Nicolas 2000
It's a household name
Ik ben momenteel met AI een andere AI aan het temmen. Voelt goed, laat hem maar even geconfronteerd worden met zijn eigen beperkingen. Een agent die hallucineert hoe hij hallucinaties moet aanpakken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon bundelen door alles hier te posten is ook een oplossing

Ik zie echt niet in hoe AI een positief effect gaat hebben op ons eigen kunnen en intellect op de lange duur.

Voor grotere afstanden zet ik hem soms af en het is veel relaxter rijden, van stad naar stad terwijl je de wegborden volgt. Tot je verkeerd afslaat en begint te stressen. Onmiddellijk weer de gps aan en een zucht van opluchting.Sinds GPS ken ik ook nergens de weg nog, met een beetje overdrijven gesteld.
Onze hersenen hebben beperkte opslagcapaciteit en werkgeheugen, dus het is logisch dat vaardigheden die je niet (meer) nodig hebt langzaam verliest. Wil dat zeggen dat je 'dommer' of minder vaardig bent? Het maakt immers ook weer ruimte vrij voor nieuwe of andere vaardigheden die wel van nut zijn in je dagelijks leven. Relatief eenvoudige dingen als vuur maken met stokjes of zelf een schoen naaien van een dierenhuid kunnen de meesten van ons niet meer, maar zijn we daardoor dommer? Het wordt pas een probleem als je vuur nodig hebt en je hebt de hedendaagse middelen niet tot je beschikking. En dan kun je het, hopelijk op tijd, alsnog leren.
Over het algemeen onthoudt je datgene wat regelmatig geactiveerd wordt, om een voorbeeld te geven; ik vond het als jochie van een jaar of tien een beetje een sport om uit het hoofd te kunnen rekenen zoals 322x219 of zoiets en dat ging me heel aardig af maar je had in die tijd ook nog geen rekenmachines dus was het op sommige momenten ook wel handig.Onze hersenen hebben beperkte opslagcapaciteit en werkgeheugen, dus het is logisch dat vaardigheden die je niet (meer) nodig hebt langzaam verliest. Wil dat zeggen dat je 'dommer' of minder vaardig bent? Het maakt immers ook weer ruimte vrij voor nieuwe of andere vaardigheden die wel van nut zijn in je dagelijks leven. Relatief eenvoudige dingen als vuur maken met stokjes of zelf een schoen naaien van een dierenhuid kunnen de meesten van ons niet meer, maar zijn we daardoor dommer? Het wordt pas een probleem als je vuur nodig hebt en je hebt de hedendaagse middelen niet tot je beschikking. En dan kun je het, hopelijk op tijd, alsnog leren.
Ja, dat je zo ongeveer wel verplicht wordt om in sommige dingen mee te gaan vind ik ook niet altijd zo leuk zoals m'n voorbeeld van die bankapp die me verplichtte om een nieuwe mobiel te kopen.Daar zit voor mij ook een beetje het grijze gebied, er zijn naar mijn mening dingen die essentieel zijn om zelfstandig te kunnen voortbestaan, veel zaken zijn nu vluchtig geworden en de afhankelijkheid van technologie is enorm groot. Mensen zijn flexibel en passen zicih aan aan omstandigheden. Toch kan je je afvragen of het allemaal wel zo gezond is wat er gebeurt. Ik vind in ieder geval dat ik niet verplicht moet worden om al deze technologie te gebruiken, helaas word ik dat wel, allternatieven zijn vaak niet aanwezig of werken ook niet zoals ik zou willen. Mocht de bom idd een keer barsten, laten we zeggen, het internet knapt, dan kunnen we niks meer.