Motu 828mk2 bussen

Otlen

Lid
Ik probeer van de motu bepaalde inputs te routeren naar output die naar effect processor gaan. Alleen lukt me dit niet ook niet met de software. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
bijvoorbeeld output 7-8 gaan naar een effect processor en van die effectprocessor gaat hij naar input 5-6. Die input 5-6 moeten dan gerout worden naar main out 1-2. Er hangt ook nog een Behringer ultragain pro 8 digital aan. Dat is die input 5-6 (adat?)

Laatst gewijzigd:
Is het de bedoeling dat je dit buiten je daw wilt hebben? In de daw kan dit zeker.

Ik gebruik wel cuemix fx om hem te configureren op mn pc (via firewire verbonden). Maar het is me niet duidelijk hoe dat zit met de bussen.

Ik snap er geen hol meer van van die routing. Heb mn apparatuur ook lang niet meer gebruikt (stond op het punt om alles te verkopen). Heeft ooit gewerkt zoals ik wilde maar krijg het nu niet meer voor elkaar.

Ik heb een synth aangesloten op input 4 van de motu. In de cuemix fx software staat de output op analog 5-6 die gaat vervolgens naar de input van een fx. Fx out gaat naar input 1-2 van de motu. Dat is hoorbaar en fx werkt. Mix is bus 2. En alle kanalen behalve die ik wil hebben zijn gemute.

Vervolgens kies ik bus 3 waar alle kanalen behalve die ik in de mix wil hebben (Kanaal 1) gemute zijn. Op 1 zit de synth als hierboven. Output is main out 1-2.
So far so good.

Dan kies ik bus 1 en wil een andere synth in de mix brengen en kies als output main out 1-2. Echter nu hoor ik de synth niet meer die ik eerder op bus 2 had.

Welke fout maak ik hier?

Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat ik het voor elkaar heb gekregen. Vraag me niet hoe.

Sla de setting op op je pc… en benoem m zodat je over n tijd nog weet wat dat bestand is en noteer t op n meme op je pc met al je andere gear memo’s

Sla de setting op op je pc… en benoem m zodat je over n tijd nog weet wat dat bestand is en noteer t op n meme op je pc met al je andere gear memo’s
Heb hem idd opgeslagen

Ben nu uit aan het vogelen hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen. Zijn die instellingen ook stand alone op de 828 in te stellen of moet je per se cuemix fx gebruiken?

Ik denk dat ik hem snap.

Er zijn 4 bussen waarvan je de kanalen naar een bepaalde output kan sturen. Er kan maar 1 bus naar de main out.

Op de andere bussen heb ik van de gebruikte kanalen de output naar de fx ingesteld.

Naar de main out bus stuur ik die kanalen die retour komen van de fx.

Op bus 2 stuur ik kanaal 4 naar output analog 1-2. Deze gaat naar fx

Op bus 4 stuur ik kanaal 5+6 naar output analog 7-8. Deze gaat naar fx

Op bus 3 stuur ik kanaal 1,2,7,8 (input van de fx) naar de main out.

En dit werkt. Hoop dat het een beetje te volgen is voor degenen die erin geinteresseerd zijn.

Nu de volgende uitdaging: opnemen op de pc. In geen enkele software zie of hoor ik iets. Het liefste gebruik ik audacity omdat ik altijd alles in 1keer opneem. Gebruik geen software sequencers.

Attachments

• A961FD63-D2A7-426A-8F01-B60BFE3156F9.jpeg
    A961FD63-D2A7-426A-8F01-B60BFE3156F9.jpeg
    265,3 KB · Bekeken: 63
Sample rate staat overal waar ik het maar kan instellen op 48000Hz. Op 44100Hz doet ie het ook niet.

Laatst gewijzigd:
Nee geen mediaplayer of andere applicaties open. Alleen cuemix en audacity.

Ik dacht ik installeer de motu software/driver opnieuw. Nu ziet audacity hem helemaal niet meer. In Windows apparaatbeheer staat hij er gewoon tussen althans tussen besturing voor geluid, video en spelletjes. Niet tussen audio invoer en uitvoer maar ik weet niet of hij daar voorheen wel tussen stond.

Bij configuratiescherm geluid staat hij ook niet maar ook hiervan weet ik niet of hij er eerst wel tussen stond.

Cuemix FX ziet hem nog gewoon.

Vaag allemaal.

Ben al iets verder. Heb een audacity setup gevonden met asio ondersteuning. Nu nog het signaal kunnen opnemen.

Ik kan nu in ieder geval op de knop opnemen drukken zonder dat ik een fout krijg. Hij loopt, alleen neemt hij niets op.

Opname apparaat binnen audacity staat op motu audio asio.

We knutselen lekker verder. Opgeven is geen optie.

Krijg toch de indruk dat hij bij apparaatbeheer ook bij audio invoer en uitvoer moet staan. Maar hoe? Meer dan paar drivers proberen en setup draaien kan ik niet.

Zijn er hier Windows (10) gebruikers waar hij bij apparaatbeheer ook bij audio invoer en uitvoer staat?

Niet helemaal hetzelfde, maar ik gebruik een Motu 1224 onder Windows 11 en dit staat er bij mij:

Schermafbeelding 2025-12-30 193827.png

Back