Youtube heeft al mijn accounts gebanned.

Nicolas 2000

It's a household name
Youtube heeft al mijn accounts, en die van mijn zoon, instant gebanned en ik mag nooit nog een youtube kanaal maken. Reden: circumvention. Met andere woorden: ik heb een nieuw kanaal gemaakt nadat een vorig kanaal van mij door Youtube was afgesloten. Enige probleem: ik heb nog nooit een kanaal gehad dat is afgesloten of zelfs maar een flag of waarschuwing gehad heeft, dit komt uit de blauwe lucht vallen.

Ik ben er wel klaar mee hoor. Een 17 jaar oud kanaal waar in geen 2 jaar iets is geupload, hoppa vuilbak in. Mijn zoontje zijn kanaal met 3K volgers, op een ander emailadres dan het mijne nota bene, hoppa vuilbak in. Lang leve AI.

Hebben ze bij mij ook eens gedaan. Was er kapot van...zonder 1 waarschuwing....direct banned for life, account weg en ook met de uitspraak dat ik nooit nog een account mocht maken bij hun.
100e videos van de laatste 12 jaar allemaal weg...
Ben steeds tegen hun beslissing in gegaan via de link die ze zelf aanboden. Werd afgewezen vanwege de overtreding die ik begaan had...
Na 6 maanden nog toevallig eens geprobeerd omdat die account ook aan mijn google account hing. En plots ging die weer na 6 maand...zonder dat ze ooit iets hebben laten weten.

Maar bij jou klinkt het niet naar een overtreding dus dan komt het normaal gezien wel goed. Je moet echter geduld hebben tot een menselijke medewerker je case bekijkt.

Het blijkt omdat mijn zoon zijn account, op een ander emailadres, sinds vandaag gebanned is voor spam. Zonder 1 waarschuwing. En dan zou ik zijn ban proberen ontlopen met een 17 jaar oud kanaal (hij was toen nog niet eens geboren) waar ik 2 jaar geleden een video op gepost heb. Leve AI.

Mijn eerste apoeal zal niet werken want toen wist ik dit nog niet. Youtube ouderlijk toezicht mailt mij voir alles, maar niet voor een ban...

Nog mooier: mijn zoon kan niet eens meer kijken naar youtube want hij kan niet uitloggen (ouderlijk toezicht) dus zit vast in de apealloop.

Ik heb vanuit mijn werk nog weleens gedoe gehad met de Big Tech bedrijven. Google is erg, Meta zo mogelijk nog erger. De kunst is vooral bij iemand uit te komen die wil en kan helpen, maar ze hebben er alles aan gedaan om dat zo moeilijk mogelijk te maken, het liefst laten ze je dwalen in onderling naar elkaar wijzende FAQ-pagina's en debiele chatbots, en als je mailt, copy/pasten ze antwoorden uit de FAQ die niet over je vraag gaan. Sterkte alvast.

Bli
Ik heb vanuit mijn werk nog weleens gedoe gehad met de Big Tech bedrijven. Google is erg, Meta zo mogelijk nog erger. De kunst is vooral bij iemand uit te komen die wil en kan helpen, maar ze hebben er alles aan gedaan om dat zo moeilijk mogelijk te maken, het liefst laten ze je dwalen in onderling naar elkaar wijzende FAQ-pagina's en debiele chatbots, en als je mailt, copy/pasten ze antwoorden uit de FAQ die niet over je vraag gaan. Sterkte alvast.
Blijkt ook dat ik de url van mijn kanaal (en wat van mijn andere kanalen?) manueel had moeten toevoegen terwijl ik de appeal vanuit mijn kanaalpagina start. Amateuristisch? Bewuste hindernis? Ik ben dat iig vergeten te doen. Volgend appealrondje dan maar.

Wat een gezeik dat ze je dat zomaar kunnen aandoen zonder dat je makkelijk verhaal kan halen. Je hoort het ook veel bij muziek YouTubers die constant worden geplaagd door copyright claims en strikes...

Het is ivm ouderlijk toezicht, ik ga hem op zijn leeftijd niet leren hoe hij ongezien het internet op kan. :D
dat heeft ie vanzelf snel uitgevonden waarschijnlijk, mijn zoon is net 13 en ik zag al een VPN app op zijn laptop, ik vroeg hem waar hij dat voor nodig had en blijkbaar is dat zodat hij Roblox op school kan spelen als hij een tussenuurtje heeft :D .

Wat heeft je zoon gedaan dan qua spammen?
Hij maakte, met de hand in YT studio, elke dag een viertal heel gelijkaardige video's waarbij je de emoji kat/hond een beter emoji voertuig/huisvesting/... kon "geven" naarmate de video meer likes had. Heel basic spul, maar elke video gaf veel likes en subs dus bleef hij het doen. 3k subs na 1 maand. Iedereen happy toch? Mogelijk geflagd door een jaloers vriendje. Het was dus meer spammen in de hyperbolische zin dan in de criminele zin. Elke video gaf exact wat titel en thumbnail claimden, en ja leken wel heel hard op elkaar.

Maar om dan ook mijn verleden, heden en toekomst compleet van YT te bannen omdat ik zijn ban 2 tot 17 jaar voordat hij plaatsvond heb omzeild :stupid :stupid , gaat me meer dan een beetje ver.

Ik zie dat mijn kanalen nog wel online staan, maar mijn google account is van youtube gebanned dus ik kan er niet meer op inloggen. Ik kan mij dus ook nooit meer op een kanaal abonneren, playlist maken...beetje overdreven allemaal.

En de volgende appeal is uitgestuurd, ditmaal via een google account formulier en met de info over de spamban van mijn zoon die mijn ban getriggered heeft.

En YT stuurt er onmiddellijk een mail achteraan dat ik wel even hun vorige mail moet lezen hoor, want die staat nokvol info over waarom mijn kanaal gebanned blijft. In betreffende mail staat "we hebben het herbekeken, en beslist dat je kanaal geband is. Lekker pu." Bedankt YT, verhelderend.

Heel vervelend. Ik denk je er uiteindelijk weinig aan kunt doen, blijkbaar moet je in je achterhoofd houden als je een account aanmaakt dat dit voeg of laat kan gebeuren. De vraag komt wel op of er wellicht alternatieven zijn, welk platform doet het wat dit betreft wat beter dan YT?

Er zijn wel andere video hosting services (Vimeo etc.), maar het bereik daarvan valt volkomen in het niet bij YT. En dan ben je alsnog overgeleverd aan een derde partij die ineens raar kan doen, overgenomen of afgestoten kan worden of failliet gaan of wat dan ook. Net als Soundcloud en welke andere site dan ook die in principe gratis is maar wel een EULA van een meter heeft. Ze kunnen altijd je account blokkeren of content wissen. Dus sowieso zorgen dat je al je bronmateriaal ook lokaal houdt zodat je het niet kwijtraakt als zo'n service omvalt of je content wist.

Mooi klote inderdaad.
Als je bij dit soort bedrijven problemen hebt met je account, of wanneer er onterechte maatregelen zijn genomen, moet je niet denken dat ook maar enige vorm van maatwerk of persoonlijk contact mogelijk is. Daar kom je nooit en te nimmer doorheen... dus bespaar je de moeite.

Wat ik vooral extreem vind, is dat ik nooit van mijn leven nog zelfs maar een accountje kan maken om mij op andere youtubers te abonneren of een playlist aan te maken. Ik ken geen ander bedrijf dat zo extreem is met bans die aan de ene kant geen enkele waarschuwing vooraf hebben, en aan de andere kant eindeloos en totaal zijn. En in mijn geval dan nog eens omwille van wat iemand anders "fout" gedaan heeft.

Ik moet het nu dus hebben op wat Youtube van mijn accountloze views onthoudt en daaruit concludeert. Blijkbaar is Kebu kijken + Jarre kijken = jij wil vast AI filmpjes van Trump.

Om zelf videos te hosten zou ik Tiktok als alternatief kunnen, maar zit daar ook maar 1 volwassene op? En op mijn telefoon dwingt Tiktok me de app te installeren.

Je kunt sowieso wel een nieuw account aanmaken met een ander emailadres toch? Neem aan dat ze je geen IP-ban hebben gegeven.

Back