Hoe tr909 sync laten lopen met FL studio

Hij zwalpt echt. Gaat paar seconden sync, en dan weer niet, dan weer wel, echt heel raar. Normaal zou deze modernere RE303 toch wel goed moeten volgen neem ik aan?
dat is debateerbaar..
weet je welke CPU er in zit? Die ene (pixie) is de andere niet (sonicpotions)
en in beide gevallen is de midi een add-on die niet per se "beter" is omdat het "moderner" is.

en elk geval zou ik eerst focussen op de 909 goed sync krijgen, als dat lukt moet het ook wel lukken met de RE, al durf ik qua midi hier geen uitspraken over doen

Andere optie is de sequencers van de 909 en 303 niet te gebruiken en de sounds in midi in FL te programmeren. Dan stuur je ze gewoon aan via midi en hoef je niks te kopen.Dankje dat ga ik ook eens proberen, dan moet ik gewoon mijn workflow wat aanpassen en klaar. Ik hoop alleen dat ik de 303 dan evengoed kan programeren met zen slides. Dat moet ik nogeens uitzoeken :)

dat hangt af van de midi implementatie
technisch gezien is een perfecte slide implementatie mogelijk.
maar dat hangt dan ook weer af van welke cpu er in je RE zit (en de documentatie ervan lijkt onbestaand?)
en wat fruity loops kan uitsturen

een goede test of hij 100% van de slides aankan is de testcase hier: The 303 and MIDI :: antonsavov.net

dat hangt af van de midi implementatie
technisch gezien is een perfecte slide implementatie mogelijk.
maar dat hangt dan ook weer af van welke cpu er in je RE zit (en de documentatie ervan lijkt onbestaand?)
en wat fruity loops kan uitsturen

een goede test of hij 100% van de slides aankan is de testcase hier: The 303 and MIDI :: antonsavov.net
Oh misschien kan het toch wel dan, ik heb de pixie cpu. Die ligt wel het dichtst bij de originele tb303 cpu.

Oh misschien kan het toch wel dan, ik heb de pixie cpu. Die ligt wel het dichtst bij de originele tb303 cpu.
ja, maar de originele 303 heeft geen midi, dus het wel of niet goed werken van de slide heeft er weinig mee te maken :)

Testen volgens de link dat ik gepost heb is de enige manier om het te weten

Heb het net eens uitgezocht en geprobeerd, met de pixie cpu die ik heb op de RE303 kan je geen midi noten ontvangen. Enkel sync maar die werkt dus niet goed bij mij. De midi sync uit mijn 909 verwerkt hij perfect maar die midi sync uit mijn laptop vertraagt heel de tijd...

Dus deze midi van de laptop omzetten naar din sync is men enige hoop :) ik hoop dat dit dan wel werkt... Want het lijkt er toch op dat dit door die jitter komt op de usb verbinding...

Hoe ben je daar zo zeker van dat je Pixie geen midi noten kan ontvangen? Normaal kan die dat wel. Wel best eens updaten om de laatste versie te hebben (via PixieDust denk ik?)

FL Studio external sync: Controller/MIDI Settings

Een jittery midi clock naar dinsync omzetten zal je probleem niet magischerwijs oplossen. Op zich als FL Studio niet in staat is om deftige midi clock te maken, is er inderdaad geen andere oplossing dan Audio sync zoals via USAMO of alternatieven.

hmm ik denk niet dat TS daar baat bij heeft

eerst en vooral is het totaal onnodig om DIN-sync te hebben (gezien zijn RE-303 reeds midi sync kan doen)

verder moet je ook nog de tijd en skills hebben om dit alles in een werkend toestel om te zetten. ik ga hier nu niet off topic gaan maar heb de code bekeken en ik zie meer problemen dan oplossingen erin 8D

De re303....( Met pixie cpu) kan je op midi Sync zetten maar ook op sync24 oftewel dinsync...
Voor midi clock en note input....press function+clear....met time mode schakel je nu tussen....led on = eigen sequencer van de 303...
En led off = midi clock en midi note input...
Zie manual van pixie cpu.

Attachments

• IMG_20251221_180919.jpg
    IMG_20251221_180919.jpg
    103,7 KB · Bekeken: 41
Back