Afgehandeld Kan eens iets gedaan worden aan al die reclame?

De banners zijn momenteel onze enige, beperkte, inkomstenbron naast een klein aantal donateurs. Omdat onze spaarrekening langzaamaan aan het opdrogen is, zullen we binnenkort sowieso met de pet langs moeten komen.

Is het een idee om eens een overzichtje te maken van de globale kosten per - noem eens wat - jaar? Ik wil met alle plezier donderen, maar heb geen idee waar het over gaat.

Ik ben ook nog altijd voorstander van duidelijk gemarkeerde affiliatelinks. Music Radar doet het zo:

When you purchase through links on our site, we may earn an affiliate commission. Here’s how it works.

Als ik een dure synth koop via een link hier, en jullie pakken een paar procent mee is dat toch weer geld. En persoonlijk vind ik dat minder opdringerig dan de advertenties, die iedereen weer vermijdt met adblockers of een alternatieve browser.

Is het een idee om eens een overzichtje te maken van de globale kosten per - noem eens wat - jaar? Ik wil met alle plezier donderen, maar heb geen idee waar het over gaat.

Zeker. We gaan waarschijnlijk een eindejaars-fundraiser te doen. Dat zal uiteraard met volledige transparantie van de kosten gebeuren. Zo uit mijn hoofd hebben we vrijwel alleen hostingkosten met een aantal gerelateerde diensten. Die belopen ergens rond de 2000 euro per jaar. We hebben altijd een spaarpotje gehad voor het geval dat maar daar zijn we bijna doorheen. De precieze details liggen bij onze penningmeester.

Overigens is er een groep leden die al langer maandelijks doneert. Deze week ook weer een nieuwe donateur. Zeer fijn!

Uiteraard zijn andere ideeën voor financiering welkom.

Bericht door een moderator:
De advertenties zijn vandaag uitgezet. Leverden nog maar weinig op en waren weinig uitnodigend en belemmerend voor bezoekers zonder adblocker. Betekent wel dat het forum nu vrijwel geen inkomsten meer heeft op een aantal donateurs na. Binnenkort zullen we een donatie-actie starten.

Vreemd, ik gebruik Firefox en heb nog nooit reclame gezien. Hier niet, evenmin op YouTube.

Firefox staat er om bekend één van de beste browsers te zijn als het om adblocking gaat.
Zelfs uitgelogd zie ik geen reclame en eigenlijk zie ik nooit reclame op geen enkele website.

Alleen Brave schijnt nog beter te zijn maar die mist weer de vergaande geavanceerde functionaliteit van Firefox en nog beter hoeft eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd:
Zeker. We gaan waarschijnlijk een eindejaars-fundraiser te doen. Dat zal uiteraard met volledige transparantie van de kosten gebeuren. Zo uit mijn hoofd hebben we vrijwel alleen hostingkosten met een aantal gerelateerde diensten. Die belopen ergens rond de 2000 euro per jaar. We hebben altijd een spaarpotje gehad voor het geval dat maar daar zijn we bijna doorheen. De precieze details liggen bij onze penningmeester.

Overigens is er een groep leden die al langer maandelijks doneert. Deze week ook weer een nieuwe donateur. Zeer fijn!

Uiteraard zijn andere ideeën voor financiering welkom.
Ouch, dat zijn flinke kosten voor een site als deze. Ik hoop dat jullie niet bij een Nederlandse partij zoals Versio of Transip zitten die jullie helemaal leegzuigt met bizar hoge en vooral oneindige prijsverhogingen.

Overzetten zal wel een beetje een gedoetje zijn, maar wellicht is het interessant om te kijken naar andere partijen zoals Hetzner. Als dit de kosten met meer dan de helft kan drukken zou het de overstap wel waard zijn denk ik.

Verder hulde voor het runnen van dit forum natuurlijk. Daar gaat veel tijd en energie in zitten 🙏 laat de donatiepet maar komen.

Dat zijn inderdaad hoge kosten voor een website. Ik begrijp dat het redelijk wat opslagkosten heeft met alle bijlages die we kunnen uploaden en een geheel archief aan oude topics met fotos en alles.

Desalniettemin erg dankbaar voor het forum. Buiten Youtube om is dit mijn meest gebruikte website. Kijk zeker wel drie keer per dag om even te checken wat er allemaal gebeurt. Vind het ook erg jammer dat ik niet in het land ben tijdens de forum meeting. Had graag mensen in het echt willen ontmoeten.

Ik heb een donatie gedaan, want dit soort waardevolle communities moeten blijven bestaan.

De huidige hostingkosten vind ik ook wel wat hoog klinken, maar ik ken alle technische details natuurlijk niet en migreren is vaak een flink project. Opslag zou in ieder geval niet zo duur meer moeten zijn anno 2025.

In hoeverre is er al geëxperimenteerd met bijvoorbeeld bedrijfssponsors, (on-demand) merchandise of een kleine bijdrage rondom bijvoorbeeld de Synthforum-meeting? Hier in het dorp zitten allerlei verenigingen (van carnaval tot tennis) en zij houden hun eigen broekriem op door naast traditionele sponsoring/subsidie ook in te zetten op de verkoop van bijvoorbeeld hapjes, drankjes of leuke merchandise tijdens events. Zo kan het event zelf gratis blijven. Nou zie ik Synthforum niet opeens 5 events per jaar organiseren, maar het aanbieden van iets van nerdy synth-merchandise kan wellicht interessant zijn. Daar wil ik gerust bij helpen, of we maken er een design-contest van. :)

En wat @bombario oppert vind ik ook geen mis plan. Affiliate-links naar de populaire muziekwinkels zouden toch wat extra inkomsten kunnen opleveren. Misschien kun je zelfs de unieke URL-parameter voor de affiliate link automatisch injecteren op iedere externe (flitskoopjes)-link, zodat al onze gedeelde externe links affiliate links worden?

Laatst gewijzigd:
Ouch, dat zijn flinke kosten voor een site als deze..
Precies de reden waarom ik tegen het ‘plempgedrag’ was van sommige, inmiddels verwijderde leden. Denk na voordat je dit forum gaat zien als een persoonlijk stukje internet waar je maar van alles op mag flikkeren ;)
En wat @bombario oppert vind ik ook geen mis plan. Affiliate-links naar de populaire muziekwinkels zouden toch wat extra inkomsten kunnen opleveren. Misschien kun je zelfs de unieke URL-parameter voor de affiliate link automatisch injecteren op iedere externe (flitskoopjes)-link, zodat al onze gedeelde externe links affiliate links worden?
Misschien is t veranderd, maar als je affiliate bij thomann wilt zijn moet je behoorlijk wat verkeer genereren. Zit met dit forum wel snor denk ik, maar heeft wel een plannetje nodig om te laten slagen.

Eindejaarsdonatie is een prima plan! Count me in!

Laatst gewijzigd:
Affiliate links zouden iets kunnen zijn, maar heel veel inkomsten zal dat hier niet genereren verwacht ik. We zijn geen forum met het volume van iets als Gearspace of Mod Wiggler.

Donatieronde lijkt me goed plan, ik wil ook best een centje betalen om het licht hier aan te houden. Wat bewerkelijker maar misschien ook leuk, merch?

Ja merch is ook een leuke, zitten hier best wel wat douches die wat kunnen ontwerpen (🙋‍♂️). Misschien iets van een merch ontwerp contest ertegenaan gooien, en tijdens de synthforum meet wat shirts in de lobby hangen voor de sales? (Vrijwilligers voor de shirt stand gezocht menseeeeee ;))

Ik ben niet zo van de prulletjes; maar als het tegelijk nuttig/bruikbaar is, waarom niet...

200 peeps, tientje, no problemo lijkt me.

Typisch voor creatieve, niet zakelijke mensen, gewoon lekker uit eigen zak betalen. Gewoon voor de liefde en omdat t kan, maar t hoeft niet 💡

Ik ben niet zo van de prulletjes; maar als het tegelijk nuttig/bruikbaar is, waarom niet...
Dit schreeuwt om een Synthforum-megafoon. :D

Mochten we voor merchandise gaan, dan zou ik het wel via een on-demand leverancier doen die iets pas maakt en verzendt nadat iets besteld is. Dan heb je geen voorraadbeheer/risico en ben je niet opeens regelmatig pakketjes aan het inpakken en verzenden. Dus je hebt alleen de initiële technische inrichting, het ontwerpen/selecteren van de producten en een klein stukje boekhouding erbij, in ruil voor extra inkomsten.

Sf kabelhangers. :) sf stofborstel. Sf stekkerdoos. Sf noot toets stickers. Zo kan ik de C vinden.
k wil zo een
IMG_0143.png

Er moet natuurlijk wel "SF" o.i.d. op staan, anders is het een nepperd. :P

Nog iets: een SF blind paneeltje voor je modular.

Back