Nicolas 2000
It's a household name
Dit nummer eindigt dan weer met een mooie afbouw en slotakkoord, en niet zoals je zou verwachten met een fade-out:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Wat de popmuziek betreft valt het hoogtepunt in de periode 1965-1975. In de jaren '80 was het wel zo'n beetje voorbij, wat uitzonderingen daargelaten. Vandaar ook dat men het toen niet langer kon opbrengen om de nummers in hun geheel af te luisteren.![]()
Het is vooral omdat mensen hun nieuwsgierigheid verliezen, stoppen met zoeken en blijven hangen in wat ze al kennen en associeren met de vormende momenten in hun jeugd.Die obsessieve neiging om muziek in brokken van tien jaar te proppen en die dan en bloc te beoordelen alsof het allemaal hetzelfde is.
Is volgens mij vooral een mythe gecreëerd door de muziekindustrie, -pers en plaatjesdraaiers die alles in een hokje stoppen om ouwe meuk te kunnen blijven pushen.Het is vooral omdat mensen hun nieuwsgierigheid verliezen, stoppen met zoeken en blijven hangen in wat ze al kennen en associeren met de vormende momenten in hun jeugd.
Net als dat Gen <letter> gezeik.Ik denk dat het stoppen van nummers in blokken van 10 jaar een kwestie van gemakzucht is, plus het binden van niet terzake kundig publiek (zoals ik) aan programmamakers.
Ik bedoel maar, iedereen kan een lijstje maken van 60, 70,80 enz. jaren maken, maar vraag eens lijstjes van een bepaalde muziekstroming (nee, ik ga me niet wagen aan het oplepelen van muziekstromingen…).
Dit gezegd hebbend draai ik toch meestal 70ties en 80ties muziek….
Maar dat gebeurde daarna ook. Alleen die stijlen spreken je niet aan.De jaren 1965-1975 vormen een revolutionaire periode binnen de popmuziek waarin veel nieuwe dingen werden uitgeprobeerd en nieuwe muziekstromingen hun oorsprong vonden.