Drummachine voor beginner

Hmmm......
Daarvoor moet ik nog een kleine(!!!) collecte houden.
De RM 100 lijkt mij een practisch apparaat.
Bij Thoman zag ik een vergelijkbaar iets, de Swissonic dr 101
Screenshot 2025-11-08 at 21.32.09.png

Bedankt voor de reacties. Ik zal mij verder verdiepen in de voorgestelde apparaten

vergeet ook de BOSS DR880 niet. Wel 2e hands, lekker goedkoop maar vol met echte drums..voor bij je band.
Of een Alesis SR16/18

Grid programmeren via steptoetsen of via Pads inspelen zijn wel 2 verschillende werelden lijkt wel. Ik vind die DR880 wel goed klinken, multi-velocity sampeled SRX drums. Klinkt veel beter dan de DR660 en vele andere sampled drummerts. Maar het is inmiddels ook een apparaat wat al meer dan 20 jaar geleden is geïntroduceerd..
De baslijn moet je maar net kunnen gebruiken.. via een beperkt aantal gesampelde geluiden. Ik heb er een beetje mee gerommeld.. je kunt de toonsoort veranderen via akkoordsymbolen en opslaan in patterns maar ik vind dat het de workflow eerder een beetje in de weg zit. En eerlijk gezegd zou ik nooit zo'n gesampelde bas gebruiken.. maar dat is voorkeur natuurlijk. Het is ook een beetje toegespitst op gitaristen. Zit ook een gitaarinput op met FX daarvoor..

Ik heb voor de mijne bijna 200 betaald. Heb er ook een kunnen kopen voor 85 maar die is nooit aangekomen. Het het de laatste tijd niet meer gevolgd maar ergens 150-200 was altijd een beetje de prijs die mensen vroegen / biedingen eindigden. Je weet ook nooit hoe intensief het gebruikt is als je het laat verzenden.. foto's zeggen dan verder ook niet zoveel, als er bv flink op de pads is gemept.
Waarschijnlijk kun je die baslijn ook wel een extern geluid laten aansturen via midi?? Maar voor iets meer heb je bv een Akai MPC ONE. Daar kun je ook via Pads inspelen, missers snel deleten via Pads terwijl het ritme loopt (net zoals op all andere Pad drummerts)... Of via de Grid Pads on/off. Een ONE kost dan iets meer maar biedt ook zoveel meer, kun je zelfs inzetten als sequencer en DAW. Volgens mij moet je die wel voor 'n 400 kunnen scoren. Ik zou nu iig zeker geen 200 meer voor betalen voor die DR880 maar voor 100 oid is het zeker een leuk bakkie als je iets aan die genoemde toevoegingen hebt. (baslijn, gitaarinput).

Laatst gewijzigd:
Kijk vooral naar de sound en hoe het werkt. Dit bepaalt immers of het iets voor je is of niet. Bekende merken verkoop je tweedehands vaak zo weer zonder of met beetje verlies.

vergeet ook de BOSS DR880 niet. Wel 2e hands, lekker goedkoop maar vol met echte drums..voor bij je band.
Of een Alesis SR16/18
Inderdaad SR16, goeie suggestie van @Septic . Daar kan je je echt geen buil aan vallen, wordt al 36 jaar verkocht, kost geen drol (137 euro nieuw bij Thomann en elders vast ook)

En een BOss DR3, die had ook een progr. bassline erin zitten. En niet duur als hij nog te vinden is.

Back