Ozzy Osbourne overleden op 76 - jarige leeftijd.

ozzy.jpg

Jazeker @ peterdh , al fan van deze "lunatic" sinds mijn verjaardag op 25/02/1979, cadoke van mijn zus. Ik wist dat ie ging sterven, dus het is wat draaglijker allemaal. Thnx mate!

Thnx Ozzy, had a lot of fun at you concerts.

Een maand na zijn afscheidsconcert, dat kwam geen moment te vroeg. Hij snapte er zelf ook niets van dat hij zo oud was geworden. Heb hem ooit nog gezien in de Heineken Music Hall en dat was vermakelijk. RIP Ozzy.

Alle vleermuizen herademen opgelucht... 🦇

Cheers,
Exo. :mega:

het incident waarbij Ozzy Osbourne de kop van een vleermuis beet tijdens een concert op 20 januari 1982 in Des Moines, Iowa, betrof een echte vleermuis. Ozzy dacht aanvankelijk dat het een rubberen nepvleermuis was, een item dat vaak naar het podium werd gegooid door fans tijdens zijn shows. Hij beet erin, maar merkte al snel dat het echt was toen hij warm, kleverig bloed in zijn mond proefde en volgens hem zelfs een lichte beweging voelde. De vleermuis was echter waarschijnlijk al dood toen hij op het podium werd gegooid; een 17-jarige fan, Mark Neal, had het beest twee weken eerder gevonden, mogelijk al dood, en in de vriezer bewaard voordat hij het tijdens het concert gooide.

Na het incident werd Ozzy naar het ziekenhuis gebracht, waar hij een reeks rabiesvaccinaties en een tetanusshot kreeg, uit voorzorg tegen mogelijke infecties. Hoewel Ozzy altijd heeft beweerd dat hij de vleermuis voelde bewegen, ondersteunt informatie van getuigen en latere verslagen (zoals uit de Des Moines Register) dat het dier al dood was toen het werd gegooid. De controverse over of het echt levend was, blijft deel van de legende, maar de consensus leunt naar een dood exemplaar dat door verrotting en ontdooiing een griezelig effect kan hebben gehad.

Dit verhaal is goed gedocumenteerd in interviews, Ozzy's autobiografie "I Am Ozzy", en artikelen van betrouwbare bronnen zoals Rolling Stone en de Des Moines Register, dus het lijkt geen verzinsel. Het blijft een iconisch moment in de rockgeschiedenis, mede door de overdrijvingen die het met zich meebracht. :D

R.I.P. Ik zat in de jaren 90 elke week in het hardrock café in de leidsestraat en het nummer "No more Tears" werd daar veelvuldig gedraaid en was veruit mijn favoriete lied, terwijl Ozzy daarvoor natuurlijk al een flink repertoire had opgebouwd. Het was een legende wat mij betreft.

Dat afscheidsconcert was goed gepland zo bij elkaar, may he RIP
Ik heb Black Sabbath nog met Ozzie lang geleden gezien, volgens mij was het in de Edenhal in Amsterdam, daar werden toen regelmatig concerten gegeven maar kan me vergissen, dat zal ongeveer in 76 zijn geweest, AC/DC in het voorprogramma dus kan je nagaan want die waren een tijdje daarna gewoon hoofdact natuurlijk, we zagen het toen als twee hoofdacts voor hetzelfde geld want AC/DC had al naam gemaakt met die video Let there be rock die in die tijd redelijk sensationeel was.
M'n neef en ik zagen die video voor het eerst bij RAF in de Rijnstraat 's ochtends toen we zoals redelijk vaak gebeurde op jacht waren naar nieuwe lp's en we waren echt ondersteboven van die video, maar ach je was ook niet veel gewend natuurlijk in 1976 of 1975 kan het ook geweest zijn.
Wat ik nog wel weet was dat het concert qua decibels zo hard was dat ik probeerde iets tegen m'n neef te zeggen over de muziek maar zelfs al schreeuwde ik het in z'n oor; hij verstond het niet en de volgende dag suisden m'n oren nog en ben ik bij de concerten die ik daarna bezocht gehoorbescherming gaan gebruiken (proppen in m'n oren)

Trouwens, Ozzie werd the Godfather van de heavy metal genoemd gisteren maar de liefhebbers uit die tijd weten dat deze muziek toen nog hard rock genoemd werd ipv heavy metal, dat kwam pas een beetje op met Iron Maiden en Judas Priest indertijd, ik las ooit in 1974 voor het eerst over de term heavy metal, een muziekjournalist in New York gebruikte die term voor het eerst toen ie de band BLue Oyster Cult beluisterde of zag tijdens een concert.
Ook die band heb ik nog wel gezien in 1974 in Leiden in een of andere zaal zonder stoelen (Groenoordhal?) John Cougar Mellencamp in het voorprogramma en zat je vanaf een uur of vier 's middags de hele tijd op die harde vloer tot de muziek begon om een uur of half acht of zo, beide waren ook nog kleine acts in die tijd natuurlijk.

Ozzy is een legend, maar ondanks dat ik best een metalhead ben, heeft zijn muziek en Black Sabbath me nooit enorm aangesproken. Is ook grotendeels onwetendheid omdat ik nooit echt de moeite heb genomen me er serieus in te verdiepen. Moet ik alsnog maar eens gaan doen dan. Wat het verscheiden van Ozzy betreft, altijd droevig maar na zo'n leven en carrière en dan met zo'n afscheidsconcert als begin deze maand had het niet 'mooier' gekund lijkt me.

Tip voor wat betreft Black Sabbath: de eerste vier a vijf platen vond ik het beste, en de paar platen die Black Sabbath met Dio maakte (maar daar zat Ozzy er niet meer bij).

Paranoid black sabbath youtube. Als ik het nummer draaide zag ik wel dat anderen hysterisch werden. Niet goed afgelopen.😒
Het teken met pink en wijsvinger handgebaar, terwijl de middel- en ringvinger naar beneden zijn Rock-'n-roll teken devil horns.
Daarom altijd afstand gehouden.
Ooit heb ik een echte vleermuis uit m`n haar gehaald. Hij beet in m`n vinger en met de andere hand aan weerszijde van zijn bek kon ik hem los krijgen. `T beestje wel goed bekeken.🦇
O. leerde me dat Paranoïde achtervolgingswaanzin is.

Laatst gewijzigd:
Back