Drummachine voor beginner

HJB

Stamgast
Ik speel met de gedachte om eens te experimenteren met een drumcomputer.
Graag hoor ik wat een redelijk instapmodel is voor iemend zonder enige ervaring daarmee.

Donner D1?

Waarom eens geen yamaha rx 11 of rx7 ipv de nieuwe zaken voorstellen… of een kawai r100, een r50…
tt606 tt 78 tr8 - alles 2e hands…

TR-1000 :D

Roland TR-6S of als je de ruimte en budget hebt de TR-8S. Die kunnen alles, klinken goed, zijn vrij makkelijk te leren en, zeker tweedehands, betaalbaar.

Ik speel met de gedachte om eens te experimenteren met een drumcomputer.
Graag hoor ik wat een redelijk instapmodel is voor iemend zonder enige ervaring daarmee.
Wat is je verdere setup en ervaring met muziek maken? Zoek je realistische kits of analoge?

Wat is je verdere setup en ervaring met muziek maken? Zoek je realistische kits of analoge?

Mijn ervaring is heel veel klassiek piano.
Maar ook popmuziek
Huidige setup is een Kurzweil PC3x als basis in de band.
Plus een polysynth.
Het idee is om te kijken of we met een drum computer wat andere muziek kunnen spelen waarbij de drumcomputer ondersteund wordt door de drummer. Of andersom.

Misschien ook makkelijk voor repetities waarbij de drummer afwezig is.

Als je nummers wil spelen (meerdere)valt er al wel wat af van de lijstjes hier denk k

Ik hoor eigenlijk nooit meer iemand over die Behringer Linndrum. Valt die tegen of .... ? Op zich heeft die ook wel leuke specs voor de doekie.

Ik prefereer non xox drum bakken maar dat is natuurlijk ook iets wat je als nieuweling moet ontdekken… ik hou ervan om mijn oren te gebruiken ipv ogen

Maakt niet uit welke.. iedere willekeurige drumcomputer is prima bruikbaar voor zelfs de grootste idioot

juist, daarom zeker de pulsar 23 nemen als 1e

niet doen hoor 8o)

juist, daarom zeker de pulsar 23 nemen als 1e

niet doen hoor 8o)

Hmmm......
Daarvoor moet ik nog een kleine(!!!) collecte houden.
De RM 100 lijkt mij een practisch apparaat.
Bij Thoman zag ik een vergelijkbaar iets, de Swissonic dr 101

Back