Zitten we in een koop dip?

Ik zit even in n verkoop dip. Ben niet gemotiveerd om wat zaken online te koop te zetten die ik niet gebruik en ik zou nog wat moeten proberen qua pedalen zodat ik weet welke er uit gaan. Ik kan natuurlijk ze gewoon niet proberen en er uit doen… is vast n snellere aanpak 😊

Ik moet ook meer in de verkoop gooien maar ik wil niet. Er komt nog steeds meer bij. Ik moet misschien een binnenhuisstudio architect en houtbewerker inhuren. Dan gaat het vast allemaal beter

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Het vreemde is dat eens je begint te verkopen, er kans is op een goed gevoel, ik merk dit op dat als er wat weg is en de koper was sympa en enthousiast dit motiveert om meer te verkopen :D
Ik ben er al LANG achter dat ik eigenlijk verkoper in n muziek of hifi winkel had moeten zijn. Maar dan nog een old skool winkel met een showroom en één klant face to face voor advies enz, maar voor de betere kwaliteit, geen dozenschuiver shop.

Ik ben de afgelopen maanden vooral bezig geweest de workflow van de studio en de live setup te optimaliseren. Het is de bedoeling dat er de komende maanden meer spullen uitgaan dan erbij komen :D Focus: zoveel mogelijk plug en play mbv 19" patch panels en digital <-> analog converters, zo min mogelijk audio kabels, en enkel nog hardware dat echt iets toevoegt qua plezier (sound, gebruiksgemak) tov wat ik al heb staan. Misschien nog een upgrade van de Iridium desktop naar een Quantum, of iets speciaals van Soma of Erica synths. Maar waar laat je het allemaal. Het is maar goed dat de studio niet al te groot is. Software plugins heb ik genoeg.

Zonder uiteraard. Gehoorschade is absoluut te mijden, en in mijn eenmanszaak mezelf toeroepen met n megafoon doet me geen hol sneller werken. Als ik geroep wil ga ik wel wat tijd in de buurt van de tieners doorbrengen, gekkie

Misschien moet ik toch nog n hulpje zoeken die kaal, breed en met vreemd accent naast me komt staan als de koper nog twijfelt. En die dan zegt ‘onde liechte dwang?’ 😅

Ik zit even in n verkoop dip. Ben niet gemotiveerd om wat zaken online te koop te zetten die ik niet gebruik en ik zou nog wat moeten proberen qua pedalen zodat ik weet welke er uit gaan. Ik kan natuurlijk ze gewoon niet proberen en er uit doen… is vast n snellere aanpak 😊
Je mag gerust een simpel lijstje even hier delen hoor. Wij zijn er voor je.

:)

Bij twijfel over verkoop doe ik altijd een 'tribunaal'. Dat betekent in de praktijk dat ik me een avond geheel focus op het stuk gear op de schopstoel en daarna op basis van de uitkomst beslis of het de verkoop in gaat of niet.

Helaas zit ik al jaren in een koopdip.
Het bedrag waarbij ik het betreffende wil kopen heb ik zelfs verdriedubbeld maar ik kan het niet vinden, nergens.
Een kleine midi hardware afspeler. Dat is het.
Niet z`on grote floppybak uit de jaren tachtig.
Eerder had ik me voorgenomen om zoiets zelf te maken maar er gaat toch te veel tijd in zitten.
Dan is het ongewis wanneer het ooit klaar zou zijn.
Voor de rest heb ik naar m`n gevoel niet te veel en niet te weinig.
Vanwege de eindeloze manieren van instellen.

Zonder uiteraard. Gehoorschade is absoluut te mijden, en in mijn eenmanszaak mezelf toeroepen met n megafoon doet me geen hol sneller werken. Als ik geroep wil ga ik wel wat tijd in de buurt van de tieners doorbrengen, gekkie

Misschien moet ik toch nog n hulpje zoeken die kaal, breed en met vreemd accent naast me komt staan als de koper nog twijfelt. En die dan zegt ‘onde liechte dwang?’ 😅
Ik ben al kaal, breed naar voren kan voor gezorgd worden, vreemd ben ik ook al. Wij gaan mooie centjes verdienen.

Ik ben altijd blij als iets verkocht is, en dan triest omdat er een leger hoekje in de studio is. Maar dat laatste duurt bij mij meestal niet zo lang. :D

Ik heb op dit moment geen nagel om aan mn gat te scharten. Dus dikke koopdip.

Meestal komen die dingen op een paar pallets met de boot uit China. Dus als de eerste batch uitverkocht is is het soms even wachten
Ahh, die zag ik even niet aankomen.
Speelgoed, goed gedrag, Sinterklaas, kleur bekennen, pakjesavond, 5 december, SS Spanje, SS China, even wachten..?
Zit wat in, vraag me alleen niet wat. Of, nog erger, waarom? Of zelfs, uiteindelijk, wanneer?

Nivellering, ontwaarding, over nog een paar generaties zijn we allemaal miljonair maar kunnen we ons alleen nog minder veroorloven dan nu. Waar gaat het allemaal over man.
Inflatie is in feite een verborgen belasting. Een soort van onzichtbare BTW zeg maar.
Jij en ik betalen de kosten voor het bijdrukken van extra geld en de overheid bij monde van de Nederlandse Bank betaalt hiermee de staatsschuld af.
Gratis geld, yeah!

Schulden maken dus, die worden enkel kleiner 😅

Scharten = west vlaams voor krabben.
Op dit moment heb ik geen geld voor hobby's

Niet omdat het slecht gaat of zo, ben met andere dingen bezig. Ik zie kansen in de misdaden die onze overheden plegen.

De koopdip is op zich wel goed, leer ik mn spullen beter kennen en kan ik er meer uithalen en van genieten.
Zou zelf durven zeggen dat het mooie tijden zijn in de studio, ik ben daar gelukkig.

Zitten we niet in een situatie waar verkopers zich gek laten maken door prijzen op bijvoorbeeld Reverb, aangevuld met nog wat meer wensdenken, gecombineerd met kopers die ook graag een goeie deal willen sluiten maart die dus niet tegenkomen?

Als ik de afgelopen maanden alleen al hier in de verkooprubriek kijk kom ik toch een hoop tegen waarvan ik alleen maar kan denken "wishfull". Een synth met een nieuwprijs van 830 aanbieden voor 720, om maar een willekeurig voorbeeld van de vraag en aanbod groep hier te pakken, is nou niet echt de korting waarmee je mensen over de streep trekt. Maar ook op MP. Als je maandenlang loopt te leuren met je speeltje ga je het ook echt niet redden als je genereus 10% van de prijs af doet. Dan zat je al fors te hoog. Dat anderen dat online "ook" vragen maakt daar echt niets bij uit.

Op reverb werkt afbieden zo goed als ALTIJD. Denk dan nog aan de meer dan 10% kosten, en als je teveel verkoopt de fiscus wakker wordt. Je kan dus slimmer voor minder hier aanbieden… het enige probleem is dat hier weinig kopers zijn. Meestal koopt men mijn spul elders voor meer…

Als ik spul te koop aanbied zet ik meestal ook vrij hoog in - zeg 80% van de aanschafprijs. Wie weet hapt er wel iemand, en zakken met de prijs kan altijd nog.

Back