Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Dan heeft die extra radioactiviteit daar in Japan toch iets goeds gedaan :D . Op de site van Future Music staat ook dat het "echt" analoog is deels ,niet te geloven gewoon. Welcome to the Future

Ik wacht de eerste testen en reviews maar af voordat ik pre order. Wellicht kan deze bak mijn Tr8s en mc707 vervangen, maar dan moet ik nog flink wat bijlappen. Had toch gehoopt op een prijs onder de 2k. Bij de Roland SH-4D werd ik eerst ook enthousiast totdat de eerste echte gebruikers reviews binnen kwamen.

Zou dit de tr zijn die de discussie dat Roland weer een analoge remake van de 808 & 909 moet doen voor eens en voor altijd doet verstommen? Verder ziet het er wel heel tof uit voor zover dat nu te beoordelen is. Ik ga maar vast sparen.

Die performance controls (morph,snapshot,step loop) aanspreekbaar via midi :eureka:
En inderdaad gewoon class compliant zou fijn zijn 👍

Erg veelbelovend! Ook erg veel in 1 bak. Laat ons hopen dat het niet zoals de JD-Xi is: heel lekker hands-on, tot je iets moet hebben wat niet op het frontpaneel zit en je in het meest gruwelijke menu diving ontwerp ooit moet gaan snorkelen. Ten tijde van de alpha juno hadden ze nog nooit van wat quick access knoppen of -logica gehoord, nu hopelijk wel al.

Song mode is wel mooi meegenomen ja. :)

Erg veelbelovend! Ook erg veel in 1 bak. Laat ons hopen dat het niet zoals de JD-Xi is: heel lekker hands-on, tot je iets moet hebben wat niet op het frontpaneel zit en je in het meest gruwelijke menu diving ontwerp ooit moet gaan snorkelen. Ten tijde van de alpha juno hadden ze nog nooit van wat quick access knoppen of -logica gehoord, nu hopelijk wel al.

Song mode is wel mooi meegenomen ja. :)
Op de TR-6S is de menustructuur op zich eenvoudig maar wel heeeeeel laaaaaang. Gelukkig kun je wel snel door rubrieken scrollen. De SP-404 mk2 heeft daarentegen bijna alles onder sneltoetsen zitten waardoor menu's zelden meer dan 2 schermen diep zijn. Maar dan moet je weer een hoop muscle memory op de knoppen hebben. Het Elektron-achtige scherm met 6 parameters en encoders eronder geeft me wel enige hoop.

Laatst gewijzigd:
Die editor ziet er ook niet onaardig uit, voor zover je daar met dat ene plaatje iets zinnigs over kunt zeggen.
Hoewel ik geen instrumenten meer wil waarbij een editor noodzakelijk is kan ik het wel een mooie aanvulling vinden, dus die zou in dit geval ook welkom zijn.

Om individuele outputs heb ik nooit veel gegeven, maar met de Wing compact die ik recent heb aangeschaft wordt het wel een aanlokkelijke factor.
Niet heel belangrijk, maar de aanslaggevoelige pad TR-8S zie ik niet terug. Dat vond ik wel een aardige toevoeging ten opzichte van de TR-8.

Ik ben wel heel benieuwd naar de workflow.
Die zal in veel opzichten overeenkomen met de TR's en MC's, maar met zoveel extra mogelijkheden vraag ik me af hoe steil de leercurve is.

De editor van de TR-8/6S is goed, dus als het iets vergelijkbaars is, ben ik tevreden. Maar eigenlijk verwacht ik dat het op de hw zelf ook wel prima te doen zal zijn allemaal. Het is een drumbak, hoe moeilijk kan het zijn. Extra outputs vind ik ook nooit zo'n must, maar ik heb nu best veel inputs over in mijn DAW omdat ik flink aan uitdunnen ben in de studio, dus misschien doe ik lollig en sluit ik gewoon alles apart aan voor het ultieme 90s gevoel.

Back