Loopop heeft iets leuks bedacht.

3D printers, mooi spul! Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ik na een stuk of 20 zeer nuttige printjes ook wel een beetje aan m'n einddoel zit en dan wordt het verhoudingsgewijs een beetje onzinnig allemaal en blijkt het een nogal dure aanschaf te zijn geweest.

Ik blijf het volgen vanaf de zijlijn totdat het kosten/baten plaatje de juiste kant op gaat vallen, maar dat zal nog wel even duren.

3D printers, mooi spul! Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ik na een stuk of 20 zeer nuttige printjes ook wel een beetje aan m'n einddoel zit en dan wordt het verhoudingsgewijs een beetje onzinnig allemaal en blijkt het een nogal dure aanschaf te zijn geweest.

Ik blijf het volgen vanaf de zijlijn totdat het kosten/baten plaatje de juiste kant op gaat vallen, maar dat zal nog wel even duren.
Daarom laat ik het via een maat van me uitprinten die heeft namelijk een bambu lab 3D printer.
Scheelt mij weer z’n printer aanschaffen.

Daarom laat ik het via een maat van me uitprinten die heeft namelijk een bambu lab 3D printer.
Scheelt mij weer z’n printer aanschaffen.
Als je iemand kent die zo'n ding heeft en voor jou dingen wil printen is dat heel fijn. Scheelt inderdaad een forse investering.

Ik heb er nu 1,5 jaar een staan en heb een instapper gekocht (bambu a1) en achteraf gezien had ik een geavanceerder model gewild. Ik print me een ongeluk…

Ik ben steeds meer use cases gaan zien. Bloempotten, verjaardagscadeaus, onderdelen voor in de houtwerkplaats en accessoires voor elektrisch gereedschap, custom lampfittingen, complete lade inrichtingen, etc.

Nu ben ik ook bezig met het prototypen van een eurorack behuizing die deels geprint is en een scharnier heeft. Dat doe ik terwijl ik CAD software aan het leren ben, waardoor er nog veel meer mogelijkheden ontstaan

Zelfs mijn vrouw zit regelmatig te bladeren op makerworld , k krijg regelmatig print verzoekjes van dr.

Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar 3D printen van synth stands wordt al best lang gedaan. Ze zijn te koop via sites als Etsy, eBay en soms zelfs Marktplaats. Ik vind ze vaak wel aan de prijs en heb altijd een beetje mijn twijfels over de duurzaamheid van zoiets.

Ik heb er nu 1,5 jaar een staan en heb een instapper gekocht (bambu a1) en achteraf gezien had ik een geavanceerder model gewild. Ik print me een ongeluk…

Ik ben steeds meer use cases gaan zien. Bloempotten, verjaardagscadeaus, onderdelen voor in de houtwerkplaats en accessoires voor elektrisch gereedschap, custom lampfittingen, complete lade inrichtingen, etc.

Nu ben ik ook bezig met het prototypen van een eurorack behuizing die deels geprint is en een scharnier heeft. Dat doe ik terwijl ik CAD software aan het leren ben, waardoor er nog veel meer mogelijkheden ontstaan

Zelfs mijn vrouw zit regelmatig te bladeren op makerworld , k krijg regelmatig print verzoekjes van dr.
Het leuke zit hem denk ik vooral in het custom made spul. Een exact op maat gemaakt bakje voor iets en dat soort dingen. Het blijft daarom voor mijn gevoel nog steeds een beetje een "Frist World Problem Solver" die 99% van de tijd staat te verstoffen.

Maar blijf vooral lekker printen :)

Ik heb ook al een aantal keren naar een 3D printer zitten kijken, maar zit er ook een beetje mee dat ik wel wat ideetjes heb maar lang niet genoeg om aanschaf te rechtvaardigen. Daarnaast lijkt een resin-based printer me de beste optie voor de mooiste en hoogwaardigste prints, maar dat smerige spul lijkt me ook niet fijn om mee te werken en achteraf op te moeten ruimen enzo.

Ik heb een tijd terug een 3D printer gekocht. Ook een klein beetje voor mijn zoon die graag wat figuren wil printen. Maar natuurlijk ook voor mijn muziek hobby. Ik heb een paar monitor/tablets standaards gemaakt en ook een decksaver en knoppen inplaats van die plakkerige knoppen.

Ben er blij mee!

Maar hier zat ik onbewust op te wachten.
wat een mooie project en zoveel mogelijkheden en persoonlijke aanpassingen er al in zitten!

Echt een top site! Bedankt Loopop!

Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar 3D printen van synth stands wordt al best lang gedaan. Ze zijn te koop via sites als Etsy, eBay en soms zelfs Marktplaats. Ik vind ze vaak wel aan de prijs en heb altijd een beetje mijn twijfels over de duurzaamheid van zoiets.
Qua duurzaamheid zit het (meestal) wel goed, in de zin van robuustheid. En je betaalt uiteraard voor de tijd, moeite, energieverbruik en filament plus een beetje winst op Etsy e.d.

Daarnaast lijkt een resin-based printer me de beste optie voor de mooiste en hoogwaardigste prints
Niet persé, hangt er van af wat je wil maken. Voor synth of pedal stands zou ik niet voor resin gaan, dat is juist minder robuust. Wordt vaker gebruikt als je models hebt met veel detail. Maar mijn Bambulabs komt qua detail toch ook al een aardig eind in die richting. Je ziet ze bijvoorbeeld veel gebruikt worden om Warhammer figuurtjes te maken. Maar voor huis-tuien-en-keuken gebruik zou ik die juist niet kiezen. Ik print best veel eigen gemaakte dingen en dan is het gemak van een gewone printer wel een meerwaarde.

Ik ben nu een kleine stand voor mijn SQ-1 aan het maken, precies met de kanteling/hoek die ik wil. Die vind je dan weer niet online. Maar zo'n tool als van Loopop is dan wel weer een uitkomst, mooi initiatief!

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Tot dusver gebruik ik een combinatie van gelamineerde panelen van de Praxis met doormidden gezaagde Ali laptopstands voor variabele hoek. Erg goedkoop en flexibel, zaag maar raak voor een knaak. Maar dedicated standjes zijn vaak wel netter en flexibeler natuurlijk.

Ik heb een stand op yt met 50k views die ik zelf nooit gebruik. Ik gebruik die ikea laptop stand en heb er een 4 tal. Meestal gebruik ik er eentje… ik zou niet weten waarom ik een 3d printed stand wil.

Dit soort 3D-printed stands bestaan al een tijdje inderdaad. Ik wel zelf nog eens wat stands maken m.b.v. de laser ipv 3D-printer, maar het is toch best wel wat werk om het helemaal netjes passend te krijgen.

Combinatiestand van 2 apparaten leek me wel handig. Juist omdat je diepte/hoogte maten, en de hoek matchen aan de beschikbare ruimte en de maten van je gear. Ik vind het een top idee!! Alles kan altijd beter.. maar idd zo'n 3d printer, ik kwam em niet tegen in mijn Wifi netwerk.. :D
Ik heb voor nu een vlugge oplossing.. De Elektron laten zweven boven dat mixertje was het probleem, maar ik vond nog een ouwe laptop stand. :okdan:
Het mixertje en de de Elektron op 1 stand zou wel wat zijn.. :engel: zijn ongeveer even breed.

20260720_110555.jpg

Ik heb ooit het ideetje hieronder uitgewerkt.. maar daar was ik uitgegaan van een constructie met onderdelen die gedraaid, gefreesd / gesneden en gezet werden..
Het idee erachter was dat de setup snel opgesteld / opgeborgen kon worden.. zoiets zou natuurlijk ook deels met 3d geprinte onderdelen kunnen.
De constructie was ook behoorlijk gewichtig geworden. Helemaal als ik de Grooveboxen erin liet.

Laatst gewijzigd:
Stel, je hebt al een 3d printer, wat moet ik me dan voorstellen qua kosten aan filament voor een basic stand?

Back