Ozzy Osbourne overleden op 76 - jarige leeftijd.

Dat afscheidsconcert leek voor beide kanten van het podium heel geslaagd, Ozzy klonk ook goed verstaanbaar en uit wat hij te zeggen had was duidelijk dat hij daar écht wou zijn en niet gebruikt werd. Een mooier afscheid als artiest kan je niet hebben.

Sommigen beweren dat hij zo verstaanbaar was omdat hij voor het concert zijn pijnmedicatie gestopt had zodat zijn geest en stem helder waren. Moedige keuze.

Ik zou het echt niet veel beter doen op een ARP2600 🤣

In Ozzy's geval kan hij nu om raad vragen bij Alan daarboven, want zo aan de beelden te zien werd hij er hier nogal paranoid van..

523346135_2642659242742433_6062431338687986058_n.jpg

Tip voor wat betreft Black Sabbath: de eerste vier a vijf platen vond ik het beste, en de paar platen die Black Sabbath met Dio maakte (maar daar zat Ozzy er niet meer bij).
Het tweede album met Paranoid vond ik toen het uitkwam echt top, ik was toen een jaar of twaalf a dertien en had zo'n pickup die aan het eind vanzelf afsloeg en als ik dan naar bed moest om een uur of half negen dan zette ik kant 1 op met oa War Pigs en Iron Man en heel zachtjes het volume zodat m'n ouders het niet hoorden en dan ging ik in bed en dan was ik meestal in slaap als kant één afgelopen was....:z
Maar m'n favoriete album was toch wel de eerste met oa the Wizard, NIB en Behind the wall of Sleep.

@Nap; als je een metalliefhebber bent kan ik je deze band aanraden; goede songs, melodisch, geweldige instrumentalisten en twee fantastische dual leadgitaristen, zeker als je van goed gitaarwerk houdt.

Voor de liefhebbers nog even genieten;

Legende! Black sabbath waren revolutionair en ook nog eens een waanzinnige muzikanten. RIP!

Eerste album is een meesterwerk. Daarna eigenlijk nooit meer andere plaat van Black Sabbath geluisterd. Omdat ik die zo goed vond. Nog gesampled op m'n eerste album.

Leuk detail, ons pa zaliger hield wel van rock maar had niks met metal. Toen ik die eerste Sabbath elpee draaide weigerde hij te geloven dat het Black Sabbath was, maar ik mocht de pickup ook niet stilzetten om hem het label op de elpee te laten zien, zo goed vond ie het.

Zou overigens wel geinig zijn als KORG/ARP/Behringer een 2600 Ozzy Edition zou uitbrengen.. 🤔😬

Eerste album is een meesterwerk. Daarna eigenlijk nooit meer andere plaat van Black Sabbath geluisterd. Omdat ik die zo goed vond. Nog gesampled op m'n eerste album.

Leuk detail, ons pa zaliger hield wel van rock maar had niks met metal. Toen ik die eerste Sabbath elpee draaide weigerde hij te geloven dat het Black Sabbath was, maar ik mocht de pickup ook niet stilzetten om hem het label op de elpee te laten zien, zo goed vond ie het.
Na afloop wel de pickup stil gezet dan om het label te lezen? Spannend.

Ik vernam gisteren dat een vriend van me Ozzy zijn arp 2600 heeft. (of een van zijn arp 2600's) Ik had m al gespeeld zelfs. Had ie me niet eerder verteld. Ik zei 'en wat zou Ozzy ermee gedaan hebben? Bier over gemorst?'
Ik ken niet veel van zijn muziek en leven maar het erge aan ouder worden is dat je al die artiesten verliest, sneu is er een goed woord voor denk ik...

Back