Native Instruments op omvallen?

Goed punt. Daarom ben ik dus (onbewust) zo'n grote Windows-fan ๐Ÿ˜Š Mocht het zover komen, dan weet ik zeker dat enthousiaste programmeurs met een oplossingen komen. Een mooie uitdaging.
Daar moet je dan maar op hopen. Ik heb op Windows computers ook wel hardware die nog perfect werkte weg kunnen doen (oude generaties Wacom Intuos artpads om maar iets te noemen) omdat er geen support meer was van de fabrikant en er schijnbaar niemand was die het de moeite vond een alternatieve eigen driver te ontwikkelen.

Ik ga niet met oude computers werken om oude hardware (of software) te blijven gebruiken. Dan maar de kliko in en een alternatief, even slikken en door.

Het enige dat ik nog wel heb is een oude Windows Vista laptop voor het geval ik eens een vaag oud tooltje moet draaien om disk images voor obscure oude samplers te maken ofzo. Maar ook dat is niet echt meer nodig nu al het oude spul hier weg is.

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk zou bij een faillissement (als er geen overname-kandidaat is) software verplicht open-sourced moeten worden. Maar daar kleven waarschijnlijk weer teveel risico's aan vast.

Eigenlijk zou bij een faillissement (als er geen overname-kandidaat is) software verplicht open-sourced moeten worden. Maar daar kleven waarschijnlijk weer teveel risico's aan vast.
Dan wacht je als bedrijf tot de deadline voorbij is en heb je de code en tech gratis :)

Alles is te regelen, maar als we het al niet voor elkaar krijgen om consumenten te beschermen tegen absurde prijsstijgingen in supermarkten, verwacht ik niet dat er snel iets geregeld gaat worden wat dit verplicht stelt voor softwarebedrijven.
Naast het feit dat het vaak ook gewoon niet mogelijk zal zijn door afhankelijkheden van betaalde libraries (die je alleen mag gebruiken als je een licentie daarvoor hebt).

Ja dit is wel serieus, maar kan me niet voorstellen dat iets als Kontakt zou stoppen. Daarvoor zijn er teveel derde partijen van afhankelijk. Lijkt me als kleine developer wel even slikken en de kwetsbaarheid van de situatie tonen..

...maar kan me niet voorstellen dat iets als Kontakt zou stoppen. Daarvoor zijn er teveel derde partijen van afhankelijk.

Het is ook een kans om de dominantie van Kontakt te doorbreken. Er zijn echt betere alternatieven. En die libraries kunnen de aanbieders - neem ik aan - ook prima omzetten.

Deze vind ik echt goed: Try It Free

Laatst gewijzigd:
Het is ook een kans om de dominantie van Kontakt te doorbreken. Er zijn echt betere alternatieven. En die libraries kunnen de aanbieders - neem ik aan - ook prima omzetten.

Deze vind ik echt goed: Try It Free

Ja eens hoor. Je ziet ook dat de grote spelers allemaal bewegen naar hun eigen player. Maar dit is wel met wisselend succes imo.

Maar alle libraries die er nu zijn, geen idee of je dat zo makkelijk kunt omzetten. Zou wel wat zijn als al mijn kontakt libraries niet meer zouden werken.

Laat ons hopen dat t iets geeft als resultaat dat beter is dan wat we nu allen vrezen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat worst case de gebruikelijker gewoon weer vrolijk elders software gaat shoppen alsof er niks gebeurd is.

... hardware die nog perfect werkte weg kunnen doen (oude generaties Wacom Intuos artpads om maar iets te noemen)

Breek me de bek niet open. Mocht ik 'ns aan m'n moeder uitleggen waarom ze zo'n ding niet meer kon gebruiken. :erm:

Zucht, vergeleken met mensen die er hun brood mee moeten verdienen, val ik in het niet. Maar een aantal pakketten zal ik wel missen, al dat zwoegen om die klote UI's te leren kennen, ik moet er niet aan denken. Ik gebruik overigens de oldskool Massive nog wel voor hele smerige big room achtige supersaws. Massive X is een synth waarin ik me afgelopen weken wat meer in heb verdiept. Dat ding produceert een prachtig geluid, lekker creamy filters. Het is weer even een wake up voor mij, ik wil alles graag kopen, niet subscriben. Maar wat is kopen eigenlijk nog waard als het geen permanent werkend eigendom betekent? (Jaja niets in het leven is permanent, ook het leven zelf niet)

Misschien kan Jan 't Hoen instappen nu hij bij de erven Bax achter het net heeft gevist.

ik heb van plugin alliance alle plugins en een offline license kunnen downloaden en de installers.
Dus iig heb ik de plugins zolang ik dezelfde machine houd.

Nou ja vind het wel ruk.
Er zitten een aantal veel gebruikte plugins tussen. SSL channelstrip, maag eq, MC77 compressor.

Voor izotope heb ik de belangrijkste dingen naar ilok gezet.
En de installer kunnen downloaden.
Goeie dat ga ik ook maar eens doen, want Maag EQ4, Karacter, SilverBullet en BX_Digital gebruik ik ook veel.

Back