

So glad we almost made it
So sad they had to fade it
[Everybody wants to rule the world]

Het einde van Would? (Alice in Chains) is het allerbeste stuk van het nummer.

Kwamen die korte eindes ook niet doordat de single versies ingekort moesten worden omdat er maar zoveel. op een single past?

Wat de popmuziek betreft valt het hoogtepunt in de periode 1965-1975. In de jaren '80 was het wel zo'n beetje voorbij, wat uitzonderingen daargelaten. Vandaar ook dat men het toen niet langer kon opbrengen om de nummers in hun geheel af te luisteren. :D

Back