Waarom hebben welgestelde mensen slechte instrumenten?

dorrus

Stamgast
Waarom hebben welgestelde mensen slechte instrumenten?

Ik was in mijn arbeidsverleden o.a. onderhoudsmonteur bij een bedrijf waar we onze eigen TD ruimte hadden en in die jaren viel het me op
hoe vaak er waardeloze persoonlijke spullen binnen werden gemikt, door mensen met een dik betaalde job, "of wij die maar even konden repareren".
Echt spullen die de gemiddelde werknemer met een klein inkomen, al lang in de vuilnisbak gegooid zouden hebben. En ook in de muziek kom ik ze regelmatig tegen, muzikanten met riante huizen en een auto van een ton. En dan spelen ze op een krakende versterker en een gitaar van 100 euro. Ik heb een huis in de rij, en een kleine auto, maar muziek is mijn leven en mijn instrumenten zijn dik in orde.
Moeten ze zelf weten natuurlijk, ik vroeg het me gewoon af. Met een hoog inkomen zou mijn huis snel te klein worden door alle instrumenten die ik aan zou schaffen.
Misschien komt het omdat rijke lui alles hebben en niet hoeven te compenseren. Heb je het wat minder en geen zeiljacht of tweede huis in Griekenland, dan haal je je gerief uit een goede synth.......;)

Laatst gewijzigd:
Rijke mensen zijn vaak gieriger. :D
Ik haal m'n gerief ook wel uit een goedkopere synth, ligt meer aan de klanken die je er uit kan halen.

als ik een jaarinkomen kon verdienen met behringer spul, dan zou ik dat niet doen. Tja het is elks zijn denkwereld.
Als de gemiddelde SF lezer kan kiezen deed ie t vast wél :)
'if it works don't fix it'
Hoe heet die kerel alweer die gitaar speelt op zelf omgebouwde borstels enz. Stond paar jaar terug mainstage pukkelpop, borsten te signeren van tienergrietjes terwijl ie 60+ is.

Welgestelde mensen hebben slechte instrumenten om dezelfde reden als waarom ze naar slechte muziek luisteren.

Zo. :D

Veralgemenen klopt natuurlijk niet. Net zoals een voorbeeld dat ik schreef en maar weer wis want geen zin in woke enz 😅
artiest die ik ken laat zijn mooie spullen steeds vaker thuis want de vloer danst ook als er goedkoop spul speelt

Lekker stigmatiserend 😁
Maar ik ken het type, kom dat op mn werk ook wel tegen. Moeilijk doen over een paar euro, en wel in een huis van 1,6 miljoen wonen. Maar je wordt ook niet rijk door met geld te smijten, en de onderhoudskosten zijn natuurlijk ook hoger.

Overigens moet ik zeggen dat de 'wegestelden' (vanaf welk inkomen geldt dit eigenlijk?) die ik ken over het algemeen juist wél hele mooie gear hebben.

welstellende mensen begrijpen dat synth geen investering zijn en je armer maken.

Zelden zoveel clichéaannames gelezen. Zijn vast voldoende rijkelui die het duurste van het duurste hebben staan maar het zelden gebruiken, alleen om te laten zien dat ze het zich kunnen veroorloven (of denken dat het er bij hoort als je wat te besteden hebt).

En als er een manier is om van welgestelde mensen weer armelui te maken, dan is het wel een dot synthGAS.

'welgestelden'
Iedereen met een mooie synth is welgesteld. En rijk ben je verder alleen in je hoofd en nergens anders.

Met de aankomende verkiezingen iemand zin om een Nationale Synth Partij op te richten? Kunnen we in ieder geval zorgen dat synths voor iedereen betaalbaar blijven met al die nieuwe im- en export tarieven ;-)

Rijke mensen kunnen spullen laten repareren, arme mensen met de mooiste gear die niet werkt kijken er met vochtige ogen naar en denken 'als ik ooit geld heb laat ik m herstellen'

Dan is t weer de vraag: wil je rijk zijn wetende dat je je passie niet kan uitvoeren? Hoeveel gepassioneerde artiesten die succesvol zijn wonen mooi?
Ik heb mensen ontmoet met een levensstijl waar ik van droom. En dan zeggen ze me 'ik woon in een klein apartementje en heb geen auto, we verdienen echt niet veel' maar ze touren wel de wereld...
bestaan er (al dan niet succesvolle) gepassioneerde artiesten met een lange gelukkige relatie, vraag ik me ook af...
Weer andere mensen verkopen hun spullen al dan niet hersteld om hun huisje te renoveren (zo en k er ook) en neen ik heb t over niemand op SF, mocht je je geviseerd voelen.

Ik had een collega met een fortuin op de beurs, en hij kwam elke dag werken in een trainingspak en dezelfde zure t shirt. En op reis was t al niet anders. Dat was al 7 jaar geleden zei hij me, en 't moest de goedkoopste vlucht zijn en goedkoop verblijf en ik moest rijden met mijn klein autootje naar de luchthaven want zijn kar mag niet schade riskeren... Zijn kinderen kregen elks een nieuwe auto, pappie betaalt alle rekeningen en mochten tot hun 30 thuis wonen en moesten niks afgeven. Tot ze n huis konden bouwen mochten ze bij papa sparen. Na 20 jaar kocht hij eindelijk eens een dikke auto, om te carpoolen reed ie met een golfje die hij zijn zoon had geschonken, nee die dikke kar mocht niet op de parking staan vd werkgever hoor, stel je voor dat er schade aan komt, op de parking... Maar zelf gebruikt hij kleefband als schermprotector op zijn gsm en shopt hij bij al die china websites, en eet hij liefst uit de frietpot met een emmer cocktailsaus. Als ie maar gelukkig is, toch.
Hij is net op pensioen, ik mis m.

Laatst gewijzigd:
Iedereen met een mooie synth is welgesteld. En rijk ben je verder alleen in je hoofd en nergens anders.

Met de aankomende verkiezingen iemand zin om een Nationale Synth Partij op te richten? Kunnen we in ieder geval zorgen dat synths voor iedereen betaalbaar blijven met al die nieuwe im- en export tarieven ;-)
Goed idee !

nsp.png

Back