Open Synthforum/Google

Dit moet in elk geval weg;

User-agent: *
Disallow: /

Want als je eerst losse allows benoemd, en er dan ook deze in hebt staan maak je die allows dus ongedaan, en indexeert Google nieuw spul niet meer, omdat je zegt dat de bot niet is toegestaan.

Nog wat meer aan de tand gevoeld:

Bekijk bijlage 3874798
For the record: Je kunt een LLM niet aan de tand voelen. Een LLM maakt voorspelbare en leesbare zinnen passend bij de context van het gesprek, meer toch echt niet. Dus ja, je krijgt een mooie geformatteerd antwoord wat heel redelijk en geloofwaardig klinkt over hoe het werkt en wat het doet, maar dat is het dan ook, het klinkt geloofwaardig. Technisch is het niet mogelijk voor een LLM om uit te leggen wat het tijdens het processen van een prompt doet.

Technisch is het niet mogelijk voor een LLM om uit te leggen wat het tijdens het processen van een prompt doet.
Het "gedrag" wat ik zie is ook echt niet uit te leggen. Ik gebruik AI de laatste tijd veel voor programmeren op werk. Onderstaand was onderdeel van de "rage baiting" in de afgelopen dagen.

AI: wil je A, B of C?
Ik: C
AI: je hebt C gekozen, ik ga nu het werk doen dat correspondeert met B

Ik: delete alle code comments die je hebt gemaakt
AI: mijn plan is om de comments te verwijderen, graag akkoord voor implementatie
Ik: akkoord voor implementatie
AI: ik begrijp niet waarvoor je akkoord geeft, ik heb immers geen implementatie plan voorgesteld

Het is wel apart hoe zulke basale dingen soms zo goed fout gaan, terwijl ik sommige complexe taken liever aan de AI geef dan aan een collega.

For the record: Je kunt een LLM niet aan de tand voelen. Een LLM maakt voorspelbare en leesbare zinnen passend bij de context van het gesprek, meer toch echt niet. Dus ja, je krijgt een mooie geformatteerd antwoord wat heel redelijk en geloofwaardig klinkt over hoe het werkt en wat het doet, maar dat is het dan ook, het klinkt geloofwaardig. Technisch is het niet mogelijk voor een LLM om uit te leggen wat het tijdens het processen van een prompt doet.

Bij veel mensen is dat niet veel anders. Vraag bij een mens maar eens door waarom men A of B vindt, je krijgt daar maar zelden een goed onderbouwd antwoord op. Niettemin kan je mensen wel aan de tand voelen - totdat ze het zat worden en boos weg lopen. En net zo goed kun je AI ook aan de tand voelen.

Bij veel mensen is dat niet veel anders. Vraag bij een mens maar eens door waarom men A of B vindt, je krijgt daar maar zelden een goed onderbouwd antwoord op. Niettemin kan je mensen wel aan de tand voelen - totdat ze het zat worden en boos weg lopen. En net zo goed kun je AI ook aan de tand voelen.

Net geprobeerd bij enkele collega's, maar kreeg toch best goed onderbouwde antwoorden. :o:

Het gaat niet om vragen maar om doorvragen. Uiteindelijk loop je daarbij vast op bepaalde aannamen die niet verder verantwoord kunnen worden. Bij mensen is dat niet anders dan bij AI.

Het gaat niet om vragen maar om doorvragen. Uiteindelijk loop je daarbij vast op bepaalde aannamen die niet verder verantwoord kunnen worden. Bij mensen is dat niet anders dan bij AI.
Bizarre stelling, natuurlijk is dat anders - Mensen denken na, LLMs niet. Wat denk je te bereiken door een LLM 'aan de tand te voelen' zoals bij de vragen die je stelt? Wat is het nut van die antwoorden als je weet dat die geen feitelijke basis hebben? Het ging namelijk niet over meningen of aannames, je vroeg een LLM een feitelijke objectieve vraag, daar krijg ik bij mensen doorgaans ook prima antwoord op en dan sluit het wel aan bij de werkelijkheid.

Dit moet in elk geval weg;

User-agent: *

Want als je eerst losse allows benoemd, en er dan ook deze in hebt staan maak je die allows dus ongedaan, en indexeert Google nieuw spul niet meer, omdat je zegt dat de bot niet is toegestaan.
Klopt, is er tijdelijk aan toegevoegd om iets beter te bekijken hoe Google forumdata in haar hybride zoeksystemen combineert. Kan binnenkort weer weg.

Bericht door een moderator:
In dit topic verder geen discussies over generatieve technieken en pseudo-AI.

Welke regel doet dat? De ontbrekende, neem ik aan?

Dan krijg je zoiets:

User-agent: Googlebot
Allow: /

User-agent: Google-Extended

Etc voor elke AI-crawler die je wilt uitsluiten. Zo'n scriptje voor robots.txt kun je eenvoudig met AI maken. Of je spiekt even bij nos.nl/robots.txt.

Klopt, is er tijdelijk aan toegevoegd om iets beter te bekijken hoe Google forumdata in haar hybride zoeksystemen combineert. Kan binnenkort weer weg.
Ok, dan is t prima ðŸĪŠðŸ‘ðŸĪ˜

Back