Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een van de talenten die veel mensen in bovenlagen hebben is hun laag behouden en die eronder uitdunnen. Ik zou mijn adem niet inhouden. Het eerste dat je er van zult merken is dat het bijna helemaal onmogelijk wordt om een echt mens te spreken te krijgen als je een keer hulp nodig hebt met iets.toch...
AI heeft best een vleugje van een bevrijdende vibe, het lijkt dat de grootste klappen gaan vallen bij de elite ondersteunende lagen van de bevolking.
De rechten studentjes of de accountants oftewel de niet zo intelligente of creatieve mensch die zich alleen met gegevens onthouden naar boven wurmde en
zich een plekje veroverden in de bovenlagen van bedrijven, banken, verzekeringsmaatschappijen en zo meer.
Die blindenvlek/overkill is straks niet meer nodig. Waardoor een hoop belastende en verspillende leefwijzes gewoon zullen oplossen/verdwijnen.
Stel je voor een Rabo-bank gerund door maar 1 pc of Amsterdam Zuidas maar een paar lage gebouwtjes
Ja en dat heeft niets te maken met dat er geen geld meer is maar dat er bezuinigd moet worden omdat de zucht naar nog meer groei oneindig is.toch...
AI heeft best een vleugje van een bevrijdende vibe, het lijkt dat de grootste klappen gaan vallen bij de elite ondersteunende lagen van de bevolking.
De rechten studentjes of de accountants oftewel de niet zo intelligente of creatieve mensch die zich alleen met gegevens onthouden naar boven wurmde en
zich een plekje veroverden in de bovenlagen van bedrijven, banken, verzekeringsmaatschappijen en zo meer.
Die blindenvlek/overkill is straks niet meer nodig. Waardoor een hoop belastende en verspillende leefwijzes gewoon zullen oplossen/verdwijnen.
Stel je voor een Rabo-bank gerund door maar 1 pc of Amsterdam Zuidas maar een paar lage gebouwtjes

Het eerste dat je er van zult merken is dat het bijna helemaal onmogelijk wordt om een echt mens te spreken te krijgen als je een keer hulp nodig hebt met iets.

Ik zat zelf vandaag te denken dat een lmm na het maken van een antwoord zichzelf de ontkenning van dat antwoord als vraag zou moeten stellen, en dan checken of hij op hetzelfde komt. Natuurlijk, als hij weet hoe hij scoort gaat hij daar ook weer naartoe werken. En als hhij het niet weet, werkt hij niet.

Da's ook zo; bij mensen gaat het om intentie, althans; als iemand de kunst verstaat om z'n gevoel in muziek uit te drukken en als iemand dat op een manier doet die mensen kan pakken dan zit je goed.Hij ziet ook in dat AI muziek prima werkt als je om iets vaags vraagt, je ook iets vaags maar functioneels terugkrijgt wat prima als "muzak" kan werken. Maar als je iets unieks en anders wilt: "A human is the only one which can decide when something matters and making it so."
Omdat muziek voor veel mensen gelijk staat aan gevoelens of stemmingen en een stemming kan je juist prima in muziek laten horen, een progreesie die in mineur eidigt geeft een ander gevoel dan eentje die in majeur eindigt.Waarom muziek per se een verhaal zou moeten vertellen of een gevoel zou moeten uitdrukken heb ik nooit begrepen.
Dat zou AI ook wel kunnen denk ik en dan is het veel moeilijker om te horen of het iets van een mens of van AI is heb ik 't idee.Muziek is voor mij kunst in geluid. Een spel met bewegingen, verwachtingen, patronen en ritmes. Een auditieve reis die los van die belevenis niets hoeft te betekenen.
Ik denk dat dit wel enigzins gesimuleerd kan worden omdat je dan variaties op een bepaald thema krijgt en dan lijkt het alsof het een echte belevenis is maar AI "beleeft" uiteindelijk niets en de mens wel.Ik denk dat je zelfs het menselijke gemoedsleven wel kunt simuleren plus toevallige "persoonlijke" accenten daarin. Het zou mij zeer verbazen als dat voor AI een onneembare barrière zou blijken. Het zal eerder zo zijn dat men zoiets uitdrukkelijk niet in zijn AI-systemen wil hebben, en dat men dat dus ook niet probeert in te bouwen. Intellectueel lijkt het mij wel een uitdaging om zoiets te ontwerpen en te bouwen, maar moreel vind ik het onverantwoord. Daarmee zou je immers een doos van Pandora openen waarmee vergeleken de huidige AI kinderspel is.
Ik denk dat dit wel enigzins gesimuleerd kan worden omdat je dan variaties op een bepaald thema krijgt en dan lijkt het alsof het een echte belevenis is maar AI "beleeft" uiteindelijk niets en de mens wel.
Als ik die paar keer keer dat ik met chatGTP zat te kletsen en een grap maakte en AI daar heel leuk op terug reageert of heel begrijpelijk dan krijg je op dat moment echt een beetje het gevoel alsof er een mens zit met wie je chat, het is dat je enigzins weet hoe zo'n AI model werkt met llm's en transformers maar als iemand dat niet weet dan kan ie heel goed beduvelt worden.
Een mooi voorbeeld van wat ik bedoelde met praten via je instrument is zoiets; Bill Evans trio dan hoor je hoe ze op elkaar reageren en met elkaar converseren, ze "praten" met elkaar en ik denk dat als de rekenkracht genoeg is toegenomen dat Suno dit gewoon instant kan reproduceren en ook bijv wat zang erbij kan maken in hetzelfde moment, als dan de kwaliteit ook nog omhoog gaat (en dat duurt niet lang meer) dan zal AI niet meer van de mens te onderscheiden zijn als het om muziek gaat.
Dan prompt je; maak een jazz nummer met improvisatie in een bepaald thema en dan doet AI dit meteen op commando ipv nog even tijd nodig te hebben om iets te "maken"
Een beetje hetzelfde zie je al gebeuren in video waarin AI dmv een worldmodel in feite in het moment een oneindige wereld ter plekke creëert en het zal niet lang meer duren dat je met een zelfgemaakte avatar live zit te praten net als dat je zit te videobellen met een vriend(in) en die avatar reageert net zo vlot als die vriend(in) zou doen
Het enige verschil is dan nog dat Suno en andere AI komt nooit uit zichzelf ergens mee komt want het wordt nooit geraakt door iets en kent geen emoties dus zolang je niets vraagt zal Suno niet draaien terwijl mensen behoefte hebben om zich uit te drukken op verschillende manieren, da's een essentiëel verschil met een mens vind ik en dat zal zo blijven denk ik want zodra AI dat wel zou doen dan heeft AI een eigen leven en een eigen persoonlijkheid.
Het zou zeker kunnen dat ze AI zo gaan programmeren dat jij de volgende dag gebeld wordt door je avatar die dan vraagt hoe je dag geweest is?
Dan is er nog steeds geen persoonlijkheid met een eigen leven maar als je daar niet op let dan kan het bedrieglijk echt worden.
Man jij gelooft in spoken.Het is een koud kunstje om AI zijn eigen gedrag te laten waarnemen wat dan tot een vorm van zelfbewustzijn leidt. Of om AI van zekere inherente drives te voorzien zoals wij die als mens uit de evolutie hebben meegekregen. Of om AI het fysisch functioneren van de hardware waarop die draait te laten waarnemen wat dan een equivalent van fysiek gevoelde emoties oplevert. AI kan dus inderdaad een eigen persoonlijkheid hebben en ontwikkelen zodra men die opties inbouwt en toelaat. En zulke AI zal ook zelf met eigen creaties komen.

Man jij gelooft in spoken.
De meeste mensen kunnen nog niet eens hun eigen gedrag waarnemen en dan zou AI dat zomaar kunnen?
Zover zijn we nog lang niet.
Ik denk dat je hier te snel door de bocht gaat., zelflerend ja maar zelfbewustzijn da's nog een stap verder.Het is een koud kunstje om AI zijn eigen gedrag te laten waarnemen wat dan tot een vorm van zelfbewustzijn leidt. Of om AI van zekere inherente drives te voorzien zoals wij die als mens uit de evolutie hebben meegekregen. Of om AI het fysisch functioneren van de hardware waarop die draait te laten waarnemen wat dan een equivalent van fysiek gevoelde emoties oplevert. AI kan dus inderdaad een eigen persoonlijkheid hebben en ontwikkelen zodra men die opties inbouwt en toelaat. En zulke AI zal ook zelf met eigen creaties komen.