Youtube heeft al mijn accounts gebanned.

Het zou ook kunnen liggen aan een technische storing. ?
Met een zelfde computer maar met een andere muis en toetsenbord en beeldscherm doet de computer op die andere `configuratie` raar en dingen die ik niet wil.
Geen idee hoe het komt. Maar Youtube uploads heb ik meerdere malen netjes en duidelijk willen maken voor de volgorde e.d. . Maar dan loop ik vaak tegen een hutspot van ingewikkeldheid op.
Ze hebben de teller ook behoorlijk terug gebracht (YT dus) niet dat ik dat erg vind maar vraag me wel af hoe en wat?
Zo goed en zo kwaad lijkt het nog ergens op.
Een paar keer heb ik een midi melodie verwerkt van een bekende melodie.
Dan kreeg ik de mededeling dat die van iemand anders was.
Die heb ik of gedeleted of opnieuw gemaakt.
Naar hun wens.
Zo heb ik drie verschillende groepen, bundels, kanalen, met verschillende herkenbare onderwerpen met een z.g.
Avator dat is een begin plaatje.
Ze weten het want het zit ookgekoppeld aan Google en Microsoft.
Dit forum (SF) werkt technisch perfect.
Alleen met het giften gironummer werkt het niet, naam met nummer werkt niet met elkaar. Verschillende keren geprobeerd.

Laatst gewijzigd:
Volgens dit artikel op tweakers dienen bedrijven als Youtube volgens de Digital Service Act te motiveren waarom je bent gebanned.
Nu hebben ze die motivering wel al gegeven, maar de vraag kan zijn, is die motivering wel voldoende onderbouwd.

Je zou ze er op aan kunnen spreken dat je van mening bent dat de onderbouwing niet voldoende is en dat je mogelijk vervolg stappen wil ondernemen tenzij de ban hersteld wordt of er een betere onderbouwing komt waarom je bent gebanned. In ieder geval, je kan ze nog (en jezelf) wat werk bezorgen.

Zie ook artikel 55 van de DSA :

(55)Restriction of visibility may consist in demotion in ranking or in recommender systems, as well as in limiting accessibility by one or more recipients of the service or blocking the user from an online community without the user being aware (‘shadow banning’). The monetisation via advertising revenue of information provided by the recipient of the service can be restricted by suspending or terminating the monetary payment or revenue associated to that information. The obligation to provide a statement of reasons should however not apply with respect to deceptive high-volume commercial content disseminated through intentional manipulation of the service, in particular inauthentic use of the service such as the use of bots or fake accounts or other deceptive uses of the service. Irrespective of other possibilities to challenge the decision of the provider of hosting services, the recipient of the service should always have a right to effective remedy before a court in accordance with the national law.

Zo, heb je weer wat te lezen.. :D

Ik bezorg alleen mezelf werk, want ik praat tegen een AI bot die letterlijk binnen 2 seconden een standaardmail terugstuurt.

En hun onderbouwing is inderdaad nihil, ze beschouwen 1 woord als onderbouwing. Je overtreed de circumvention regel omwille van: circumvention.

Anderen hebben al doorgevraagd naar bv concrete voorbeelden van hun "used other people's material" ban, maar krijgen niks. Bij eentje was het omdat hij zijn audio deelde als video met zwart scherm, en de AI vond dat hij dat zwart scherm van anderen gejat had. Om te huilen.

Ik ben lang geleden begonnen met een YT kanaal maar vrijwel direct mee gestopt vanwege dit soort dingen.
Zonde van je tijd dus laat het lekker gaan. Beter besteed je je tijd aan andere dingen.

Ik had 6 videos geupload in 18 jaar, tijd valt wel mee. :) Wat niet meevalt is dat je zonder account (ik zit voor de rest van mijn leven dus in "uitgelogd" modus) geen playlists kan maken, abonneren op kanalen, meldingen krijgen, je profiel op meerdere apparaten gebruiken, comments geven...

Scheelt je ook weer geld toch?
Begrijp ik nou goed dat ook je IP adres gebanned is? Dus je hele familie is ook gelijk kaltgestelt? Klusje voor de Commissie voor de Mensenrechten, we zijn hier niet in Noord-Korea of Israel!

Ik had 6 videos geupload in 18 jaar, tijd valt wel mee. :) Wat niet meevalt is dat je zonder account (ik zit voor de rest van mijn leven dus in "uitgelogd" modus) geen playlists kan maken, abonneren op kanalen, meldingen krijgen, je profiel op meerdere apparaten gebruiken, comments geven...

Kan je niet een nieuw account aanmaken met een ander e-mail adres? (evt. via een vpn verbinding)

• Duimpje
Duimpjes: L56
Ik zou een beetje vertrouwen hebben, heb het in mijn eerste post al geschreven, waarschijnlijk is je ban na enkele maanden automatisch afgelopen, ookal staat dat nergens.
Ik had samen met de zoon van mijn zus een youtube live sessie gestart. Zo een stream, voor de eerste keer in mijn leven. Daar heb ik hem een VST gestreamed maar onze audio liep volledig over discord en was niet te horen in de stream. Hij beweerde plots uit het niets dat je waarschuwingen kon krijgen als je verkeerde dingen in die stream deed. Ik heb dat niet serieus genomen en had als grap de browser geopend en "naakt" ingegeven op google. 2 seconden resultaten getoond en toen gesloten. Na die stream toch beseft dat ik geen risico wou voor mijn jarenlange account vol muziekvideos en die stream meteen van mijn kanaal verwijderd. De volgende morgen had ik dus die permaban aan mijn broek zelfs zonder die content op mijn account. Het probleem was waarschijnlijk ook dat hij nog geen 18 was en dat hij zijn echte leeftijd aan Youtube had verteld voor zijn account (wat wij vroeger NOOIT gedaan zouden hebben, maar anyway), dus was het ook nog een minderjarige in mijn stream die naaktbeelden gezien had :D Dan alle mogelijke kanalen aangeschreven zoasl jij nu, schuld bekend maar gewoon gezegd dat ik na 18 jaar en 100 videos een domme fout had begaan en dat een waarschuwing toch meer op zijn plaats was. Afgeketst en vanaf toen dus ook een accountloze youtube. Maar 6 maanden later zag ik plots dat ik weer kon inloggen en hoewel ik had gelezen dat Youtube al je videos wist na enkele maanden was alles nog daar. Nooit iets van communicatie ontvangen over de heractivatie van de account.

Waarom zouden ze dat bij mij doen en bij jou niet?

Ben je je gmail ook kwijt ?

Dat zou echt balen zijn

Nee je Youtube is vaak gekoppeld aan je Gmail. Waardoor je na een ban geen enkele mogelijkheid meer hebt om een nieuwe YT account te maken op die Gmail. Dat is eigenlijk het grootste probleem want als je dus gewoon een nieuwe youtube account maakt moet je steeds uitloggen bij Gmail en met een andere inloggen om aan je nieuwe YT te geraken. Of gewoon een 2de browser natuurlijk ;) Kan ook dezelfde zijn ;)

Accountloze YT heeft vele limiteringen zoals geen playlists of abos, comments.

Nee Freddy, ze identificeren op een hele rits kenmerken. Je google account natuurlijk, maar ook je IP, je verificatiegegevens, hardware fingerprint, telnr, IP adres, adsense... Gewoon even een nieuwe google account maken gaat niet werken. Vandaar ook dat ik mee gebanned werd na een ban van een ander gezinslid met andere google account. De erfzonde bestaat nog bij YT.

Hey Nicolas, dan is jouw situatie toch nog anders...ik had namelijk altijd al 2 Gmails en 2 YT accounts. Die 2e is altijd blijven werken, ook op dezelfde IP....

In een volgende laag cynisme begint youtube nu mijn eigen video's van mijn gebande accounts te pushen, terwijl die normaal gezien nul exposure hebben.

Wacht, dus je videos staan wel nog online, maar je kan er niet meer bij? Ik zou denken dat jij de rechtmatige eigenaar bent van de video's en je zou er dus bij moeten kunnen?

Waarschijnlijk staat er in de kleine kleine lettertjes daar wel iets over. Maar inderdaad, ik heb geen toegang tot enkele van mijn accounts onder het gebande google profiel die nog wel online staan. Tof he.

Die knakker die door X was gebanned heeft zijn rechtszaak gewonnen, X moet nu inzage geven in zijn gebruikers gegevens.

Het gaat om een shadowban. Bij zo'n ban wordt een gebruikersaccount niet echt verbannen, maar worden berichten ervan en zoekopdrachten ernaar weggemoffeld.

Dit is de vierde zaak die X tegen Mekić verliest. Maar voor de zaak kondigde het bedrijf al aan naar de Hoge Raad te stappen. Let wel: al vóór de zaak. Ze hebben dus gewoon 💩 aan onafhankelijke rechtspraak.

Dit is dus ook het gevaarlijke aan big tech en onze afhankelijkheid ervan. Ze plaatsen zich boven de wet. En dan kun je nog zo gelijk hebben en 4 rechtszaken op een rij winnen, wat doe je als ze zich niets van de uitspraak aantrekken?

Back